Tips, ervaringen & aanraders #8

Dochter is vandaag jarig en we hebben vrij genomen om wat leuks te gaan doen. Wij wilden naar Drievliet gaan maar ik weet niet of dat geschikt is met slecht(er) weer? Andere optie is Avifauna maar daarvoor geldt hetzelfde.

Iemand nog leuke tips voor met een 3-jarige en baby te doen vandaag wat deels binnen is op max een uur rijden vanuit Gouda?

2 likes

Avifauna niet doen met slecht weer. Alles is buiten (behalve de lori’s, tropendieren en eens tukje restaurant), met goed weer heel leuk, vooral de grote speeltuin die erbij is.

Qua binnen vind ik het vaak ook maar lastig, ballorig of ander krijspaleis doet het altijd goed, zwembad idem. Verder heeft lineushof nog een binnengedeelte maar weet niet op welke leeftijd daarbinnen vooral is.

2 likes

Gefeliciteerd :partying_face:. Plaswijckpark zowel buiten als binnen activiteiten.

2 likes

Mijn kind is bijna 4.5j en fiets ook nog met zijwielen. Ik zat zelf te denken het in de zomervakantie te gaan proberen. Vanuit zijn kant is de behoefte er ook nog niet.

1 like

Dankjewel! Dit wordt het :hugs:

1 like

Wij hebben een soort eeuwige ongoing tuin discussie hier, als het gaat om kinderspeelgoed. Wat is volgens jullie de meest ideale zandbak? We hebben een grote tuin, dus wat dat betreft geen limitaties. Het is een must dat hij afgesloten kan worden (ivm katten enzo).

2 likes

Ik zou voor iets gaan wat er voor zorgt dat er geen water in t zand komt. Wij hebben een paar jaar zo’n houten zandbak gehad met bankjes als je m openklapt. Heel leuk, maar door de regen bleef dat zand kletsnat en na de herfst/winter stonk het ook. Ik zou dus gaan voor goed afsluitbaar.

4 likes

Wij hebben gewoon zo’n schildpad, wordt heel veel mee gespeeld en blijft goed droog. Vind het niet per se mooi (hebben ook nog zo’n piratenwaterboot dus lijkt dan meteen een halve speeltuin) maar ze zijn er wel heel blij mee. Kunnen er ook prima met 2 inzitten.
Het enige nadeel vond ik dat de rand om er in te komen best hoog is voor de hele kleine kinderen, maar daar denkt mijn zoontje anders over, die vindt het juist erg leuk om er in en eruit te klimmen…

2 likes

Veel plezier :hugs:!
Wij waren er vorige week toen het keihard regende en onweerde, paraplu op poncho aan en heerlijk genoten. Er zijn veel baby diertjes :smiling_face_with_three_hearts:.

1 like

Nu wil ik ook naar Plaswijkpark :grinning:

3 likes

Ik zag laatst iemand die een soort betonnen bak heeft gemaakt die ze nu als zandbak gebruiken en later als plantenbak als haar kinderen ouder zijn

2 likes

Iemand ervaring met de hydrofiele slaapzakken van meyco? Las online een hele slechte review over dat de zak zo opkruipt en steeds opengaande rits etc. Benieuwd of iemand dat herkent. Ze zijn zo goed in de aanbieding nu.

1 like

Wij hebben ze in elke kleur nu geloof ik al 2 jaar en heb er alleen maar goede ervaringen mee!

2 likes

Mijn kind pas op haar zesde maar wel binnen een avond in de woonkamer :joy: Kwam deels omdat de fiets al die tijd te hoog was en ze eigenlijk niet met haar voeten de grond kon raken. Hierdoor vond ze het zelf een beetje spannend. Ze heeft toen ze kleiner was wel veel de loopfiets gebruikt en daardoor ook wel goed leren balanceren. Als het bij jullie niet echt prioriteit heeft, gewoon geduldig zijn en niet pushen. Komt goed!

4 likes

Is leuk! Ik had er een abonnement op. Echt een aanrader als je met kleine kinderen in de buurt woont. Zoveel geweest afgelopen jaar! Ook een soort zwem/speel gedeelte in de zomer

1 like

Wij hebben er afgelopen zomer ook 1 gebruikt en was er heel positief over. Superzacht stofje en geen last van opkruipen of rits die open gaat.

1 like

Oeh waar zijn ze in de aanbieding? Ik vind het hele fijne slaapzakken en wilde er nog wat extra kopen voor de zomer.

1 like

Ik zag bij wehkamp Meyco 1+1 gratis

2 likes

wehkamp inderdaad! @Chesirecat

1 like

Zelfde ervaring hier met zo’n houten. Kwamen ook bladeren in. Zand was altijd nattig. Fijn om vormpjes mee te maken maar niet meer echt zandbakzand.

1 like