Tips, ervaringen & aanraders #8

Of gewoon geen artipoppe kopen. :upside_down_face:

26 likes

Heeft iemand nog aanraders voor vliegtuigspeelgoed voor een 10 maanden oude baby?

Ik zag hier die Montessori raket/UFO voorbij komen, maar aangezien alles nog in d’r mond gaat vind ik ali express kwaliteit siliconen niet zo’n chill idee :grimacing:

3 likes

Hier ook, maar hij leeft nog :sweat_smile:

2 likes

Oh haha ja die wilde ik tippen! Zag dat bij Laura Brijde en zag er wel leuk uit en handig dat je het overal op kan plakken met die zuignap. Dan zou ze het toch juist niet in dr mond kunnen stoppen als dat vast genoeg zit?

4 likes

Hier is freddy de vuurvlieg nog steeds prima vermaak met 1 jaar.

afbeelding

afbeelding

2 likes

Ik had dat ook een beetje maar ik dacht dat siliconen niet echt gevaarlijk zijn, omgaat het ook geen poreus materiaal is, had ik mezelf wijs gemaakt dat het dan dus gewoon alleen siliconen is en verder geen rare giftige shit maar ja echt zeker weet je het nooit. Er staat wel in de advertentie Food-grade siliconen en dat schijnt veilig te zijn maar ja je weet gewoon niet of het waar is. Hier staat ook iets over

“In Nederland is er weinig tot geen onderzoek gedaan naar siliconen. Maar de Canadezen, ook een van de voorlopers m.b.t. een nationaal BPA-verbod, heeft wel onderzoek gedaan. De Canadese overheid geeft aan dat siliconen producten geen gevaar opleveren voor de gezondheid opleveren.

Is er twijfel over de veiligheid van siliconen producten? Ja, er wordt gespeculeerd over het lekken van stoffen (bijv: kankerverwekkende siloxanen) wanneer het wordt verhit.”

Ik heb het uiteindelijk gewoon gekocht op ali.

3 likes

Thanks voor de antwoorden! Ik haal een Freddie en zo’n spinner met zuignap denk ik. V-tech telefoon weet ik niet of ik vrienden mee maak in het vliegtuig. :smirk: Als het maar iets nieuws is ook vermaakt ze zich er hopelijk wel even mee.

@Croky ja, snap ik hoor. Het zal in de praktijk ook allemaal wel prima zijn, puur eigen voorkeur om het niet te willen. (Ik heb vanuit mijn werk wel kennis van siliconen, en dat artikel is trouwens niet echt juist geschreven, zoals de zin ‘Bij goedkope siliconen producten, zoals bijvoorbeeld bakvormen worden dikwijls andere stoffen (zoals siloxanen) toegevoegd’ slaat niet echt ergens op want silicone is letterlijk gemaakt van siloxanen).

Dit wordt een goeie trial trouwens. Begin volgend jaar willen we naar Nieuw Zeeland. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Die telefoon is niet zo hard, en in het vliegtuig heb je veel andere geluiden waardoor de telefoon wel wegvalt. En alles beter dan een huilende baby is mijn motto in de lucht :joy:

2 likes

Deze hier bij de jongste op de auto ruiten geplakt, lukt denk ik ook wel op een vliegtuig raampje denk ik?

Molentjes

Edit: oh zie dat @Karl_Lagerfeld dit ook al had getipt :grimacing:

Ja zeker. Is net als Zara. Complete verrassing.

4 likes

Ik heb er meerdere keren besteld en vind het klein vallen.

Volgende week zijn de baby doekjes van de Kruidvat in de aanbieding, eigen merk 3x12 pack dozen voor €30. Is dit een goede deal en zijn de doekjes fijn?

2 likes

3 voor €30 is niet zo bijzonder, komt regelmatig voorbij die aanbieding. Ik combineer het vaak met de 20% extra korting die je krijgt op extragoedkoopavonden (is een koopavond op woensdag van 17-20, 1x per maand denk ik). Dan komt het neer op €8 per doos en dat vind ik wel een goede deal :relaxed: Tip om ook die extragoedkoopavond te gebruiken om goedkoop luiers in te slaan mocht je wegwerp gaan gebruikeb, want die 20 procent geldt dus bovenop reguliere kortingsacties.

Ik gebruik de waterdoekjes als billendoekjes, heel tevreden mee. Ook met zere billen prikken die niet

3 likes

Ik gebruik pampers aqua pure en koop ze als ze 26 euro zijn (50% korting) bij bv de Etos, bol of amazon. Vind die zelf fijner dan kruidvat en zijn dan ook goedkoper. 864 stuks voor 26 euro vs 744 voor 30.

In ieder geval 1 tip: op onze kraamzorglijst stond dat je 2 pakjes nodig had. Maak er daar maar 200 bij wijze van :crazy_face: Wij vlogen daar doorheen.

10 likes

Hahahaha 2 pakjes. :joy:

5 likes

Ik zat ff te rekenen maar jouw vergelijking klopt volgens mij niet want die kruidvat aanbieding is 3 dozen voor €30. In 1 doos zitten idd 744 doekjes maar je krijgt dus 2232 doekjes (3x744) voor die €30. Dus kruidvat is flink goedkoper dan pampers want daar krijg je er 864 voor €26. Maakt mij verder niet uit want als je die doekjes fijner vindt mag dat wat kosten maar goedkoper zijn ze zeker niet.

5 likes

Ja ik vind Pampers ook fijner maar no way dat ze ooit goedkoper zijn dan huismerk.

Op luieraanbiedingen.net kun je kijken hoeveel doekjes per 100 stuks zijn. Vind ik altijd wel handig!

2 likes

Ah! Ik dacht dat het eenzelfde formaat doos was. Vond het al zo vreemd dat pampers goedkoper was dan kruidvat haha.

2 likes

Ik vind pampers echt verschrikkelijk, ze zijn zo zeiknat. Maar m’n man had 2 dozen gekocht dus we doen het er maar mee :’).

1 like