Ja zeker! Sprookjeswonderland is heel leuk en er is echt genoeg te doen en te zien. Ze hebben ook een hele grote speeltuin en in het sprookjesbos staan kabouterhuisjes met muziekjes. Mijn dochtertje is vandaag 3 geworden, en ben er al meerdere keren met haar geweest. Ook toen ze echt pas 1,5/2 was met familie. En die bootjes kan hij ook in hoor, mits hij durft! Je kan er gewoon bij staan en voor een groot stuk mee lopen.
Wat zijn jullie tips voor een speelhoekje in de woonkamer? Wij zijn vorig jaar verhuisd en veel groter gaan wonen, daardoor was er steeds veel speelruimte. Maar nu hebben we meer meubels en moeten we het speelhoekje wat beperken.
Wat vinden jullie fijn om absoluut in de woonkamer / bij de hand te hebben?
Mijn idee (voor peuter) is een klein tafeltje waar ze aan kan kleien / kleuren / knutselen, en met ruimte eronder voor een opbergbak duplo / trein oid (kan wisselen). Daarnaast wil ik in een kast in de woonkamer op de onderste plank (met deurtje ervoor) ruimte voor haar boeken, spelletjes en puzzels. Dan kan er wat speelgoed in de trapkast en de rest op haar kamer.
Zouden jullie voor zo’n tafeltje gaan, of alleen opbergruimte voor speelgoed?
Ooooh, echt jeugdsentiment, die lieveheersbeestbootjes ![]()
Oh ik lees even mee! Voor mijn kind van bijna 1 willen we ook een speelplekje maken in onze (niet zo grote) woonkamer nu de box weg is. Heb zelf dus nog geen tips helaas.
Sowieso een tafeltje, voor het tekenen, knutselen en tussendoortjes eten haha. Ook leuk als er kinderen komen spelen en ze dan samen aan tafel zitten. Ik heb nu ook weer een kist/speelgoedkast wat toch al snel.rommelig wordt en er minder gespeeld wordt met de inhoud, dus wil daar zelf nog wat mandjes voor aanschaffen om het wat overzichtelijker te maken
Wij gaan zelf ook een speelhoekje in de woonkamer realiseren ivm speelgoed van onze dochter dat de woonkamer overneemt (en relatief weinig ruimte). Wij willen voor een soort lage wandkast van Ikea gaan. Een soort minibureau met in het midden een zitplekje en dan aan één kant of weerskanten opbergruimte. Nu hebben we een grote speelgoedkist in de woonkamer, die zou dan naar haar kamer gaan. En we hebben veel speelgoed (grotere dozen, knutselspulletjes, spellen en b.v. duplo) in de trapkast opgeborgen. Dat blijft wel denk ik maar dat is prima.
Ohja, dat is dan wel een beetje vergelijkbaar met hoe ik het in gedachten heb. Zat nu te kijken naar een simpel meubel, zoals dit (qua model, vind het materiaal niet zo mooi, zou mijn vriend dan zelf maken denk ik).
Ik heb een vraag over reinigen/gebruiken van babynestje/matrasje na lange tijd voor kind nr 2. Al die spullen liggen ruim 5 jaar op zolder in afgesloten plastic bakken. Kan ik zo een babynestje wassen of is dat niet handig? Matrashoes ga ik wassen maar zo een matras en babynestje twijfel ik over…
Ik heb voor mijn baby alleen de hoezen gewassen, dus matrashoes en de hoes van het nestje. Dat leek mij voldoende, mijn oudste spuugde ook eigenlijk vrijwel nooit, dus vies is het van binnen toch niet geworden.
Wij hebben laatst het tafeltje weggedaan omdat mijn zoontje daar nooit aan zat. Hij komt namelijk altijd aan de salontafel met een stoeltje zitten en sinds kort aan de eettafel. Dus hebben nu dan alleen de opbergkist en daar haalt hij steeds van alles uit. Verder heeft hij een keukentje in onze keuken staan en elders in de woonkamer een tipi. Misschien dat we later het tafeltje wel terug zetten als we merken dat hij er behoefte aan heeft maar voorlopig nog niet. Ik heb wel een dreumes die nog niet zelfstandig knutselt haha.
