Wij hebben een gewoon peuter dekbed van leen bakker en in de winter warmere pyjamas aan. In de zomer alleen onder het hoeslaken en korte mouwen/geen pyjama’s aan. Nu slapen ze in gewone pyjama’s en straks in de koudere maanden echt in van die winter pyjama’s.
Wij hebben 1 dunne voor in de zomer en een dikke voor in de winter. En met een pyjama kan je het natuurlijk ook nog wel warmer/kouder maken.
Zeker doen! Ik heb het vorig jaar ook voorgesteld op mijn werk en uiteindelijk samen met collega’s geloof ik 13 pakketten gemaakt.
Nog ff nabrander, wel jammer dat dit alleen over huisartsenzorg gaat
Hoe ziet jullie speelhoek / speelgoed opbergsysteem eruit?
Ik dacht aan zoiets met manden eronder of een kastje ernaast
Ik wil iets neutraals en niet te rommelig want dat zijn we van onszelf al erg genoeg haha.
En dan dit vloerkleed eronder, beetje organische vorm om het gezelliger te maken ofzo?
De toettoet en zoefzoef moet ik eigenlijk weer opruimen, maar ik weet nog niet waar.
En dan is het dit. Speelgoed rouleert soms. Die roze loopwagen is via de speelotheek dus die gaat ook weer terug.
Jaa dit is wel meer realistisch, ik voel me door die post hierboven echt zo’n beige moeder
maar zij heeft ook gewoon veel spulletjes en fel speelgoed, maar dat hoop ik dan toch enigsinds te kunnen wegmoffelen achter deurtjes of in een hoek.
Inmiddels staat het er wel wat meer speelgoed in maar het geeft 's avonds een heerlijk opgeruimd gevoel als alle speelgoed in de lades ligt.
Als je wilt kunnen wegmoffelen (snap ik ), zou ik voor al inzetten op opruim plek. Zo’n tafel bureautje is leuk, maar in mijn ervaring gaan ze daar toch niet echt aanzitten…
Dan is misschien iets meer de hoogte in (zoals Bijv bij @Chesirecat) iets beter - geeft meer opbergruimte zegmaar
Nog toevoeging, wij hadden eerst die stuva lade, maar bij ons duurde het dus best lang voor ze die zelf open kregen én… die bak is zo diep dat het een soort zwart speelgoed gat werd… heel onhandig.
We hebben nu dit bakken systeem, en dat maakt het makkelijker om zelf speelgoed te pakken én op te ruimen
Maar zo iets met kleinere lades zou (voor mijn gevoel) ook al geschikter zijn.
Ja wij hebben ook die bakken en mijn peuter kan ze nu zelf pakken en dat vind ik wel handig. Ook kun je er een beetje orde in aanbrengen, dus we hebben een duplo bak, baby speelgoed bak, voertuigen bak, etc. Die grote lade hebben we ook maar is eigenlijk mega onhandig.
Haha ja dit hebben wij ook!
Een dierenla / poppenspellen la / auto la. En dat werkt (hier) wel goed!
En ik heb dus hogere kasten hangen met knutselspullen en klei. Want dat mogen ze niet zelf pakken. Want als ik naar de wc ga wil niet bang zijn voor een glitter explosie op m’n bank
Wij hebben een lange tylko kast in de woonkamer en alle onderste lades zit speelgoed in. Dan nog een los keukentje en 1 tafeltje. Verder nog twee manden, een met boekjes en een met knuffels.
Wij hebben 2 smastad kisten naast elkaar staan en daarboven op ligt wel wat duplo en puzzels. Verder haalt hij er van alles uit verspreid door het hele huis, in de avond ruimen we alles weer op gewoon hop in de kist en dan is het huis weer netjes.
In de kisten zelf hebben wel bakjes waarin we alles gesorteerd hebben.
Verder hebben we in onze keuken ook een speelgoedkeuken en een tipi tent met knuffels bij het zitgedeelte.
We hebben het heel simpel. Beide kinderen hebben 1 speelgoedbak beneden. Is gewoon een simpel ding van de action die staar naast de bank. Rest vh speelgoed ligt op hun kamer of op de zolder. We doen van tijd tot tijd speelgoedswitch.
Heel toevallig heb ik bij Sklum dit bureau besteld en deze week binnengekregen (na 3 jaar wachten zon beetje)
Ik heb ze gecombineerd met 2 kasten van de ikea, de trofast, die qua houtkleur perfect matchen
Het ikea-keukentje met daarin keukenspulletjes, muziekinstrumenten en puzzels, daarnaast een mand met boeken en daarnaast een mand met losse speelgoedjes (duplo, autobaan enzo). En dan los een loopfiets en klimdriehoek. Al het andere speelgoed staat uit het zicht en we wisselen regelmatig om.
Hoeveel schoentjes heeft jullie lopende dreumes/peuter? We hebben nu alleen 1 paar sneakers en sandalen. Dat ging prima. Voor herfst/winter hebben we 1 paar regenlaarzen en 1 paar boots (timberlandachtig). Is dit voldoende denken jullie? Eerste keer dat ik een herfst/winter meemaak met een lopend kind dat graag buitenspeelt .
Mijn zoon heeft 2 paar sneakers en 1 paar laarzen van zijn huidige maat. Bij de opvang hebben we ook 1 extra paar laarzen die daar altijd zijn. Ik ga nog iets van een boots kopen voor deze herfst/winter.
In de zomer had hij ook 2 paar sandalen en 2 sneakers en dat wisselden we eigenlijk af.
Ik probeer wel gewoon steeds 2 van ieder soort in roulatie te hebben en altijd een laars, maar mijn zoon is echt van het rennen in de modder, plassen, grassen en zand dus alles wordt ook snel vies .
Een paar regenlaarzen en 2 paar sneakers. Afgelopen zomer maar 1 paar en dan kwam het vaak voor dat die nat waren, vandaar nu meteen 2 paar gekocht.