Wij gebruiken het met alleen water! Doekjes zitten in een doosje van billies box (? volgens mij heet het zo) en wat mij betreft is olie of iets niet per de nodig!
Het bekende uniqlo tasje is echt top. Naast dat er veel in kan kan je ook als soort zitje gebruiken voor je kind als je die moet tillen. Moet wel wat in het tasje zitten.
Kom ik deze vakantie achter waarbij ik de draagzak vergeten ben.
Wij gebruiken ook alleen water, maar verschonen in de badkamer dus dan hebben we de kraan binnen handbereik. Werkt echt prima, ik vind het voor poep idd ook veel fijner werken dan wegwerpdoekjes want dan smeer ik altijd alles in de rondte en blijft ook zo lekker zitten tussen alle beenplooitjes. Mijn man gebruikt nog wel wegwerpbillendoekjes voor onderweg maar ik heb eigenlijk altijd wasbare mee.
Ja! Ik heb het Deryan baby tentje (dat bedoel je toch?), wel een ouder model want via marktplaats. We hebben 'm nu een week vakantie s nachts en ook een paar keer overdag gebruikt om de baby een eigen slaapplekje te geven en ze doet het er hartstikke goed in. Vouwt ook lekker klein op en ik vind het voor zo in de zomervakantie fijn dat ze er in opgesloten zit en niet zomaar uit kan kruipen. We willen 'm ook op het strand gaan gebruiken. Marktplaats staat er vol mee dus dan zou je 'm altijd kunnen proberen en evt door verkopen als het niks is.
Waardoor twijfel je?
Ik gebruik hem ook regelmatig, vind het ideaal.
Ik heb zon opblaasbaar luchtbedje wat je onderin kunt schuiven, dus ligt niet hard. Heb m 2ehands via vinted dus weet niet zeker welke uitvoering.
Ik zou er zelf niet op willen liggen maar ik ben ook wel meer dan 10 keer zo zwaar als de baby. Het matrasje blaast zichzelf op met een dun laagje lucht, net zoals een camping luchtbed. Ik vind de baby variant niet heel krap, mijn kindje is nu 67cm en de Deryan is 1.20m. Dat is iig al langer dan haar bednest en de Deryan is ook een stuk breder. Misschien wel over een jaar maar ik zou de peuter variant nu wel heel groot vinden voor haar, die is 1.40m en gelijk een stukje zwaarder.
De lussen van de hor herken ik niet maar omdat ik een ouder model heb is dat misschien anders.
Ik vond âm voor de baby leeftijd ideaal. We zetten âm dan op een bed en zo lag het ook nog extra zacht.
Toen hij eenmaal begon met rollen/meer bewegen ben ik gestopt met het tentje te gebruiken omdat hij dan op de grond zou moeten staan. Dat vond ik niks met tocht + kou etc. en ook wel beetje hard. Dat was met zoân 8 maanden. Daarna over gegaan op camping bedje. Daardoor vind ik het tentje denk ik toch zân geld niet waard en had ik achteraf gelijk voor een campingbedje gegaan.
Dan is ie echt wel ideaal denk ik, als je âm ook daarvoor gebruikt!
Hij is zo lekker compact om mee te nemen, veel beter dan dat lompe campingbed pakket met los matras.
@whosthatgirl ik las via de zoekfunctie dat je sinds een tijdje een vloerbed hebt voor je baby, hoe bevalt het jou?
Mijn dochter van 16 maanden slaapt nu in een ledikant, maar we denken ook aan een vloerbed. Dus andere ervaringen hoor ik ook graag. Liefst een vloerbed waar je een beetje bij kan gaan zitten. In slaap vallen zonder op ons te liggen lukt nog niet. (Hiervoor zijn tips ook altijd welkom)![]()
Hier ook een goede ervaring! Er zit in onze ook zoân opblaasbaar matrasje (niet mega zacht, maar de mini sliep er goed op), en fijn dat hij gelijk tegen muggen beschermd is en niet zomaar opeens er vandoor kan. Wij hebben ermee gekampeerd toen hij nul en 1 was, nu hij 2 is zou het nog net passen denk ik, maar we gaan dit jaar niet kamperen
Long shot maar wellicht heeft iemand een gouden idee. Wij zijn op vakantie met de tent, en bij de aanschaf hebben we duidelijk benadrukt aan de verkoper dat het van groot belang was dat de tent verduisterende cabines had. Nu gaf hij aan dat deze tent dat heeft en het helpt wellicht iets maar bij lange na niet voldoende, zie de foto dat was om kwart voor 6 in de ochtend. Nu slaapt onze dochter van net 2 dus ruk en hier gaat ze niet zo goed op, ze werd vanochtend zelfs verdrietig wakker omdat ze wel wil slapen maar het niet lukt.
Ik heb al even op Google gezocht naar een oplossing en daar heb ik een Deryan cover gevonden die over een campingbedje heen kan en die verduisterend is, alleen verkopen ze die niet in de omgeving waar we nu zitten. Heeft iemand anders wellicht een suggestie die ik vandaag nog kan kopen?
Ik weet niet hoe groot jullie tent is en of dit een optie is, maar ik heb goede ervaringen gehoord over de black&fresh tenten van decathlon
Dit is een klein pop up tentje, wellicht als je een cabine uit je tent haalt, dat je dit tentje erin zou kunnen zetten?
Is alleen niet heel ideaal met kind in en uit campingbed halen denk ik⊠Maar misschien als noodoplossing.
