Tips, ervaringen & aanraders #9

Wow hebben die een zaterdagopening? Hier is de speelotheek 3 ochtenden per week geopend en dan vrijdagmiddag nog. Ik stuur ofwel mā€™n man of ik spreek op locatie daar af met mā€™n collegaā€™s (tis 1 vd projecten van mijn werk) en dan zoek ik ff snel wat uit.
Ik vind het jammerste dat ik geen auto heb en het grotere buitenspeelgoed dus wel echt een gedoe wordt om mee te nemen.

Edit : @the.rebel.club ik ben dus trouwens lovend maar tis wel goed om er rekening mee te houden dat er vooral of enkel vrijwilligers werken en het dus vaak niet zo gestroomlijnd is als plekken die er een verdienmodel op hebben. Voordeel is weer wel dat 't vaak financieel voor iedereen toegankelijk is.

3 likes

Nee enige wat ze ermee doet is de toren omgooien en dan zegt ze ā€˜sneeuwpop!!!ā€™ En dat was het dan :weary:

4 likes

Thanks voor de reacties iedereen! Klinkt goed. Ik ga eens kijken en dan een abonnementje afsluiten denk ik. Het zit op loopafstand van mā€™n huis dus dat is fijn als ik jullie zo hoor :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wat zijn jullie favoriete ā€˜receptenā€™ (mag ook 1 ingrediĆ«nt zijn haha) om op voorhand klaar te maken als babyhapjes (7 maanden, rapley) en die geen totale ravage aanrichten bij het eten? Ik kom niet veel verder dan bananenpannekoekjes en eimuffins.

En mijn baby lijkt stukjes superleuk te vinden maar het belandt altijd zo snel op de grond. Ze sabbelt/kauwt een paar keer en dan glijdt het uit haar handen. Maken jullie zoveel extra om te blijven aanbieden? Ik vind het zo zonde van al het eten dat we zo weggooien dus soms pureer ik het dan toch maar. Of wordt dit beter met meer oefenen?

4 likes

Ik raapte het gewoon op van de grond haha :sweat_smile:
En was sws lui want ik maak niks bijzondersā€¦ gewoon ā€œpureā€ dingen. Stuk banaan / peer / komkommer. Brood korst, pasta, stronk broccoli / wortel etc.

8 likes

Ik geef alles dat op de grond belandt gewoon terug. En ik geef kleinere porties tegelijk, alles dat niet op gaat krijgt ze dan de volgende maaltijd of dag erna.

Er is een What my kid really eats topic, misschien vind je daar nog inspiratie!

Het wordt trouwens sowieso beter met meer oefenen. Maar dan kom je in een fase dat ze voor de lol met eten gaan gooien :sweat_smile:

4 likes

Aan gaan wennen, want dit gaat voorlopig niet voorbij :upside_down_face:

1 like

Ik ben het aan de doktersassistente vergeten te vragen: mag je nurofen combineren met paracetamol?

Nurofen is ibuprofen toch? Ja dat mag en versterkt elkaar ook

Edit: sorry!!! Ik zag niet dat dit een kinderen-topic was en mijn reactie gaat over volwassenen dus neem het niet van mij aan!

1 like

Hebben wij in verleden wel gedaan bij zeer pijnlijke ooronsteking op advies vd huisarts. Wel om en om dus niet gelijktijdig. Paracetamol deden we dan maximaal geven en dan tussendoor nurofen.

Merkte echt wel verschil als we dat deden. Het blijft wel een ibuprofen soort, dus de nurofen was altijd het eerste wat we afbouwde als het beter leek te gaan.

1 like

Mag gewoon naast elkaar. Hoeft ook niet om en om gegeven te worden, paracetamol is hele andere stof dan ibuprofen. Zou wel bij vermindering van klachten eerst de ibuprofen afbouwen en daarna de paracetamol.

4 likes

Mijn baby is groot fan van frittata. Maak een grote omelet met allerlei groente restjes die ik in huis heb. Doperwten, geraspte wortel, geraspte biet, broccoli net wat je hebt. Dan nog gekookte rijst er door of aardappel. Snij ik in punten en die vries ik in. Hij vindt het echt heeeerlijk. Kan het ook goed zelf pakken en eten
En ja je kan hier ook van de grond eten. :stuck_out_tongue:

7 likes

Wij zijn een maand geleden lid geworden van de Speelotheek. Hier zit ie een wijk verderop en dat is goed te doen. De openingstijden zijn wel krap, maar ook te doen. Woensdagmiddag (lukt ons nooit ivm werk) en zaterdagochtend. Het lijkt me ook heel handig om dingen uit te proberen om te kijken of iets zo leuk is dat je het zelf ook wil aanschaffen. Maar vooral omdat je wel steeds nieuwe input hebt en het ook weer terug kan brengen als je er klaar mee bent. Mijn baby is nog geen jaar, maar ik vond ze nog best wel wat leuke dingen hebben ook voor zijn leeftijd. Ik verheug me nu al op dat we een leuk gezelschapsspel kunnen uitzoeken en spelen, haha. Het kost ook echt maar 22 euro per jaar, geen geld! Toevallig gaat Ć©Ć©n van ons morgen even weer wat terugbrengen en halen. Nu al zin in ander speelgoed. :stuck_out_tongue:

4 likes

Nee joh wat stom. Tis ook zo dat je denkt ja zal ik 't nu bewaren misschien vindt ze het later nog leuk want ja als je 't verkocht hebt ga je 't ook niet een 2e x kopen.

3 likes

Ik ben zelf in de Facebookgroep baby led weaning for beginners & beyond gegaan en vond dat heel fijn voor inspiratie en motivatie. Ik zit ook in de vegan groep maar die is niet zo actief.
Het is wel enorm Amerikaans, dus veel vlees en suikers en zout. Maargoed wel veel gevulde bordjes en ideeen over wat te serveren.

2 likes

Denk dat als je rapley doet je je er ook een beetje bij neer moet leggen dat het een troep is. Wij deden het ook en dat vond ik zoā€™n groot nadeel. Blij dat we die fase voorbij zijn haha

4 likes

Ooh dat amerikaanse is zo herkenbaar. Dit?!?!

Enorm bord vlees voor een eenjarige

1 like

Als de baby even lang uit de buik is als erin gaan sommigen naar de in 'n out en dan gaat de baby daar met een fotoshoot burgers en friet eten. Fruit wordt uit vaak uit blik gegeven (al hebben ze daar wel blikken zonder suiker).
Maar de groep heeft fijne regels en moderators waardoor het echt wel een prettige groep is. Er wordt niet gejudged ook.

Superveel van die moeders werken trouwens fulltime terwijl hun kind geen opvang heeft. Ik word al gek als ik dat 4 uurtjes moet doen.

4 likes

Ja preciesā€¦ maar misschien ook wel logisch dat het haar niet aanspreekt want ze heeft eigenlijk niks van dit soort speelgoed. Ik heb ergens nog hoop dat ze het in de zomer misschien wel buiten gaat gebruiken met zand ofzo :joy:

2 likes

Thanks! Onze kinders hebben ongeveer dezelfde maat dan, maar mijn jochie is niet zo lang (76cm) dus kort is geen probleem. Nu alleen nog kiezen tussen de krab- en de citroenprint :smile:

1 like