Ja, goeie, twijfelde idd of een tafeltje wel praktisch is. Er is opzich nog wel ruimte voor een kleed met een tafeltje erbij, maar misschien eerst eens proberen zonder tafel en kijken of we het missen.
@Fredje Wij hebben een welbekende 2x2 KALLAX kast, met 2 manden met speelgoed aan de onderkant en de 2 open vakken waar wat speelgoed in ‘ten toon gesteld’ staat.
Hebben jullie nog tips voor leuke kleine cadeautjes voor 1e verjaardag?
Ik koop zelf 90% tweedehands, en heb daar altijd wel wat liggen maar vind t toch lastig om dat aan te geven.
Mijn ouders geven bijv een loopfietsje (Puky pukylino, op aanraden van hier), die heb ik 2e hands gekocht en zij geven gewoon geld wat ik op haar spaarrekening stort.
Ik heb nu:
- magnetisch tekenbord
- verven met water
- zomerpyjama
- magnetisch speelbord bijv. little dutch
- lego duplo groeiende wortel
- lego duplo boerderijdieren
Wil sowieso dat mensen kunnen kiezen zonder ze op kosten te jagen. Dus zoek ook echt nog iets van 0 tot 10 euro.
Ik hou nu al een lijstje bij haha, aangezien mijn kindje met sinterklaas/kerst ook jarig is Dus ik heb ook allerlei praktische cadeaus.
- sloffen
- Schleich dier
- Bootjes voor in bad, heeft Zeeman nu ook
- Schepje/emmertje e.d.
- Bord/beker/bestek
- Wasbare (zwem)luiers
Edit - mijn moeder en schoonmoeder wilden met Koningsdag al dingen kopen, dus ik heb hun om houten puzzels gevraagd. Kan je heel goed tweedehands vinden! Die ze hebben uitgezocht zijn zelfs zo goed als nieuw.
Ja +1. Mijn zoontje zit aan een klein krukje aan de salontafel en tekenen etc aan de grote tafel, idd meer plek en dan kun je er zelf ook bij zitten. Hier speelt hij vooral op zijn speelmat!
Mijn zoontje gaat uiteindelijk 2 dagen naar de BSO, maandag en dinsdag. Gelijk twee lange dagen dus.
Ik zit te twijfelen om hem de eerste (of twee) maanden niet naar de BSO te laten gaan en daarvoor verlof op te nemen. Is dit slim of overdreven?
Vind het nu ook nog zo lastig in te schatten.
Geen idee wat handig is, maar onze dochter start de laatste week van augustus op school en per september op de bso. Ook ma en di (en do).
Wij hebben dat bewust zo gedaan omdat het ons voor haar fijner leek en 1 week 3 dagen deels verlof op nemen te overzien is voor ons. Kan ze de eerste week ff rustig thuis komen en rusten of aandacht krijgen, net waar ze behoefte aan heeft.
Mijn kinderen zijn deze week begonnen met school en bso. Ik dacht ook dat ik ze compleet afgedraaid terug zou krijgen en had geen kantoordagen gepland en mijn vrije dag over meerdere middagen uitgesmeerd zodat ik ze eerder kon gaan halen. Maar eigenlijk valt het heel erg mee tot nu toe.
Ik zou op je werk aangeven dat je graag flexibel bent die weken en evt last minute vrije uren opneemt. Elk kind reageert anders en het is lastig te voorspellen.
Wie kan mij helpen aan een dun peuter dekbed ( warmte klasse 4)? We hebben al een van Ikea en die is echt te warm, met een zweetnek wordt de peuter wakker…
Die van Bambino (Kruidvat) is vrij dun
Echt mooi!
Mijn kinderen tekenen/knutselen/kleien etc. gewoon aan de eettafel. Daarnaast hebben wij een kleine kast met speelgoed en inderdaad in de trapkast kisten met Duplo/treinbaan en spelletjes/puzzels liggen daar.
Ik zie zelf niet de meerwaarde van een klein tafeltje.
Het is erg, maar dit hebben we allemaal al in huis haha.
Ik heb er nu nog een bal aan toegevoegd, nog masr rustig nadenken of er me iets te binnenschiet.
Boekjes met geluidjes of flapjes. Dribbel, Dikkie dik
Goede vraag ik ben ook bezig met een lijstje, bij een 2e is het nog moeilijker want ik kan genoeg speelgoed doorschuiven.
Duplo boerderij hebben we maar de die nieuwe lego reeks met groente heb ik zojuist op het lijstje gezet. Dat blijft denk ik ook later nog leuk om met keukentje te spelen.
Bij mijn oudste was de watertafel/waterbaan een hit. Dat valt niet helemaal in de categorie budget maar de extra aanvullingen wel.
Een babyschommel?
Owja voor de puky pukylino een gepersonaliseerde kinbeschermer (De starter van Bandits and Angels als ik het goed heb). Die hebben we bij de oudste steeds doorgeschoven naar het volgende loopfietsje en zit inmiddels op de step.
Wij hebben alleen de eerste week geen BSO gedaan. Zodat ze rustig thuis kan bijkomen van alle indrukken.
En daarna gewoon met de BSO begonnen.
Wat @Zitzak ook zegt; misschien kan je kind het allemaal prima handelen.
Of je doet de eerste periode 1 dag BSO, als je dat idee fijner vind.
Denk dat het opzich ook wel goed is om gewoon het normale ritme te volgen. Kan hij daar ook aan wennen.
Hier hetzelfde. Wij hebben ook een tafeltje met stoeltjes voor de kinderen. Maar eigenlijk zitten ze 90% van de tijd op hun Tripp Trapp aan de eettafel te tekenen/knutselen.
Zelfs de jongste van anderhalf
@MyMoon ik denk ook dat het scheelt of je kind al gewend is om meerdere dagen naar het kdv te gaan. Dat zijn natuurlijk ook vaak lange dagen. Denk iig dat dat hier zeker wel meespeelt
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar…
Mijn baby is 7 maanden en slaapt niet alleen. Ze slaapt enkel wanneer iemand haar vasthoudt, ook 's nachts… Dit is dus geen slaapregressie want het is nog nooit goed gegaan.
Als we haar in haar bedje leggen, begint ze te krijsen na maximum een half uurtje en dan leggen we haar steeds terug maar ze blijft dit volhouden tot ik haar uitgeput toch bij mij neem en we zo samen slapen.
Laten huilen is geen optie want ze houdt niet op.
Heeft iemand tips?
Ooo dit kleed staat op mijn wishlist. Alleen ben ik 1 bang voor vlekken die er niet meer uit willen en 2. dat hij heel glad is ( met sokken…).
Heb jij ervaring met 1 van die dingen? Lijkt me zo heerlijk voor de kinderen op erop te chillen / spelen.