Ik vind het verder ook een hele fijne fiets! Maar dit is iets waarvan ik had gewild dat ik er van te voren over na had gedacht mijn dreumes is nog te klein om te klimmen maar wel een goeie voor later! Met twee kindjes is het gewicht wel wat meer verdeeld denk ik? Daarom zit ik nu te denken om zo’n mand voorop te zetten en daar dan m’n tas in, zodat het gewicht ook een beetje verdeeld en ook gewoon handig.
Oeh serieus? Wat voor doekjes gebruiken jullie? Klinkt echt niet fijn dat de wasmachine daarvan verstopt raakt!
Ik gebruik de billendoekjes van de Billenboetiek, die gaan goed in de was (gaan met de luierwas mee). Ik gebruik voor poep nog wel wegwerpdoekjes (en wc-papier) omdat ik dat niet goed weg krijg met alleen de billenspray.
Kun je die doekjes niet in een wasnetje doen?
Gebruik jij voor de luiers een wasnet (dus met gaatjes, die je dichtgeritst kan laten) of een wetbag? Wij gebruiken wetbags waardoor alles dus los in de machine komt, het doekje is daardoor in de afvoer terecht gekomen op het filter. De monteur zei dat hij dit ook vaak met babysokjes ziet.
Een netje zou een oplossing kunnen zijn (@huismus) en hebben we ook geprobeerd. Maar die kan je niet los ophangen omdat dat met poep heel erg gaat stinken. En in de wetbag komt ie al snel onder luiers te liggen dus dan moet je ernaar gaan graven Maarrr ik bedacht wel dat we ze in een kleine wetbag kunnen doen en dan die kleine wetbag in een waszak! Dus ik ga dat eens proberen.
Ik krijg met de liniment de poep trouwens wel goed weg @Geranium Ik heb met wegwerp altijd het idee dat ik het vooral uitsmeer haha.
Oef dat klinkt niet fijn! Ik gebruik een wasnet dat open is aan de bovenkant. Je hangt het op in de luieremmer en als die vol is gooi je het net in de wasmachine. Tijdens het wassen komt alles vanzelf uit het net. Ik heb (nog?) geen last van dat de doekjes kwijtraken, denk dat ze daarvoor te groot zijn.
Ik gebruik meestal droog wc-papier om voor te vegen en dan een vochtig wegwerpdoekje om schoon te maken, denk idd dat ik de poep ook zou uitsmeren als ik met vochtig zou beginnen ik ga die liniment eens bekijken, klinkt goed.
Oh, dat klinkt idd niet zo lekker
ik gebruik het netje voor sokjes, dat is wel een tip voor iedereen. Nooit meer zoeken tussen de rest van de was.
Qua lange broeken bij warmer weer hebben wij altijd leggings. Of gewoon dunne katoenen broekjes van H&M of Hema.
Ik heb laatst bij de Zeeman wat dunne legginkjes gehaald. Zacht materiaal, waren er in meerdere kleuren. Heel fijn voor temperaturen rond de 15-22 graden ofzo als je niet direct blote benen wil
Wij gebruiken het met alleen water! Doekjes zitten in een doosje van billies box (? volgens mij heet het zo) en wat mij betreft is olie of iets niet per de nodig!
Het bekende uniqlo tasje is echt top. Naast dat er veel in kan kan je ook als soort zitje gebruiken voor je kind als je die moet tillen. Moet wel wat in het tasje zitten.
Kom ik deze vakantie achter waarbij ik de draagzak vergeten ben.
Wij gebruiken ook alleen water, maar verschonen in de badkamer dus dan hebben we de kraan binnen handbereik. Werkt echt prima, ik vind het voor poep idd ook veel fijner werken dan wegwerpdoekjes want dan smeer ik altijd alles in de rondte en blijft ook zo lekker zitten tussen alle beenplooitjes. Mijn man gebruikt nog wel wegwerpbillendoekjes voor onderweg maar ik heb eigenlijk altijd wasbare mee.
Ja! Ik heb het Deryan baby tentje (dat bedoel je toch?), wel een ouder model want via marktplaats. We hebben 'm nu een week vakantie s nachts en ook een paar keer overdag gebruikt om de baby een eigen slaapplekje te geven en ze doet het er hartstikke goed in. Vouwt ook lekker klein op en ik vind het voor zo in de zomervakantie fijn dat ze er in opgesloten zit en niet zomaar uit kan kruipen. We willen 'm ook op het strand gaan gebruiken. Marktplaats staat er vol mee dus dan zou je 'm altijd kunnen proberen en evt door verkopen als het niks is.