Ik zou voor opbergruimte gaan. Wij hebben ook een tafeltje met stoeltjes, maar mijn ervaring is dat dat altijd net te klein is voor de zooi die ze hebben (potloden die er van af rollen, bij knutselen heb je ook al snel meer ruimte nodig of schuift het er snel af) en ze dus eigenlijk altijd aan de eettafel zitten. Het staat superleuk maar is mi niet heel praktisch.
Ik zou dan eerder op die plek een lekker kleed neerleggen waar ze op kan spelen met Duplo, poppen, een treinbaan kan bouwen enzo
Ik kon het babynest in de wasmachine doen, en de hoes + topper van het matras wassen en dat vond ik wel prima. De vulling van het matras heb ik niet laten reinigen oid. Ik denk ook niet dat dat vies word. Het heeft bij mij ook een paar jaar op zolder gelegen.
Ja, goeie, twijfelde idd of een tafeltje wel praktisch is. Er is opzich nog wel ruimte voor een kleed met een tafeltje erbij, maar misschien eerst eens proberen zonder tafel en kijken of we het missen.
@Fredje Wij hebben een welbekende 2x2 KALLAX kast, met 2 manden met speelgoed aan de onderkant en de 2 open vakken waar wat speelgoed in ‘ten toon gesteld’ staat.
Hebben jullie nog tips voor leuke kleine cadeautjes voor 1e verjaardag?
Ik koop zelf 90% tweedehands, en heb daar altijd wel wat liggen maar vind t toch lastig om dat aan te geven.
Mijn ouders geven bijv een loopfietsje (Puky pukylino, op aanraden van hier), die heb ik 2e hands gekocht en zij geven gewoon geld wat ik op haar spaarrekening stort.
Ik heb nu:
- magnetisch tekenbord
- verven met water
- zomerpyjama
- magnetisch speelbord bijv. little dutch
- lego duplo groeiende wortel
- lego duplo boerderijdieren
Wil sowieso dat mensen kunnen kiezen zonder ze op kosten te jagen. Dus zoek ook echt nog iets van 0 tot 10 euro.
Ik hou nu al een lijstje bij haha, aangezien mijn kindje met sinterklaas/kerst ook jarig is
Dus ik heb ook allerlei praktische cadeaus.
- sloffen
- Schleich dier
- Bootjes voor in bad, heeft Zeeman nu ook
- Schepje/emmertje e.d.
- Bord/beker/bestek
- Wasbare (zwem)luiers
Edit - mijn moeder en schoonmoeder wilden met Koningsdag al dingen kopen, dus ik heb hun om houten puzzels gevraagd. Kan je heel goed tweedehands vinden! Die ze hebben uitgezocht zijn zelfs zo goed als nieuw.
Ja +1. Mijn zoontje zit aan een klein krukje aan de salontafel en tekenen etc aan de grote tafel, idd meer plek en dan kun je er zelf ook bij zitten. Hier speelt hij vooral op zijn speelmat!
Mijn zoontje gaat uiteindelijk 2 dagen naar de BSO, maandag en dinsdag. Gelijk twee lange dagen dus.
Ik zit te twijfelen om hem de eerste (of twee) maanden niet naar de BSO te laten gaan en daarvoor verlof op te nemen. Is dit slim of overdreven? ![]()
Vind het nu ook nog zo lastig in te schatten.
Geen idee wat handig is, maar onze dochter start de laatste week van augustus op school en per september op de bso. Ook ma en di (en do).
Wij hebben dat bewust zo gedaan omdat het ons voor haar fijner leek en 1 week 3 dagen deels verlof op nemen te overzien is voor ons. Kan ze de eerste week ff rustig thuis komen en rusten of aandacht krijgen, net waar ze behoefte aan heeft.
Mijn kinderen zijn deze week begonnen met school en bso. Ik dacht ook dat ik ze compleet afgedraaid terug zou krijgen en had geen kantoordagen gepland en mijn vrije dag over meerdere middagen uitgesmeerd zodat ik ze eerder kon gaan halen. Maar eigenlijk valt het heel erg mee tot nu toe.
Ik zou op je werk aangeven dat je graag flexibel bent die weken en evt last minute vrije uren opneemt. Elk kind reageert anders en het is lastig te voorspellen.