Onze oudste had dit ook. Wij hebben toen naast haar gezeten, hand op de rug, tot ze sliep. Op een gegeven moment ging dat over in aaien ( dus hand even loslaten en door).
Daarna alleen naast haar zitten en uiteindelijk weggegaan. Dat weglopen leidde wel echt 2 nachten tot 2 uur krijsen, maar daarna was het ook ‘klaar’.
Ze was toen trouwens wel al iets ouder meende ik.
Marion billet boekjes! Tip van hier, mijn dochter is groot fan van het notenkraker boekje
Je zou ook eerder kunnen ophalen en dan kijken hoe het gaat… Wij hebben dochter eerst opgehaald rond 16u en toen we zagen dat het prima ging besloten om op te halen na werk
@Bubbles wat pittig! Is het een idee om de ene slaapassociatie (hand vasthouden) te vervangen door een andere, zoals.een knuffel? Dat je die langzaam toevoegt aan het handje vasthouden, eerst op jullie handen, dan samen vasthouden en jij steeds meer je hand terugtrekt? Klinkt alsof ze heel veel nabijheid nog nodig heeft en meer tijd nodig heeft om zelfstandig te leren slapen… komt hopelijk echt goed! Dacht ook dat mn dochter dat nooit zou kunnen doen en nu kan ik.lekker beneden zitten en zij in haar eigen bed ( behalve dat ze ons nog iets van 5x roept voor van alles)
Ik heb nog haarspeldjes op het lijstje staan. Hier begint haar haar langzaam in haar ogen te hangen, dus vond het wel een leuk budgetcadeautje
Wij zijn direct all in gegaan; school, overblijven (onze school heeft nog geen continuerooster) en 3 dagen pw bso. Ik kreeg de tip om wel direct met alle dagen bso te beginnen en dan eventueel eerder op te halen, zodat hij wel aan het ritme went.
Van tevoren dacht ik dat hij echt zou crashen binnen een paar weken (hij sliep tot die tijd thuis namelijk nog steeds iedere middag), maar hij heeft mij verbaasd en doet het eigenlijk heel goed!
Mijn tip zou daarom zijn: wel laten gaan, wellicht op tijd ophalen en gewoon aankijken hoe het gaat.
Waar staat haar bedje? Zou je het anders naast jullie bed kunnen zetten dat je haar ‘s nachts makkelijk aan kan raken. Hebben jullie een co-sleeper geprobeerd?
Heel herkenbaar. Ik was de wanhoop nabij na 11 maanden en ging er compleet aan onderdoor. Ons heeft het boek Droomritme en de daarin aangeraden methode vwb slaapassociaties heel erg geholpen. Het is even doorzetten, maar na een paar dagen sliep ze zelf in en had ze ons niet meer nodig als ze 's nachts wakker werd.
Sterkte!
Ligt ook aan je kind. Ik heb m’n dochter de eerste 3 weken niet naar de BSO gedaan. Had misschien liever nog iets later gewild, maar ja we hebben ook geen eindeloos verlof. Tot nu toe vindt ze de BSO ook nog niet echt leuk. Hoop dat dat in de zomervakantie goed komt, dan is het een hele dag ipv halve dag na school.
@Suikerklontje @Zitzak @Puck @Jeezlouiz @Pop.deluxe @jahoor
Bedankt voor het meedenken en jullie ervaringen! Het is zo lastig om in te schatten hoe iets over twee jaar gaat Denk dat ik hem gewoon inschrijf en dan kijk wat we doen.
Hij is inderdaad de lange dagen al gewend, dat scheelt. Maar hij is wel echt super moe na die dagen, neemt veel in zich op en is ook snel lichamelijk moe. Dat maakt mij vooral aan het twijfelen. Maar zou hem in de eerste periode ook altijd nog woensdag thuis kunnen houden oid.
Eerder ophalen vind ik ook een goede optie, dan went hij wel, maar nog niet volle bak.
Oh het is pas over 2 jaar? Nou dan zou ik gewoon aanmelden en wie dan leeft, die dan zorgt. Er verandert nog zoveel voor die tijd.
Ja maar we moeten nu dus al de datum opgeven zodat hij op de wachtlijst kan vandaar.
Ja maar dan meld je je toch gewoon aan vanaf zijn verjaardag en zie je tzt wel?
Wat is handig qua zwem attributen voor een kind van bijna 2? Als je ze rondom het zwembad wil laten rondlopen? Van die bandjes om de armen of zo’n vestje?
Weet niet hoe groot je kindje is maar Puddlejumpers vind ik niet geschikt voor smalle kindjes. Sowieso pas vanaf 12 kilo ofzo geloof ik, maar bij mijn kinderen gleed ie zo van hun lijfje.
Die oldskool oranje zwembandjes doen hier het prima, en die met een stoffen laagje erover dan Decathlon zijn ook fijn want iets zachter op de huid.
Mijn kind is te klein/dun voor een puddle jumper, dus wij hebben gewoon van die arm bandjes en dacht vorige week nog tijdens het zwemmen hoe chill die zijn haha. Hij kan er gewoon lekker vrij mee bewegen en ze blijven goed zitten!
Wij gebruiken gewoon bandjes vanaf dat ze kropen, hebben nu voor de vakantie van die ronde bandjes besteld (aquarapid / kraulquappen) die kunnen niet leeglopen en zagen vorig jaar op vakantie hoe goed andere kindjes daarmee zwommen. Onze kinderen houden bandjes verder goed om. Als je bandjes gaat kopen, kijk of je andere dan oranje kan vinden. Is je kind makkelijker terug te vinden dan zoeken welk kind met oranje bandjes van jou is wij hadden eerst gele met vissen maar die waren lek en nu oranje maar blij dat we straks weer een andere kleur hebben.
Verder dragen ze slipstopschoenen, daar spelen ze ook op in de tuin etc. maar die zijn ook ideaal voor in en om het zwembad om niet uit te glijden.
M’n baby maakt zichzelf steeds wakker met bewegen. Heb hem nu weer in de puckababy piep gestopt maar die is eigenlijk net ietsje te klein. Zit nu even verder te kijken maar is een love to dream dan fijner of de puckababy mini? Of zo’n fedde en Kees lakentje?
Love to dream is fijn als baby met handen omhoog wilt slapen. Mijn baby is uit de S gegroeid bij interesse
Er staat een co-sleeper naast ons bed. Wanneer ik haar hierin leg begint ze na maximum een kwartiertje te huilen.
Heb je al zoiets als het Nunki lakentje of een slaapwikkel geprobeerd? Misschien dat die druk prettig is voor haar met slapen. Heb je haar ingebakerd toen ze jonger was?
Breekt het samen slapen je ook op? Anders kan het ook nog oké zijn om het zo te laten als jij er oké mee bent!