Waardoor twijfel je?
Ik gebruik hem ook regelmatig, vind het ideaal.
Ik heb zon opblaasbaar luchtbedje wat je onderin kunt schuiven, dus ligt niet hard. Heb m 2ehands via vinted dus weet niet zeker welke uitvoering.
Ik zou er zelf niet op willen liggen maar ik ben ook wel meer dan 10 keer zo zwaar als de baby. Het matrasje blaast zichzelf op met een dun laagje lucht, net zoals een camping luchtbed. Ik vind de baby variant niet heel krap, mijn kindje is nu 67cm en de Deryan is 1.20m. Dat is iig al langer dan haar bednest en de Deryan is ook een stuk breder. Misschien wel over een jaar maar ik zou de peuter variant nu wel heel groot vinden voor haar, die is 1.40m en gelijk een stukje zwaarder.
De lussen van de hor herken ik niet maar omdat ik een ouder model heb is dat misschien anders.
Ik vond ‘m voor de baby leeftijd ideaal. We zetten ‘m dan op een bed en zo lag het ook nog extra zacht.
Toen hij eenmaal begon met rollen/meer bewegen ben ik gestopt met het tentje te gebruiken omdat hij dan op de grond zou moeten staan. Dat vond ik niks met tocht + kou etc. en ook wel beetje hard. Dat was met zo’n 8 maanden. Daarna over gegaan op camping bedje. Daardoor vind ik het tentje denk ik toch z’n geld niet waard en had ik achteraf gelijk voor een campingbedje gegaan.
Dan is ie echt wel ideaal denk ik, als je ‘m ook daarvoor gebruikt!
Hij is zo lekker compact om mee te nemen, veel beter dan dat lompe campingbed pakket met los matras.
@whosthatgirl ik las via de zoekfunctie dat je sinds een tijdje een vloerbed hebt voor je baby, hoe bevalt het jou?
Mijn dochter van 16 maanden slaapt nu in een ledikant, maar we denken ook aan een vloerbed. Dus andere ervaringen hoor ik ook graag. Liefst een vloerbed waar je een beetje bij kan gaan zitten. In slaap vallen zonder op ons te liggen lukt nog niet. (Hiervoor zijn tips ook altijd welkom)
Hier ook een goede ervaring! Er zit in onze ook zo’n opblaasbaar matrasje (niet mega zacht, maar de mini sliep er goed op), en fijn dat hij gelijk tegen muggen beschermd is en niet zomaar opeens er vandoor kan. Wij hebben ermee gekampeerd toen hij nul en 1 was, nu hij 2 is zou het nog net passen denk ik, maar we gaan dit jaar niet kamperen
Long shot maar wellicht heeft iemand een gouden idee. Wij zijn op vakantie met de tent, en bij de aanschaf hebben we duidelijk benadrukt aan de verkoper dat het van groot belang was dat de tent verduisterende cabines had. Nu gaf hij aan dat deze tent dat heeft en het helpt wellicht iets maar bij lange na niet voldoende, zie de foto dat was om kwart voor 6 in de ochtend. Nu slaapt onze dochter van net 2 dus ruk en hier gaat ze niet zo goed op, ze werd vanochtend zelfs verdrietig wakker omdat ze wel wil slapen maar het niet lukt.
Ik heb al even op Google gezocht naar een oplossing en daar heb ik een Deryan cover gevonden die over een campingbedje heen kan en die verduisterend is, alleen verkopen ze die niet in de omgeving waar we nu zitten. Heeft iemand anders wellicht een suggestie die ik vandaag nog kan kopen?
Ik weet niet hoe groot jullie tent is en of dit een optie is, maar ik heb goede ervaringen gehoord over de black&fresh tenten van decathlon
Dit is een klein pop up tentje, wellicht als je een cabine uit je tent haalt, dat je dit tentje erin zou kunnen zetten?
Is alleen niet heel ideaal met kind in en uit campingbed halen denk ik… Maar misschien als noodoplossing.
Wel echt slecht advies van de tent verkoper zeg! Echt totaal niet verduisterend nu.