Tips, ervaringen & aanraders #8

Ook als je haar dan aanraakt? Hand op haar buik of haar handje vasthouden en zachtjes wat zingen?
Rot zeg, dat is wel heel lastig.
Heb je het ook met een nestje naast je geprobeerd? Dat is misschien nog net wat dichterbij, want het klinkt idd alsof ze nog veel nabijheid nodig heeft.

Mijn baby heeft de eerste maanden ook alleen op me geslapen, dag en nacht. Daarna langzaam steeds verder weg: eerst naast me in bed, toen in een nestje naast me, waar ik in het begin dan mijn hoofd op de rand legde en mijn hand op haar buik. En toen dat goed ging in de co-sleeper naast me met strakke lakens en met mijn hoofd vlak ernaast en dan ook aanraken. En dat langzaam ook steeds minder, al slaapt ze nu met 12 maanden nog wel in de co-sleeper want helemaal alleen is soms nog lastig en dat hoeft van mij ook niet.
Wil niet zeggen dat dat voor jullie ook werkt, maar gewoon als voorbeeld hoe het hier ging.

3 likes

Leg je je kindje slapend weg? Wat bij ons in de avonden werkte, was een uur of soms 1.5 uur de baby vasthouden tot ie diep genoeg sliep en dan wegleggen. In het begin ingebakerd en later onder het nunki lakentje. Maar werkte alleen in de avond. Overdag sliep ie niet diep genoeg. Tot ie ongeveer 10 maanden werd en hij zijn slaapcycli aan elkaar kon koppelen. Daarna hebben we hem pas wakker weg kunnen leggen. Als niks werkt, dan kan ik alleen zeggen: houd moed! Het wordt vanzelf beter, al kan het soms lang duren.

6 likes

Het wordt vanzelf beter. T had dit ook. Rond de 12 maanden kon ik steeds makkelijker opstaan zonder dat hij zo snel weer wakker werd. Voor die tijd heeft hij heel veel in de draagzak gezeten, en lag ik elke avond voor 9 uur in bed.

2 likes

Volgende week gaan we op vakantie en ik ben al wat spullen bij elkaar aan het zoeken. Maar nu kan ik alleen maar 1 van de 3 wasbare zwemluiers vinden :sweat_smile: (wat een verrassing in de chaos die ons huishouden is :joy:)
Maar nu vraag ik me af of ik misschien een gewoon luier overbroekje zou kunnen gebruiken als zwemluier. Het hoeft natuurlijk alleen maar eventueel poep op te vangen
 maar dan moet ik misschien wat gaatjes in het broekje prikken, omdat het anders bol gaat staan als ze gaan plassen? :sweat_smile:
Heeft iemand dit toevallig eens geprobeerd? :joy: ik heb ook zwembroek/badpak/uv pak voor over de luier heen te dragen.

Of aanraders voor fysieke winkel die wasbare zwemluiers verkoopt, zijn ook welkom :grin:
Ik heb ook nog wat wegwerp zwemluiers, maar daar zou ik er dan zoveel van nodig hebben
 dus wasbaar is toch wel handiger denk ik.

1 like

Ik zag laatst zulke zwemluiers bij de Primark :open_mouth:

3 likes

Een vriendin van mij droogt de wegwerp zwemluiers
 en gebruikt ze een paar keer opnieuw (als er alleen plas/water in zit)

4 likes

Dat kan, maar je kan het overbroekje dan niet meer gebruiken als waterdicht overbroekje voor normale wasbare luiers. Als ik het goed begrepen hebt tast het chloor de stof aan waardoor deze niet meer waterdicht zijn. Als je 'm na het zwemmen dus weer gaat gebruiken als overbroekje, gaat je wasbare luiercombinatie lekken.

Oh en overbroekjes is hetzelfde als een wasbare zwemluier dus gaatjes prikken oid is niet nodig!

Edit - of bedoel je met luier overbroekje een wegwerp overbroekje? Dan geen idee haha. Zuigt dat dan niet vol met water?

2 likes

Gewoon je wegwerp zwemluier hergebruiken. Die kunnen ze zolang er geen poep in zit prima een paar keer aan. En sowieso, met 1 pakje zwemluiers icm 1 wasbare luier kom je echt een heel eind.

2 likes

Uit wat voor beker/fles leerden jullie kinderen water/thee drinken? Want wij hebben zowel een 360 graden-beker als een antilek-tuitbeker, maar bij beide speelt mijn dochter vooral maar drinkt er niets uit. Het lijkt alsof het haar niet goed lukt. Terwijl als ik dan wat water in een flesje of glas geef, ze dan wel echt drinkt en dorst blijkt te hebben. Maar een flesje gebruik ik liever alleen voor melk en een glas is niet altijd praktisch (véél knoeien).

Misschien een rietjesbeker gebruiken? Dan hoeft ze haar hoofd niet naar achteren te gooien om drinken binnen te krijgen.

1 like

Dochter nu 15 mnd daar ben ik direct met open beker mee begonnen. Moet er wel bij blijven en steeds beetje water erin doen maar dan drinkt ze het zelf.

Bij m’n zoontje was het tuit beker. 360 graden snapte hij niet zo goed. Daarna ook snel over op open beker.

1 like

Ja hoor dat kan! En je kan ze ook nog proberen daarna als overbroekje maar nja dat weet je dan natuurlijk niet zeker of die mss lek is.
Ik heb zowel little lamb als totsbots overbroekjes als zwemluier gebruikt.

1 like

Ik zag ze gister bij de Dm! Mocht je toevallig bij de Duitse grens wonen of naar een land op vakantie gaan waar ze een dm hebben.

3 likes

Drinken uit een rietje proberen en inderdaad dan een rietjesbeker gebruiken. Wij hebben in het begin altijd die simpele rietjesbekers van hema gebruikt en werkte bij ons top. Onze dochter leek die 360gr bekers ook niet te snappen.

1 like

Waar woon je? In Groningen zit een winkel waar ze wasbare luiers verkopen. Anders marktplaats in de buurt zoeken?

1 like

Ik zag ze van de week bij ons bij de kruidvat liggen van woezel en pip.

3 likes

Zeeman had ze nu ook volgens mij

1 like

Een slaapwikkel al wel maar het lakentje nog niet. Bedankt voor de tip!

1 like

Nee aanraken is helaas niet genoeg. Ik ga het zo eens proberen, héél stapsgewijs steeds verder en verder van mij af. Ik zou echt heel graag hebben dat ze in haar eigen bedje ligt. Vooral ook dat ik mijn avonden weer voor mezelf heb. Als ik niet met haar bezig ben overdag wanneer ze wakker wordt, ligt ze wel op mij wanneer ze slaapt.

Ja ik lig haar slapend weg, zelfs na anderhalf uur of meer wordt ze snel weer wakker. Ze is nu 7 maanden, ik hoop ook op beterschap na 10 maanden