Tips, ervaringen & aanraders #8

en @Loes. Bedankt voor de tips!

Oh die Woom-fietsen zien er top uit, maar inderdaad erg duur. Zelfs tweedehands. Zal nu eens naar Btwin kijken.

Andere suggesties ook nog steeds welkom :slight_smile:

2 likes

Onze bijna 4 jarige kan met haar vingers nog niet goed bij de handrem om er ook echt mee te kunnen remmen, dus zou dat dan wel gaan testen als je geen terugtraprem hebt. Ik ga nu af en toe met haar op der eigen fiets en broer en zus bij mij op de fiets op pad en dat gaat heel goed, omdat ze dus ook zelf kan remmen (en dat ook netjes doet natuurlijk).

@Mexi wij hebben nu voor het 2e jaar van h&m met dichte tenen. Kosten twee tientjes ofzo, vallen wat groot vind ik.

3 likes

Bedankt voor alle input over (wasbare) zwemluiers! :grin:
Ik ben ze niet tegen gekomen in een aantal winkels. Dus ik neem 2 wasbare luier overbroekjes mee die we dan van nu af aan als zwemluier kunnen gebruiken. En mocht dat niet bevallen dan hebben we nog wat wegwerp om op terug te vallen :blush:
Wel zin om lekker te zwemmen! Mijn dochter heeft helaas weer oorontsteking maar ze gaat toch niet met hoofd onder water, dus kan wel prima in peuterbadje gaan spetteren.

1 like

Eens hoor, we twijfelden ook vanwege de prijs. Maar ze gaan tweedehands voor 70% vd nieuwprijs weg ongeveer, dus dat hebben we meegewogen.

Ook extra meewegend was dat onze dochter een stukje kleiner en lichter is dan leeftijdsgenoten, ze kwam op de gewone fiets nauwelijks vooruit.

3 likes

Jullie hebben deze? Ik wilde deze aanvankelijk maar mijn man vindt hem echt afzichtelijkšŸ˜… maar hij moet er maar mee dealen.
@Mexi het autootje is ook heel leuk! @Keroppi het is dat we al een blokkenkar hebben (die wel omkiept) anders had ik hem gewild!

1 like

Vanaf wanneer konden jullie kinderen fietsen zonder zijwieltjes? Onze dochter is heel erg bang met zulk soort dingen dus we hebben ons er nog niet echt aan gewaagd. Weet ook niet zo goed hoe het aan te pakken. Ze is nu net 4 jaar en kan wel met zijwieltjes fietsen.

Ik vind dit echt zoiets waar ik geen zin in heb om aan te pakken (itt zindelijk worden bijvoorbeeld, want daar schoot ik zelf tenminste ook iets mee op :smile:)
Kind 1 kan nog niet eens met zijwieltjes fietsen, de ander wel maar die zie ik voorlopig niet zonder rijden. Ze zijn ook net 4.

Ik laat het maar ff, tot er aanleiding voor is of ze er zelf over beginnen. Als je dochter bangig is zou ik er persoonlijk ook nog een tijd mee wachten.

2 likes

Ja ik heb er zelf ook geen zin in haha. Maar kindjes om ons heen met dezelfde leeftijd kunnen t al wel dus dan denk ik; moeten we dit ook gaan oefenen nu. Maar dan maar ik het nog lekker even.

1 like

Ja heb ik ook hoor, kinderen van 3 die het al kunnen en dan voel ik me soms toch gepusht.
Maar ik zie er de noodzaak niet van en voorzie een boel gezeik en gejank dus jammer dan. Die van ons kunnen weer andere dingen :wink:

1 like

Ik weet nog zo goed dat 1 van m’n zijwieltjes continu scheef ging als kind (dus dan raakte dat wieltje de grond niet). Dan fietste ik via achter naar buiten en dan moest ik meteen weer naar huis fietsen voorlangs zodat m’n vader m’n wieltje recht kon zetten. Vraag me af hoe oud ik toen was. Echt ik voel nog de irritatie dat die stomme wieltjes nooit goed zaten.

Mijn dochter was net 3 toen ze los kon fietsen maar had wel al hele lange benen mensen dachten al snel dat ze toen ruim 4 was. Je kan ook de zijwieltjes langzaam wat omhoog doen

1 like

Nee joh, zie hier altijd zat fietsen op het schoolplein met zijwieltjes staan. Meer met dan zonder.

3 likes

Dochter is vandaag jarig en we hebben vrij genomen om wat leuks te gaan doen. Wij wilden naar Drievliet gaan maar ik weet niet of dat geschikt is met slecht(er) weer? Andere optie is Avifauna maar daarvoor geldt hetzelfde.

Iemand nog leuke tips voor met een 3-jarige en baby te doen vandaag wat deels binnen is op max een uur rijden vanuit Gouda?

2 likes

Avifauna niet doen met slecht weer. Alles is buiten (behalve de lori’s, tropendieren en eens tukje restaurant), met goed weer heel leuk, vooral de grote speeltuin die erbij is.

Qua binnen vind ik het vaak ook maar lastig, ballorig of ander krijspaleis doet het altijd goed, zwembad idem. Verder heeft lineushof nog een binnengedeelte maar weet niet op welke leeftijd daarbinnen vooral is.

2 likes

Gefeliciteerd :partying_face:. Plaswijckpark zowel buiten als binnen activiteiten.

2 likes

Mijn kind is bijna 4.5j en fiets ook nog met zijwielen. Ik zat zelf te denken het in de zomervakantie te gaan proberen. Vanuit zijn kant is de behoefte er ook nog niet.

1 like

Dankjewel! Dit wordt het :hugs:

1 like

Wij hebben een soort eeuwige ongoing tuin discussie hier, als het gaat om kinderspeelgoed. Wat is volgens jullie de meest ideale zandbak? We hebben een grote tuin, dus wat dat betreft geen limitaties. Het is een must dat hij afgesloten kan worden (ivm katten enzo).

2 likes

Ik zou voor iets gaan wat er voor zorgt dat er geen water in t zand komt. Wij hebben een paar jaar zo’n houten zandbak gehad met bankjes als je m openklapt. Heel leuk, maar door de regen bleef dat zand kletsnat en na de herfst/winter stonk het ook. Ik zou dus gaan voor goed afsluitbaar.

4 likes

Wij hebben gewoon zo’n schildpad, wordt heel veel mee gespeeld en blijft goed droog. Vind het niet per se mooi (hebben ook nog zo’n piratenwaterboot dus lijkt dan meteen een halve speeltuin) maar ze zijn er wel heel blij mee. Kunnen er ook prima met 2 inzitten.
Het enige nadeel vond ik dat de rand om er in te komen best hoog is voor de hele kleine kinderen, maar daar denkt mijn zoontje anders over, die vindt het juist erg leuk om er in en eruit te klimmen…

2 likes