Uit wat voor beker/fles leerden jullie kinderen water/thee drinken? Want wij hebben zowel een 360 graden-beker als een antilek-tuitbeker, maar bij beide speelt mijn dochter vooral maar drinkt er niets uit. Het lijkt alsof het haar niet goed lukt. Terwijl als ik dan wat water in een flesje of glas geef, ze dan wel echt drinkt en dorst blijkt te hebben. Maar een flesje gebruik ik liever alleen voor melk en een glas is niet altijd praktisch (véél knoeien).
Misschien een rietjesbeker gebruiken? Dan hoeft ze haar hoofd niet naar achteren te gooien om drinken binnen te krijgen.
Dochter nu 15 mnd daar ben ik direct met open beker mee begonnen. Moet er wel bij blijven en steeds beetje water erin doen maar dan drinkt ze het zelf.
Bij m’n zoontje was het tuit beker. 360 graden snapte hij niet zo goed. Daarna ook snel over op open beker.
Ja hoor dat kan! En je kan ze ook nog proberen daarna als overbroekje maar nja dat weet je dan natuurlijk niet zeker of die mss lek is.
Ik heb zowel little lamb als totsbots overbroekjes als zwemluier gebruikt.
Ik zag ze gister bij de Dm! Mocht je toevallig bij de Duitse grens wonen of naar een land op vakantie gaan waar ze een dm hebben.
Drinken uit een rietje proberen en inderdaad dan een rietjesbeker gebruiken. Wij hebben in het begin altijd die simpele rietjesbekers van hema gebruikt en werkte bij ons top. Onze dochter leek die 360gr bekers ook niet te snappen.
Waar woon je? In Groningen zit een winkel waar ze wasbare luiers verkopen. Anders marktplaats in de buurt zoeken?
Ik zag ze van de week bij ons bij de kruidvat liggen van woezel en pip.
Zeeman had ze nu ook volgens mij
Een slaapwikkel al wel maar het lakentje nog niet. Bedankt voor de tip!
Nee aanraken is helaas niet genoeg. Ik ga het zo eens proberen, héél stapsgewijs steeds verder en verder van mij af. Ik zou echt heel graag hebben dat ze in haar eigen bedje ligt. Vooral ook dat ik mijn avonden weer voor mezelf heb. Als ik niet met haar bezig ben overdag wanneer ze wakker wordt, ligt ze wel op mij wanneer ze slaapt.
Ja ik lig haar slapend weg, zelfs na anderhalf uur of meer wordt ze snel weer wakker. Ze is nu 7 maanden, ik hoop ook op beterschap na 10 maanden …
Ik vond sandalen met een dichte teen ideaal. We hadden ze van Keen. Niet echt knap, maar wel mega stevig.
Oef klinkt pittig! Hopelijk gauw beter!
Voor degene met kleuters. Voor een vierde verjaardag willen we een ‘echte’ fiets geven. Maar nu zie ik online dat best veel merken hardrem(men) en terugtraprem combineren.
Maar zo’n terugtraprem lijkt me niet handig. Want ik het begin willen ze de trappers vaak ‘goed’ zetten als ze wegrijden zodat ze makkelijk vaart maken. En dan kan met een terugtraprem niet.
Is dit toeval dat ik dit zo tegenkwam? En aanraders met handremmen zijn ook welkom. (minder voorkeur voor BMX / mountainbike achtige modellen
).
Is dat zo? Want een terugtraprem is toch een heel Nederlands fenomeen?
Zover ik weet hadden mijn fietsen als kind dat niet. Maar ik had dan wel van die crossfiets achtige modellen.
Wij hebben een Woom fietsje voor onze dochter gekocht. Deze heeft alleen een handrem. Wij zijn er zeer blij mee. De rem was minder belangrijk voor ons, al ben ik het met je eens dat achteruittraprem minder handig is.
Voordeel vond ik vooral het gewicht (mega licht, ze rijdt hier veel sneller en makkelijker op weg dan een niet-lichtgewicht) en de remmen zijn aangepast op kleine handjes. En hij heeft een laag frame, ze past op een 14”, de gewone 14” is nog te hoog.
Hebben jullie aanraders voor echt een stevige loopwagen? Eentje waar mijn dreumes zich goed aan kan optrekken zonder dat ie omkiept.
Decathlon Btwin fietsjes vind ik een aanrader. Geen terugtraprem en de handgrepen zijn geschikt voor kinderhandjes.
Over Woom ook goede verhalen over gehoord maar die vond ik echt te duur om op te leren fietsen.
Als iemand aanraders heeft voor een 20inch fiets zonder terugtraprem met een bagagedrager en (deels) gesloten kettingkast. Daar gaat Decathlon over naar de MTB fietsen dus ik heb nog geen goede opvolger.
Ik heb destijds deze van Pinolino gekocht op aanraden van anderen.
Is superstevig en ondanks dat ze de meest halsbrekende toeren op uithaalden, kiept ie niet om. Je kunt de weerstand van de wieltjes instellen, in het begin is meer weerstand handig ![]()
Als jij (of iemand anders) deze zou willen, ik doe de onze die in goede staat is, voor een klein prijsje weg. In Rotterdam ![]()