Wel van te voren bedacht dat we de eerste week alleen ouders/gezin wilden zien. Uiteindelijk een uitzondering gemaakt voor mn opa, haha. Nu is onze dochter 3 weken en komt het bezoek nog niet heel erg op gang, maar wil eigenlijk voorkomen wat @Ishq zegt, dat ik in december nog kraamvisite heb. Dus af en toe nemen wij zelf het initiatief om wat af te spreken met mensen waarvan we weten dat die willen langskomen. Ik zou dus wel een beetje erover nadenken maar het ook lekker aankijken hoe het tegen die tijd gaat! Ik vond een rustige eerste kraamweek in ieder geval echt heerlijk.
Aankomende week hebben we met oma een dagje weg op de planning. Alleen nog geen idee wat te doen. We komen net terug van een weekje beekse bergen. Dus iets met dieren hoeft voor mij even niet
Ik woon in Amsterdam en ben op zoek naar dingen op uurtje rijden. Ik zat te kijken naar sprookjeswonderland of het nijntje museum. Maar mijn dochter is nu 15 maanden, kan niet zelfstandig lopen, dus weet niet of dat leuk is? Iemand nog tips? Mag ook iets zijn waar we bijv. Kunnen lunchen maar er voor haar iets te doen is.
Mocht iemand nog een kado voor een tweejarige zoeken: koop/vraag de Fisherprice kassa!
De tweejarige heeft sinds het openmaken van de doos non-stop ermee gespeeld en niet meer naar de andere kado’s omgekeken. En dat voor een kind wat normaal geen 2 minuten stil staat.
Dit ding produceren ze blijkbaar al sinds 1975, bijna 50 jaar
Ja, die blijft leuk! Wij hadden die thuis idd ook (bijna 50 jaar geleden )
Boutje van de rommelberg is een leuk voorleesboek, vinden mijn kinderen van 3 en 6 leuk.
In de eerste twee weken alleen onze ouders en broers. Niet meer dan 1 bezoek per dag en soms ook een dag niks. Vonden ouders niet leuk maar 2 dagen later zijn ze nog steeds klein hoor.
Oh en ze mochten komen met als voorwaarde dat ze eten meenamen en wat gingen doen met onze peuter haha.
Toen de oudste geboren werd was het corona lockdown en dat was heel anders.
Begon ooit zo, inmiddels verwilderd tot
Moet al een jaar extra laatjes voor dat meubel halen, dat zou zoveel opruimen
Wat een leuk hoekje met die cirkels zo op de muur
We hebben het geprobeerd maar werden teruggestuurd toen we het vliegtuig in wilden stappen. Uiteindelijk kwamen de buggy’s nu aan op de speciale bagage band voor andere voorwerpen dus hoefden we niet langer te wachten.
Wat is eigenlijk een goede bedtijd voor kleintjes van 9/10 weken? Tot nu toe legde ik hem om 23:00 uur op bed maar gisteren sliep hij eigenlijk vanaf 19:00 uur heel diep, wel in mijn armen beneden. Hoe pakken/pakten jullie dat aan?
Ik heb vanaf 6 weken de tips uit het boek Slaap! geprobeerd te volgen. Daarin staat dat de ideale bedtijd van de meeste kindjes tot 1 jaar ligt tussen 18 en 20, van hele kleintjes tussen 18 en 19. Ik ben toen begonnen met haar vanaf 18u in bed te leggen boven en merkte toen ook dat ze vanaf toen een lange ruk maakte, net als wat jij merkte vanaf 19. Als ze dan daarna wakker werd, bleef ik boven op de slaapkamer en deed ik alles zachtjes en in het (schemer)donker, zodat ze zou doorkijgen dat het ‘nacht’ was.
Ik ben vanaf toen ook steeds stipt om 7u opgestaan en deed dan de gordijnen open en maakte wel weer geluid, zodat ze zou leren dat het dan een nieuwe dag is.
Ik heb het mezelf soms wel heel moeilijk gemaakt door het zo strikt te volgen trouwens. Ik wil dan ook zeker niet zeggen dat dit dé manier is ofzo. Er zijn zat anderen die het anders/losser doen en bij wie het ook goed gaat.
Mijn zoontje van 12 maanden is ziek geweest en ik ben net gestopt met borstvoeding en merk dat ik het lastig vind hoeveel hij mag hebben? Kan ik te veel geven of is dat niet zo erg?
Ik geef nu 3x per dag een flesje (wisselt hoeveel hij drinkt, meestal rond 2x 100 overdag en 180 savonds). Nu wordt hij snachts ook wakker en krijg hem niet rustig totdat hij nog een fles krijgt. CB adviseert 300 dus daar zit ik dan al overheen exclusief nacht. Hij wil overdag ook niet gaan slapen zonder eerst een fles.
Geven jullie na 12 maanden nog savonds + snachts een fles? Ik zie niet echt een andere optie eigenlijk… met de borst maakte ik me hier niet druk om. Of misschien is dit nog een fase na het ziek zijn van inhalen?
Geef je kunstvoeding of (koe)melk? Bij beiden kan je ook verdunnen met water. Dus bijv wel een fles geven maar met minder schepjes, of extra water bij de melk doen. Je hebt inderdaad kans dat hij meer wilt drinken door ziek zijn, dus wellicht kan je zo oplossen als je bang bent dat hij teveel binnen krijgt?
Wij geven voor het dutje 120 ml + 3 schepjes, savonds 210 ml + 7 schepjes en op het moment snachts nog 2 a 3 flessen van 180+ 6 . Zou leuk zijn als ze die nachtflessen weglaat maar doorslapen is niet haar ding en dan is de fles makkelijk om d’r weer in slaap te krijgen. Ze is 16 maanden en ik maak me echt niet druk of ze te veel binnen krijgt.
Ik hoop voor je dat de nachtfles er snel weer uit is.
In m’n omgeving zie ik wel veel die een tijd rond de 19.00 aanhouden met dan vaak een (droom)voeding rond 23.00.
Zelf vind ik dat niet zo fijn werken. Mijn zoon is tot ong. 3 maanden tot 22.00/23.00 beneden geweest en dan samen met ons de nacht in.
Nu (4 maanden) slaapt hij tussen 19.00 en 20.00 nog een kort slaapje op mij. Dan voed ik hem en dan merk ik ook dat dat de langste voeding van de dag is en dan gaat hij de nacht in.
Dit hebben wij ook altijd met de twee kids gedaan. Gaf ons meer tijd samen met de baby, vonden wij.
Ja wij ook, zo gezellig en ook met elkaar overigens, want je gaat zelf ook niet ergens anders zitten of eerder naar bed. Echt zin weer daarin.
ipv Verdunnen zou ik juist een paar dagen of weken een extra schep melkpoeder aan zijn fles toevoegen tot hij weer is bijgekomen van het ziekzijn. Je kan ook met het cb bellen als je dat fijn vindt, maar volgens mij geeft je kindje goed aan wat hij nodig heeft, dus zou ik daar goed naar luisteren
Ja precies! Even dat momentje samen nog (helemaal nu bij de 2e).
Daarnaast zorgt het hier ook voor meer slaap. We hebben weleens wat geprobeerd, maar het resulteerde in meer wakker zijn in de nacht op minder fijne tijdstippen. Bijvoorbeeld om 00.30 en 4.30 ipv om 2.30 en 6.30.
Ik vond die avonden met een clusterende baby in mn arm echt de hel zodra het enigszins kon gingen ze rond 18.30/19u naar bed. Dat was vaak rond 8/10 weken