Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb op de opvang nog een extra paar regenlaarzen!

1 like

Nu ziet het er nog zo uit, er komt nog een plank op zodat het een tafel wordt. Dan kunnen haar loopfiets en schaap daaronder staan.
De achterwand wordt ook nog anders, we willen een berg of een huisje maken met kurk/magneetverf/krijtbord en daaraan een plankje etc.

Alles is van de Ikea. In de grote kast komen de knutselspullen in 1 lade met zo’n kinderslot erop zodat ze er zelf niet bij kan.

3 likes

Dit vind ik echt geweldig! Mag ik vragen waar het van is?

1 like

Dat doen wij wel aan de keukentafel.

3 likes

Dat mag maar ik vrees dat ik je niet heel veel verder kan helpen :sweat_smile:. Een vriend van mijn vriend heeft het op maat gemaakt.

1 like

Ah helaas! Wel heel leuk :blush:

1 like

Ik heb altijd gewoon een paar regenlaarzen en één paar schoenen en nog nooit te kort gehad.

5 likes

in de herfst/winter laarzen en 2 paar dichte schoenen want die blijven met buitenspelen niet altijd netjes schoon. Dat 2e paar probeer ik dan wat netter te houden.

2 likes

Ziet er leuk uit. In mijn ervaring is een tapijtje onder de bank/stoel wel fijn omdat zon stoeltje makkelijk wegschuift als ze nog wat onhandig zijn met gaan zitten. Dus zou dat ruim genoeg nemen. Wasbaar is een plus (voor stiftvlekken of andere). Eventueel een stukje dichtmaken achter het bureautje als je de muur heel netjes wil houden? Hier wordt nogal eens tegen de muur gestoten etc.

2 likes

Ja sowieso aan de keukentafel. Want bij knutselen zit ik er toch vaak ook bij, dus dat kan sowieso niet aan zo’n klein tafeltje zegmaar

1 like

Wij hebben deze bak in de woonkamer staan voor klein los speelgoed (poppetjes, auto’s, dieren, smartmax, etc.) en we zijn er super blij mee. Je kunt er best veel in kwijt en hij heeft wielen. Kind kan zijn speelgoed zo ook makkelijk opruimen.

4 likes

Hier ook trofast fan! We hebben enorm veel speelgoed. Dus dit is niet eens alles. Onder bank hebben we rolmanden met Duplo en nog een hoekje met keukentje, werkbank en verkleedkist.
Op de bakken zitten normaal stickers met wat erin zit. Dat snapte ze enorm snel dus dan ging ze ook zelf opruimen in de goede bak wanneer gevraagd

4 likes

Nog een trofast fan! Niet het mooiste maar wel super praktisch.
In de woonkamer een lage kast. Op zolder 2 hoge kasten zodat we makkelijk speelgoed kunnen wisselen met beneden.
Daarbij een speelmat van vinyl. Dat dempt het geluid goed en is makkelijk schoon te maken (we hebben katten en die dumpen graag al hun haar + haarballen op tapijt).

Knutselen doen we aan de eettafel en de spullen hiervoor liggen daar in de dichte eetkamerkast net als bordspellen, puzzels en alle andere dingen die aan tafel worden gedaan.

Iemand ervaring met de grapat adventskalender vorig jaar? Is dat al leuk voor een tweejarige?

1 like

Hadden jullie vooraf aan de bevalling een idee hoe je het wilde doen met kraambezoek? Of meer op het moment zelf gekeken en aangevoeld?

1 like

Wij gaan verhuizen naar het buitenland en nu wil ik wat Nederlandstalige boeken meenemen voor onze kinderen. Het liefst boeken geschikt voor 5/6 jaar. We hebben ook al wat boeken, maar wat is nou echt een heel leuk boek voor deze leeftijd wat niet mag ontbreken?

@lijnewiets ik tag jou even want jij hebt hier eerder een uitgebreide post over geschreven :blush:

Ik had het vermoeden dat ik het niet zou willen en dat bleek ook zo te zijn. Alleen ouders zijn de eerste week geweest en daarna 1x bezoek per week ongeveer.

7 likes

Ik was juist erg van Kom allemaal aub juist lekker de eerste 2 weken (zelfs met keizersnede). Vond het juist erg irritant dat mensen na een maand of 2 maanden nog wilden komen, dan is mn huis rommelig en heb ik geen zin om voor elk bezoek op te ruimen. In het begin ben je toch de hele dag thuis met baby en vaak ook partner als die verlof krijgt, en je baby slaapt de hele dag en drinkt (kan ook anders zijn dat weet ik). Dus perfect om mensen op bezoek te krijgen, kan je met ze kletsen terwijl de baby op je slaapt of in een nestje erbij. Maar ik lees op het forum vaker dat mensen juist in het begin niemand willen dus ja, erg persoonlijk.

7 likes

Ik zou het aankijken als ik jou was. Het is zo afhankelijk van je eigen herstel en hoe het met je kindje gaat. Ik had geen leuke kraamtijd en vond kraambezoek daardoor ook verschrikkelijk, maar ik kan me voorstellen dat het juist heel leuk kan zijn als je een fijne kraamtijd hebt.

1 like

Van te voren hadden wij daar niet echt een idee van de eerste keer. Wat ik nu wel weet is dat ik niet na 3/4 maanden nog steeds ieder weekend bezoek wil hebben en wil ook in het begin geen gecombineerde bezoeken, dat vind ik echt veel te druk.

Oh ja en voor directe familie willen we nu toch wel aangeven dat wanneer ze de eerste of tweede week langskomen ze echt maar max een uurtje blijven en geen eten hoeven te verwachten.

2 likes