Wel echt slecht advies van de tent verkoper zeg! Echt totaal niet verduisterend nu.
Voorlopig geen klachten maar onze dochter is nog wel jonger dan die van jou (kleine 10 maanden nu).
Wij hadden het vloerbed gekocht met het idee om dit stilaan te gaan gebruiken voor dutjes op haar eigen kamer maar het is een beetje anders gelopen. Toen ze rond de 7-8 maanden was en dus mobieler werd, werd ze opeens helemaal gek 's nachts in haar kleine co-sleeper. Wij hebben dus het grondbed voorlopig naast ons eigen bed gezet. ('s Nachts wil ik haar echt nog wel bij ons op de kamer omdat ze nog een fles drinkt en ik heb echt geen zin om dan uit bed te moeten komen.)
Ze komt er nog niet uit voorlopig maar dat is dus bij ons wel iets lastiger omdat het naast ons eigen bed staatâŠ
Het grote voordeel vind ik inderdaad wel dat je er gemakkelijk kan gaan bijliggen bij het inslapen.
Wat betreft het concept âvrijheidâ is onze dochter nog net iets te jong denk ik dus om daar al veel over te zeggen. Hoewel de nachten sinds de switch van een afgesloten co-sleeper wel opeens veel beter gaan.
Hé wat vervelend⊠zit er een decathlon in de buurt waar ze misschien wat verduisterende dingen hebben?
Nesteldrang en uitzetlijstjes, ik ben met een maand uitgerekend en merk dat ik onrustig word van het feit dat ik nog niet alles in huis heb. Vandaag op de shopplanning: borstvoeding!
Ik heb al:
- voedingsbehaâs en hemdjes
- Haakaa
- wasbare zoogkompressen voor dag en nacht
- voedingskussen
Op zoek naar aanraders voor:
- tepelzalf
- flesjes voor afgekolfde voeding, of is voorkeur voor flesjes gewoon uitproberen bij de baby straks?
- wat ik verder nog mis? Is het handig om voor de zekerheid alvast tepelhoedjes of van die gelpads etc in huis te hebben?
Kolf wacht ik even mee op aanraden van mân kraamverzorgster, zij heeft verschillende modellen om uit te proberen. Mân vriend wil graag gaandeweg wat nachtvoedingen gaan doen dus daar wil ik voor kolven, als het allemaal lukt natuurlijk.
Tepelzalf: lanoline, die van kruidvat huismerk is veel goedkoper dan medela en tis precies hetzelfde. Koop geen mini tube want dat is zonde van je geld.
Flesjes heb ik Philips avent gedaan, maar zou die afhankelijk van je kolf doen. En dus ook ff mee wachten. Eventueel 1 goedkoop flesje vd kruidvat kopen voor als borstvoeding niet lukt.
Ik had al tepelhoedjes en was daar wel heel blij mee want had na 2 dagen al kloven. Die gelpads deden niks voor mij. Opvangbakjes van medela kunnen ook fijn zijn als je lekt tijdens het voeden.
Oh en zorg dat je al wat voedingskleding in huis hebt. Want anders zit je heel de tijd in je blootje.
Ik zou niet te veel kopen. Ik heb 1 keer een jaar en 1 keer 2,5 jaar borstvoeding gegeven en heb dat allemaal nog nooit gebruikt. Flesjes is per kind anders dus zou eerst iets uit een babybox ofzo proberen voordat je een hele set probeert van een bepaald merk.
Ik vond die gelpads juist wel top en ook fijner dan creme :).
Het is allemaal zo persoonlijk en veel van de spullen die je noemt heb je niet of niet op dag 1 nodig, en zijn dezelfde dag in huis als je het wel nodig hebt, dus ik zou vooral even afwachten en bekijken wat je tzt echt nodig hebt.
Ik vond het wel handig om van die kleine spuitjes van apotheek in huis te hebben (5/10 ML). Mijn babyâs moesten allebei beetje wennen met aanhappen en zo konden we na het oefenen aan borst nog wat fingerfeeden. Kan je natuurlijk ook op dat moment nog kopen, maar in het geval dat het zondag of nacht is vond ik het wel fijn om al te hebben.
Het is denk wel fijn om 1 flesje in huis te hebben, maar je hebt er vast wel 1 in zoân gratis babypakket.
Eens met de Kruidvat tepelcreme! Ik had op aanraden van mijn verloskundige heilwolle besteld online (maar het is denk ik ook te koop in de meer traditionele natuurwinkels), je legt een plukje voor je tepel, daar zit van nature lanoline in (verzorgend) en het houdt een beetje lucht tussen tepel en stof en dat maakt dat het droog blijft en sneller geneest. En je kunt het ook gebruiken tussen de babybillen bij uitslag etc.
Ik zou nog niet direct tepelhoedjes kopen, misschien is het helemaal niet nodig en het hangt in elke grotere Kruidvat dus het is ook zo gehaald als je het wel wil hebben.
Ik had 1 flesje uit zoân box in huis (van avent), daar was de kraamverzorgster niet zo gek op, zij raadde aan om een fles met lange weinig uitlopende speen uit te zoeken die diep in de mond gaat, omdat dat het meest zou lijken op de techniek die ze aan de borst moeten gebruiken.
Dus meer dit:
Dan dit:
Maar ik zou zeker niet meer dan 1 flesje kopen, je moet toch uitproberen of jouw baby daar wel of niet uit wil drinken.