Tips, ervaringen & aanraders #8

@Suikerklontje @Zitzak @Puck @Jeezlouiz @Pop.deluxe @jahoor
Bedankt voor het meedenken en jullie ervaringen! Het is zo lastig om in te schatten hoe iets over twee jaar gaat :sweat_smile: Denk dat ik hem gewoon inschrijf en dan kijk wat we doen.

Hij is inderdaad de lange dagen al gewend, dat scheelt. Maar hij is wel echt super moe na die dagen, neemt veel in zich op en is ook snel lichamelijk moe. Dat maakt mij vooral aan het twijfelen. Maar zou hem in de eerste periode ook altijd nog woensdag thuis kunnen houden oid.
Eerder ophalen vind ik ook een goede optie, dan went hij wel, maar nog niet volle bak.

4 likes

Oh het is pas over 2 jaar? Nou dan zou ik gewoon aanmelden en wie dan leeft, die dan zorgt. Er verandert nog zoveel voor die tijd.

3 likes

Ja maar we moeten nu dus al de datum opgeven zodat hij op de wachtlijst kan :sweat_smile: vandaar.

Ja maar dan meld je je toch gewoon aan vanaf zijn verjaardag en zie je tzt wel?

2 likes

Wat is handig qua zwem attributen voor een kind van bijna 2? Als je ze rondom het zwembad wil laten rondlopen? Van die bandjes om de armen of zo’n vestje?

Weet niet hoe groot je kindje is maar Puddlejumpers vind ik niet geschikt voor smalle kindjes. Sowieso pas vanaf 12 kilo ofzo geloof ik, maar bij mijn kinderen gleed ie zo van hun lijfje.

Die oldskool oranje zwembandjes doen hier het prima, en die met een stoffen laagje erover dan Decathlon zijn ook fijn want iets zachter op de huid.

1 like

Mijn kind is te klein/dun voor een puddle jumper, dus wij hebben gewoon van die arm bandjes en dacht vorige week nog tijdens het zwemmen hoe chill die zijn haha. Hij kan er gewoon lekker vrij mee bewegen en ze blijven goed zitten!

1 like

Wij gebruiken gewoon bandjes vanaf dat ze kropen, hebben nu voor de vakantie van die ronde bandjes besteld (aquarapid / kraulquappen) die kunnen niet leeglopen en zagen vorig jaar op vakantie hoe goed andere kindjes daarmee zwommen. Onze kinderen houden bandjes verder goed om. Als je bandjes gaat kopen, kijk of je andere dan oranje kan vinden. Is je kind makkelijker terug te vinden dan zoeken welk kind met oranje bandjes van jou is :wink: wij hadden eerst gele met vissen maar die waren lek en nu oranje maar blij dat we straks weer een andere kleur hebben.

Verder dragen ze slipstopschoenen, daar spelen ze ook op in de tuin etc. maar die zijn ook ideaal voor in en om het zwembad om niet uit te glijden.

2 likes

M’n baby maakt zichzelf steeds wakker met bewegen. Heb hem nu weer in de puckababy piep gestopt maar die is eigenlijk net ietsje te klein. Zit nu even verder te kijken maar is een love to dream dan fijner of de puckababy mini? Of zo’n fedde en Kees lakentje?

2 likes

Love to dream is fijn als baby met handen omhoog wilt slapen. Mijn baby is uit de S gegroeid bij interesse

1 like

Er staat een co-sleeper naast ons bed. Wanneer ik haar hierin leg begint ze na maximum een kwartiertje te huilen.

1 like

Heb je al zoiets als het Nunki lakentje of een slaapwikkel geprobeerd? Misschien dat die druk prettig is voor haar met slapen. Heb je haar ingebakerd toen ze jonger was?
Breekt het samen slapen je ook op? Anders kan het ook nog oké zijn om het zo te laten als jij er oké mee bent!

3 likes

Ook als je haar dan aanraakt? Hand op haar buik of haar handje vasthouden en zachtjes wat zingen?
Rot zeg, dat is wel heel lastig.
Heb je het ook met een nestje naast je geprobeerd? Dat is misschien nog net wat dichterbij, want het klinkt idd alsof ze nog veel nabijheid nodig heeft.

