Tips, ervaringen & aanraders #8

Voor de niet al te wilde dreumesen: wij hebben aan het begin zijn eten op de tray van de stoel gelegd, daarna zijn we vrij snel overgegaan op gewone keramieken ontbijtborden.
In het begin goed in de gaten gehouden en gecorrigeerd als hij wilde gaan gooien, nu gebeurt dat eigenlijk niet meer. Sowieso is er nooit een bord door gesneuveld :+1:t2:

3 likes

Hahaha nou, dan proeven we het dus ook niet. Pak regelmatig iets van het bordje van m’n zoon als hij het niet opeet… maar nooit iets van gemerkt.

2 likes

Die van Olvarit is toch ook voor 6+ maanden?
Ik denk dat het ook vooral over de fijnheid van de maling gaat vanaf die leeftijd.

2 likes

Ik las dat hier vaker inderdaad, maar ik heb dat in ieder geval nooit gemerkt. Eet regelmatig een hapje van zo’n bord en proef daar dan niks geks aan. Ik vind de siliconen beker die we hebben wel een beetje gek ruiken, maar daar wil E zo graag uit drinken dat hij er denk ik niks om geeft als het naar afwasmachine smaakt :woman_shrugging: Wij gebruiken overigens afwastabletten van Lidl, all-in-one, wie weet maakt dat nog verschil?

1 like

Nee, ik heb het over handbagage, ruimbagage gaan we redden. Maar met alle luiers, schone kledingsets, speelgoed, snacks etc zit je zo aan 1 handbagage item. Ik irriteer me daar aan dat je niet wat extra qua handbagage mag meenemen (bij deze maatschappij), pas vanaf 2 jaar als ze een eigen stoel hebben of als je extra betaalt. Bij andere maatschappijen begrijpen ze dat je voor een baby een shitload aan shit mee moet nemen, maar wat ik zei, luxe probleem. Het gaat er mij dus meer om om het zo efficiënt mogelijk inpakken.

2 likes

Hoe lang vliegen jullie? Want wij hadden met 15 maanden 1 luiertas voor m’n kind van een vlucht van 24 uur :stuck_out_tongue: en dan in eigen handbagage nog wat extra speelgoed + een dekentje. En voor jezelf heb je vaak ook niet zoveel nodig toch? Vooral omdat je toch niet toekomt aan eigen entertainment haha. Dus dan kun je nog een grote rugtas delen.

Ja niet lang, griekenland, maar ik ben dus zo’n muts die altijd een setje schone kleding/ondergoed/badpak mee wilt hebben voor als de koffer kwijt raakt. Maar het probleem is dus dat je niet een luiertas mee mag nemen. Dus nogmaals, luxeprobleem en een irritatie naar de maatschappij :wink:

2 likes

Ik vond griekenland toch best ver :joy::joy: maar elke minuut in een vliegtuig met kind is veel vind ik.

Ze zijn met kinderen wel echt minder streng, kan me niet voorstellen dat je geen luiertas mee mag nemen eigenlijk of is dat specifiek bij cor en don?

1 like

Mag je helemaal geen tas mee? Elke tas kan een luiertas zijn toch? Maar als het heel beperkt is, is dat wel kut. Ik zou dan gewoon echt alleen het nodige kopen. In Griekenland hebben ze ook winkels.

Hahah ja, snap ik hoor maar wij hebben vorig jaar 8,5 uur gezeten dus dan voelt dit korter.

En @Nefertiti
Dit geeft Cor en Don aan:
Een baby tot 2 jaar heeft geen eigen stoel in het vliegtuig en dient bij één van de ouders op schoot te zitten tijdens de reis. De baby krijgt van het cabinepersoneel een speciale riem die je kunt vastmaken aan je eigen stoelriem. Doordat de baby geen eigen stoel heeft, heeft hij/zij ook geen recht op babagevrijdom. Uiteraard kun je wel onder je eigen naam tegen betaling extra kilo’s bijboeken en zo ook kleding meenemen voor de baby.

Dit vind ik zo krom en geeft ook error. Bedenk me nu ook dat ik me er ws druk om maak omdat we vorige keer zo’n lange vlucht hebben gehad dat ik dat qua meenemen in mn hoofd heb

Ik heb met Corendon naar Griekenland gevlogen vorig jaar en wij hadden wel een luiertas mee. Voor mezelf had ik een kleine crossbody tas voor de paspoorten, zonnebril en m’n portomonee. Echt een kleintje dus. En mijn man had een rugzak.
In de luiertas zaten 3-5 luiers, natte doekjes, babykoekjes, antilek beker, een grote hydrofiel en een extra romper en een pakje. Als kleding had ik m’n baby expres zo’n pakje met sokken eraan vast aan gedaan zodat het niet kon opkruipen of afzakken of verkeerd zitten. Als speelgoed hadden we de loopylinks, een boekje en onze telefoons. Daarmee hebben we het prima gered.

3 likes

Oh nice! Ik ben van de zomer in Drente. Mijn kids zijn alleen 7 & 6 & 1,5, zou dat voor hen leuk zijn?

Ohh dat klinkt geweldig!! Het ziet er ook echt heel leuk uit op de website. Wij zijn daar 15 min vandaan in de zomer dus gaan er zeker naartoe. Dankje voor de tip!

3 likes

Maar je hebt toch eigen handbagage? Of is dat ook niet bij Corendon?

1 like

Wij boeken altijd een stoel voor baby/kind maar heb het idee dat bij andere vliegmaatschappijen je ook zonder extra stoel handbagage mag meenemen voor je kind. Zelfs twee stuks als je een buggy mee neemt

Hebben jullie tips voor een dekentje of voetenzak voor in de maxicosi voor een baby die deze zomer wordt geboren?

En is daarnaast een hoes voor de maxicosi handig of juist overbodig?

1 like

Ja sorry. Ik dacht dat jij eerst had geschreven dat de spelt voor 4+ was.
Olvarit is idd ook vanaf 6+ (of dus rijstebloem voor 4+)

1 like

Ik moet ‘m nog gaan gebruiken maar heb een omslagdoek van Koeka gekocht die me heel erg fijn lijkt: Bestel online mooie Koeka omslagdoeken | Gratis verzending

Er zit achterin een opening voor de gordel dus heel veilig in gebruik denk ik!

1 like

Ik heb een september baby uit '21 en krijg dit jaar weer een sept baby. Ik heb toen de voetenzak van Jollein met teddy gebruikt. In het begin kunnen ze zich toch nog niet goed warm houden. Vanuit het ziekenhuis ging de baby in een jasje met en dekentje over zich heen want de voetenzak was een kraamcadeau.
(Handige qua aankleden is 1 laag extra tov wat je zelf draagt)

Wij hebben geen extra hoes over de maxi cosi gehad, als er een beetje spuug zat kon ik het schoonpoetsen. Is natuurlijk wel afhankelijk van of je een flinke spuger krijgt of niet.

1 like

Je kunt toch gewoon de luiertas meenemen als handbagage voor jezelf. En dan één rugtas als handbagage voor jou en je partner samen?
Je hebt zelf toch weinig nodig op een vlucht naar Griekenland.

3 likes