Tips, ervaringen & aanraders #9

Klinkt als makkelijk geld verdienen aan onzekere (nieuwe) ouders…

9 likes

Een laag wol, in de romper, pyjama of slaapzak

4 likes

Is het bij het slapen gaan ook zo? Anders zou het ook kunnen dat hij het te warm heeft en zijn lichaam daardoor overmatig gaat corrigeren. Dat is bij mijn dochter een paar keer gebeurd (na ziekte, dan is haar temperatuurhuishouding wel eens in de war en toen kwam ik erachter dat dit een ding is). Het huilen past daar niet helemaal bij, geloof ik, maar ik zou zelf even overleggen met de huisarts voordat je hem nog warmer toedekt. Of om het uur even voelen aan het nekje?

6 likes

Vragen naar tweelingkorting, dat scheelt in ieder geval. Werkte ook online bij ons

1 like

Heeft iemand ervaring met magnetische ‘tegels’ van de Aldi en van duurder merk zoals connetix? Is de kracht van de magneten een beetje vergelijkbaar?

2 likes

Oh dat wist ik helemaal niet, zouden die schuifjes enzo dan alsnog op groen springen als dat zo is?

@Zomerjas hier ging het laatst over in het aankopentopic

1 like

Wij zitten in een broeken dillema. Alles zit los of juist te strak. Name it is te strak en alle andere merken zitten te los.

Wie heeft een goede tip? De bouw van onze dochter is grof, ze heeft behoorlijk “brede heupen” waardoor veel broeken daar niet overheen passen maar dan bij de benen veel te los zitten. Ze zit momenteel in maat 92.

Leggings zijn ideaal maar met dit weer wat te koud. Dus op dit moment zoeken we echt spijkerbroeken.

1 like

Mijn dochter heeft een soortgelijke bouw en zit ook in maat 92 van broek. Heb geen ervaring met spijkerbroeken, maar voor de warmte heb ik wat fluwelen ribleggings van Babyface en een soort fluwelen ribjoggers van de Hema. Die zijn dikker van stof en volgens mij wel lekker warm. Niet koeler dan een jeans. Maar het is wel een heel ander soort broek natuurlijk. Mijn kind is 19 maanden, dat is misschien ook wat jonger en nog meer baby-achtig :sweat_smile:

1 like

Ik ga even op zoek naar deze als back up voor spijkerbroeken. Fluweel klinkt warm. :smile:

Volgens mij zijn onze dochters even oud dus dat moet goed komen haha.

1 like

Bij de C&A heb je ook gevoerde leggings, ik kocht ze altijd twee maten te klein voor mn dochter omdat zij juist smalle heupen heeft

1 like

En HEMA? Die kun je ook aan de binnenzijde strakker trekken. Vind HEMA vaak breed vallen en hebben best wel leuke flared jeans (online).

2 likes

Een maillot onder de legging doen? Laagjes zorgen ook voor extra warmte.

4 likes

Ik zou de ondertemp even overleggen met de huisarts. Wat verder nog kan helpen is sokjes aan. Verder is 20 / 21 graden best warm. Dus zou ook denken aan wat @Pheline zegt.

2 likes

Ik ben voor Kerst op zoek naar een cadeautje rond de 50 euro (kindje is bijna 3). Even een poll voor de keuzes die ik nu heb:

1 like

Die rivierstenen zijn echt heel leuk! Je kan er van alles mee, ook buiten mee spelen. Wij hebben op werk deze heel lang op het speelplein gehad en zoveel kinderen pakten deze.

2 likes

Een vriendin van mij heeft een kindje gekregen en wil graag als cadeau een serviessetje voor wanneer het kindje hapjes mag. Ik heb al heel veel schattige bordjes langs zien komen in de vorm van beren etc. Maar hebben jullie nog aan- of afraders?

2 likes

Een goedwerkende zuignap onder het bordje is heel fijn. De bamboo bamboo vond ik de sterkste zuignap hebben, maar soortgelijke (makkelijker vekrijgbare) bordjes bij bol werken ook goed. Bestek van doddl.

2 likes

Sorry hoor dat ik alles vraag, maar hoe hebben jullie dat gedaan met spenen uitkoken? We hebben een aantal spenen waaronder Bibs maar daarvan staat dat je ze niet mag uit koken? Hoe moet je ze dan schoon krijgen?

Volgens mij was 5 minuten in een bakje met kokend water leggen voldoende.

Verder heb ik een magnetron sterilisator (vanwege borstvoeding en kolfspullen) en daar stop ik de spenen soms ook in

5 likes

Sowieso niet iets wat kapot kan vallen. Ik heb spul van Liewood en vind dat zelf erg leuk.

2 likes