Mijn baby heeft de eerste maanden ook alleen op me geslapen, dag en nacht. Daarna langzaam steeds verder weg: eerst naast me in bed, toen in een nestje naast me, waar ik in het begin dan mijn hoofd op de rand legde en mijn hand op haar buik. En toen dat goed ging in de co-sleeper naast me met strakke lakens en met mijn hoofd vlak ernaast en dan ook aanraken. En dat langzaam ook steeds minder, al slaapt ze nu met 12 maanden nog wel in de co-sleeper want helemaal alleen is soms nog lastig en dat hoeft van mij ook niet.
Wil niet zeggen dat dat voor jullie ook werkt, maar gewoon als voorbeeld hoe het hier ging.

3 likes

Leg je je kindje slapend weg? Wat bij ons in de avonden werkte, was een uur of soms 1.5 uur de baby vasthouden tot ie diep genoeg sliep en dan wegleggen. In het begin ingebakerd en later onder het nunki lakentje. Maar werkte alleen in de avond. Overdag sliep ie niet diep genoeg. Tot ie ongeveer 10 maanden werd en hij zijn slaapcycli aan elkaar kon koppelen. Daarna hebben we hem pas wakker weg kunnen leggen. Als niks werkt, dan kan ik alleen zeggen: houd moed! Het wordt vanzelf beter, al kan het soms lang duren.

6 likes

Het wordt vanzelf beter. T had dit ook. Rond de 12 maanden kon ik steeds makkelijker opstaan zonder dat hij zo snel weer wakker werd. Voor die tijd heeft hij heel veel in de draagzak gezeten, en lag ik elke avond voor 9 uur in bed.

2 likes

Volgende week gaan we op vakantie en ik ben al wat spullen bij elkaar aan het zoeken. Maar nu kan ik alleen maar 1 van de 3 wasbare zwemluiers vinden :sweat_smile: (wat een verrassing in de chaos die ons huishouden is :joy:)
Maar nu vraag ik me af of ik misschien een gewoon luier overbroekje zou kunnen gebruiken als zwemluier. Het hoeft natuurlijk alleen maar eventueel poep op te vangen
 maar dan moet ik misschien wat gaatjes in het broekje prikken, omdat het anders bol gaat staan als ze gaan plassen? :sweat_smile:
Heeft iemand dit toevallig eens geprobeerd? :joy: ik heb ook zwembroek/badpak/uv pak voor over de luier heen te dragen.

Of aanraders voor fysieke winkel die wasbare zwemluiers verkoopt, zijn ook welkom :grin:
Ik heb ook nog wat wegwerp zwemluiers, maar daar zou ik er dan zoveel van nodig hebben
 dus wasbaar is toch wel handiger denk ik.

1 like

Ik zag laatst zulke zwemluiers bij de Primark :open_mouth:

3 likes

Een vriendin van mij droogt de wegwerp zwemluiers
 en gebruikt ze een paar keer opnieuw (als er alleen plas/water in zit)

4 likes

Dat kan, maar je kan het overbroekje dan niet meer gebruiken als waterdicht overbroekje voor normale wasbare luiers. Als ik het goed begrepen hebt tast het chloor de stof aan waardoor deze niet meer waterdicht zijn. Als je 'm na het zwemmen dus weer gaat gebruiken als overbroekje, gaat je wasbare luiercombinatie lekken.

Oh en overbroekjes is hetzelfde als een wasbare zwemluier dus gaatjes prikken oid is niet nodig!

Edit - of bedoel je met luier overbroekje een wegwerp overbroekje? Dan geen idee haha. Zuigt dat dan niet vol met water?

2 likes

Gewoon je wegwerp zwemluier hergebruiken. Die kunnen ze zolang er geen poep in zit prima een paar keer aan. En sowieso, met 1 pakje zwemluiers icm 1 wasbare luier kom je echt een heel eind.

2 likes