Tips, ervaringen & aanraders #8

Je hebt alles zo in huis via een thuiszorgwinkel of bol.com! Ik vond het persoonlijk wel fijn om alvast een fles (ga je toch vanzelf een keer gebruiken) en deze Nutrilon zakjes in huis te hebben, mocht borstvoeding echt niet lukken.
Die zakjes had m’n kraamzorg ook. Fles idd een smalle hals, onze kraamzorg raadde de Dr Brown fles aan maar toen m’n kindje écht moest drinken ging dat in eerste instantie met een spuitje dat de kraamzorg ook mee had.

Wat ik een top tip vond van hier: een paar voedings tshirts via Vinted. Dan zit je niet steeds half naakt maar kan je wel makkelijk borstvoeding geven.

Verder een gekke tip misschien, maar een dimbaar lampje op batterijen voor de nachtvoedingen. Ik gebruik deze nog elke nacht.

Uiteindelijk kan je best veel voorbereiden en in huis halen maar is het toch afwachten hoe het loopt en moet je wss in de kraamweek alsnog van alles kopen.

Edit - ik vond een extra hoes voor het voedingskussen nog heel handig! Mijn baby spuugde de eerste dagen veel dus dat ding was altijd vies.

6 likes

Ik zou een blik/pak kunstvoeding kopen die je ook echt zou willen gebruiken. Dus niet een klein zakje nutrilon omdat dat “handig” is, want misschien wil je gewoon het net zo goede (en veel goedkopere) huismerk gebruiken. En als de borstvoeding dan echt niet lukt, dan hoef je niet weer van voeding te wisselen omdat je alleen een proefzakje nutrilon had (kan krampjes geven).

En neem een bol select abonnement als je dat nog niet hebt, er zijn nog tig dingen die je nodig gaat hebben en dan heb je het de volgende dag meestal al in huis. Heb ik echt heel vaak gebruik van gemaakt.

4 likes

Hier nog een lanoline fan! Misschien ook de moeite om via de apotheek te kijken? Hier was pure lanoline/wolvet goedkoper bij de apotheek dan die zalf van Kruidvat.

Flesjes hebben wij idd getest bij baby, ik vond de zakjes van DM wel fijn/goedkoop.

1 like

Ik zweer bij een (nep) haakaa van Ali express, verder had ik daar ook zo’n nep peribottle gekocht en het maakte het na mijn bevalling zoveel chiller!
Ik heb ook borstschilden waarmee je melk opvangt dat je lekt uit de borst waar je niet uit voedt, ook echt een aanrader!
Verder idd lanoline van Kruidvat👍🏻

3 likes

Maar die van Kruidvat is maar 4€, kan dat nog veel goedkoper dan?

1 like

Ik heb 4,5 of5 euro voor 100gr betaald, dus best wat verschil vond ik.

1 like

Ja, dat scheelt idd behoorlijk!
Als je het echt langdurig gaat gebruiken is dat wel de moeite waard!

3 likes

Het zit dan wel niet in zo´n handige tube, maar dat vond ik zelf niet zo erg.

1 like

Spoeltuit! Echt veel handiger dan een gewoon flesje on te spoelen.
En als je in het ziekenhuis bevalt daar even door de kastjes heen gaan voor je naar huis gaat en wat van die netbroekjes meenemen. Die zijn veel fijner dan die uit het kraampakket.
En nog een pak kraamverband en die zwarte kotex zou ik in huis halen.

6 likes

Haha ja ik moet zeggen dat ik weinig met de peuter toen ze baby was heb gefietst omdat ik zelf vrij klein ben en niet met mn voeten bij de grond kan. Ik hoop dat het wel fijn fietst met haar achterop. M’n man zei echter dat hij dacht dat het misschien juist lastiger was :sweat_smile:.

Nog een vraag hier: welke oefenbroekjes zijn fijn? Ik keek op Amazon maar ze krijgen vaak geen supergoede reviews :grimacing:. Iemand ervaring met de broekjes van happy bear?

2 likes

Bedoel je oefenbroekjes voor zindelijkheidstraining? Ik heb ze niet gebruikt en niet gemist persoonlijk, maar ik hen ze ook wel eens tegengekomen van Bambino/Kruidvat.

3 likes

Ik vond die normale langwerpige coolpacks fijner dan die speciale ronde voor je borsten. Die waren ook na 5 minuten alweer warm. En die spuitjes wat @Cactuss zegt

2 likes

Haha ja, die bedoelde ik idd! Ik kan ze nu niet vinden bij de Kruidvat helaas. Peuter vind potje alleen leuk om op te spelen dus wil haar misschien thuis iig een oefenbroekje aandoen zodat ze ook gaat merken dat het handig is om echt te plassen op het potje :sweat_smile:

Ja kan ook onderbroekje onder luier proberen. Dat voelt heel nat

2 likes

Ze hebben nu ook oefenbroekjes bij zeeman! Zelf niet geprobeerd, dus weet niet of het een goede tip is. Maar vast wel in de buurt verkrijgbaar en niet duur.

4 likes

.Voor flesjes kan ik lansinoh zeer aanraden , woon in België en verschillende vroedvrouwen, lactatiekundigen en prelogopedisten raden deze aan bij borstvoeding. De flesweigerende baby van een vriendin was er ook mee geholpen.

1 like

Iemand ervaring met deze learning tower? Is het een aanrader?

1 like

Wij geven ook een learning tower voor de eerste verjaardag en ik heb opgelet dat het opstapje en het staplankje in hoogte versteld kunnen worden. Bij deze lijkt t vast te zitten en dat lijkt me onhandiger nu ze nog zo klein zijn. Maar hij komt vandaag binnen en we hebben 'm nog niet in gebruik, heb van vrienden ook wel gehoord dat ze hun kindje gewoon in de toren tilden totdat ze er zelf goed in konden klimmen. Wel een mooie prijs iig!

2 likes

Heeft iemand tips voor laarzen (maat 21/22) voor een voet met een hoge wreef?

Blijkbaar heeft onze baby een hoge wreef/dikke voeten want in de meeste schoenen/sandalen past ze niet of heeft ze van die rollade voeten. Omdat laarzen aandoen/passen echt een drama is, zou advies erg fijn zijn zodat we minder hoeven te passen. :grimacing: Ze doet nog steeds altijd haar tenen naar beneden waardoor we met onze vingers in haar schoenen moeten om ze goed te leggen. Bijna onmogelijk om te doen in laarzen.

Bedoel je regenlaarzen? Dan zijn de bergstein laarsjes het fijnst. Die zijn soepel en vallen wat wijder.

1 like