Je hebt alles zo in huis via een thuiszorgwinkel of bol.com! Ik vond het persoonlijk wel fijn om alvast een fles (ga je toch vanzelf een keer gebruiken) en deze Nutrilon zakjes in huis te hebben, mocht borstvoeding echt niet lukken.
Die zakjes had m’n kraamzorg ook. Fles idd een smalle hals, onze kraamzorg raadde de Dr Brown fles aan maar toen m’n kindje écht moest drinken ging dat in eerste instantie met een spuitje dat de kraamzorg ook mee had.
Wat ik een top tip vond van hier: een paar voedings tshirts via Vinted. Dan zit je niet steeds half naakt maar kan je wel makkelijk borstvoeding geven.
Verder een gekke tip misschien, maar een dimbaar lampje op batterijen voor de nachtvoedingen. Ik gebruik deze nog elke nacht.
Uiteindelijk kan je best veel voorbereiden en in huis halen maar is het toch afwachten hoe het loopt en moet je wss in de kraamweek alsnog van alles kopen.
Edit - ik vond een extra hoes voor het voedingskussen nog heel handig! Mijn baby spuugde de eerste dagen veel dus dat ding was altijd vies.