Mijn opvang maakt zelf labels op flesjes.
Kleertjes heb ii nog nooit gedaan.
Deze overleven de vaatwasser:
https://a.aliexpress.com/_mNBwnhi
En deze de wasmachine:
Ik heb alleen niet precies deze, de mijne zijn niet meer te bestellen, is ook al 2,5 jaar geleden.
Voor de datum van voedingen op flesjes gebruik ik afplak tape, werkt perfect en goedkoop.
Ik zoek gehoorbescherming voor de baby. We hebben binnenkort een bruiloft waar de baby tot 8 uur bij is. Welke hebben jullie? @Kusjessoldaat jij bent naar een festval gegaan met jouw kindje toch? Accepteert zij de bescherming?
Wij hebben die van Alpine Muffy en die werken top - blijft goed zitten, makkelijk op maat te maken met die hoofdband en zit volgens mij ook lekker zacht om de oren. Ze laat ze zitten zolang er genoeg leuks is om naar te kijken, toen ze zich verveelde probeerde ze ze wel af te trekken
Ja maar dat was toen ze 2 maanden was, toen vond ze alles best . Ik denk dat ze die nu af zou duwen…
Ik heb ook die van alpine maar vond die met 2 maanden eigk al best strak zitten. Maar zie dat die tot 3 jaar is dus zou nog moeten passen.
Edit:oh nee ik heb denk ik die ems die hieronder gepost wordt.
Wij hebben ook Alpine Muffy en onze peuter vraagt er zelf om als er harde muziek is of bijvoorbeeld bij vuurwerk, dus ga ervan uit dat hij hem lekker vindt zitten
Ik heb een Artipoppe draagzak cadeau gekregen maar lees op veel plekken dat deze voor de newborn fase wat te groot kan zijn en daarom wil ik tot maat 62 een draagdoek gebruiken. Bij Prenatal is er nu korting op alle draagzakken/doeken en ik heb de stretchy wrap van ByKay op het oog, maar als ik dat zo zie lijkt het alsof het hoofdje van zo’n baby alle kanten op kan wiebelen. Klopt dat of valt dat heel erg mee in de praktijk? En wie heeft er ervaring met Bykay of tips voor andere fijne draagdoeken voor newborns? Ik wil het liefst in de kraamweek al beginnen met dragen en verwacht volgens de groeiecho’s een kindje rond de 3200 gram.
Ik rolde een kleine hydrofiel op voor bij het nekje, dat gaf wat meer steun. Ik gebruikte zelf een geweven doek bij mijn newborn.
Ik had een van pure baby love en beviel goed. Zij hebben ook specifiek nekrolletje te koop.
Hier zie je dat zitten.
ByKay is heel fijn, ik vind persoonlijk een geweven draagdoek in de eerste maanden veel gedoe dus een rekbare is dan heel fijn. Het verschil is dat je bij een rekbare eerst knoopt en dan de baby erin doet, bij geweven doe je hem er tijdens het knopen in.
Het hoofdje doe ik altijd in een van de banden, of met een opgerolde hydrofiel. Als je op YouTube kijkt met zoektermen van stretchy wrap newborn zie je wel hoe het moet!
Het hoofdje in 1 van de banden is heel gevaarlijk, volgens mij met het risico op rebreathing. Ik wist dat zelf ook niet maar werd daarop gewezen nadat ik het op insta plaatste.
@RupiKaur
Als je de stretch doek goed strak knoopt voor je je baby erin doet bungelt het hoofdje volgens mij echt niet. Mijn dochter zat sowieso iedere x direct in die natuurlijke bolling als ik haar in de draagdoek deed. Dat hoofdje wiebelt meer als ze wakker zijn maar dat zijn newborns nou eenmaal niet zo veel.
En anders zo’n klein hydrofiel doekje erin draaien idd, hoef je niet speciaal iets voor te kopen. Want een spuugdoekje doet echt al genoeg. (maargoed who am i to talk. Heb echt 7 draagdoeken ofzo)
Thanks @Sproetjes @Nefertiti @Kusjessoldaat zo’n hydrofiele doek voor steun klinkt goed! Geweven lijkt me best spannend, als je tijdens het knopen je baby er al in moet doen.
Is het knopen van de Bykay stretchy wrap (heb de deluxe in gedachte) een beetje te doen voor iemand die totaal niet handig is? Heb het instructiefilmpje al gekeken en begreep dat de kraamzorg ook kan helpen maar ik zou zo bang zijn niet goed te knopen en dat de baby er dan tussenuit valt of zo.
Ja je fixeert dan het nekje ook, dus de bewegingsvrijheid vh hoofdje wordt minder, en dus risico op rebreathing. Had even gezocht of ik een betere uitleg kan vinden maar dat lukt me niet.
@RupiKaur volgens mij kan dat best geleerd worden met die filmpjes. Maar als je het spannend vindt kan je ook een draagconsult nemen. Ik heb die gehad voor een geweven doek, m’n zus 4 jaar terug voor de stretch doek.
Ik ben eigk nooit bang geweest dat m’n baby eruit viel, wel dat de beentjes niet goed zaten en ze in een niet ergonomische houding zat. Daar zat ik echt heel erg mee.
Gister viel ze trouwens bijna uit de draagzak toen ik d’r van m’n rug naar m’n buik bracht. Dat was wel echt ff schrikken
Ja het is prima te doen. Omdat je een kruis tussen de benen heb is er ook geen manier voor je kindje om eruit te vallen. Je moet het wel goed strak doen en zoals @Kusjessoldaat zegt is een ergonomische houding vaak lastiger dan dat je baby goed stevig zit ingepakt.
Mijn kraamzorg hielp trouwens ook maar die wist er eigenlijk niks van haha. Als ik nu naar die eerste foto’s kijk moet ik zo hard lachen. Rechte beentjes en er zat dus geen kruis tussen z’n benen, kind viel er ook bijna uit. Met een filmpje heb ik het mezelf toen goed aangeleerd.
Mijn baby zit nu in maat 68 en zelfs bij haar vind ik m’n Artipoppe nog wat ruim eigenlijk
@Kusjessoldaat @Nefertiti ja een draagconsult is ook nog een goede. Ik wacht eerst even af hoeveel de kraamzorg weet, wellicht heb ik mazzel haha. Zal eens even verder op youtube kijken ook wat betreft tips qua ergonomie.
@Beervis oh wow! Zo raar dat ze zelf wel adverteren met dat je ‘m kan gebruiken vanaf de geboorte terwijl dat in de praktijk blijkbaar veel te ruim zit. Ik twijfelde eerst nog of een draagdoek voor erbij niet een beetje overbodig was maar niet dus
Ja, ik vind dat ook echt heel wonderlijk!! Ik heb de draagzak bij m’n oudste alleen gebruikt op vakantie, verder liggen allebei de kinderen (of lagen eigenlijk in het geval van de oudste) altijd in de kinderwagen
Ja en vanaf maat 80 wordt die eigenlijk al aan de krappe kant . Echt een rib uit je lijf voor een zak die nog geen 5 kledingmaten meegaat.
Eigenlijk kan je beter een artipoppe draagdoek kopen en daar een draagzak van laten maken. Dan zit die ook nog eens veel eerder al goed.