Oww. Ook niks dus. Je had m ook onder t hoeslaken?
@Suikerklontje
Goede, ga kijkem of dat te vinden is.
Alternatief is niet meer hier in bed (who am I kidding?!)
Oww. Ook niks dus. Je had m ook onder t hoeslaken?
@Suikerklontje
Goede, ga kijkem of dat te vinden is.
Alternatief is niet meer hier in bed (who am I kidding?!)
Of een grote co-sleeper! (Chicco Next2me forever)
Nee zo flexibel is mijn hoeslaken niet .
Doe ik ook. Raak je sneller aan gewend als je denkt.
Hmm, denk je dat het dan wel zou blijven liggen?
@Huismus
Dat wil ik liever niet, ze is al 1.5 en start sowieso altijd in haar eigen ledikant en probeer om haar daar wel te houden maar ga s nachts geen strijd in.
Het is ook dubbel, nu slaapt ze ineens weer beter (pas 2 nachten en nu uit logeren) dus het is voor mijn gevoel steeds zo dubbel. Mja. Ga eerst dat opblaasbare proberen.
Ja ik denk het wel.
Hier gebruiken we ook wasbare luiers en zijn mega enthousiast! Nog geen poepexplosies gehad, omdat de luuers allea tegen gehouden hebben.,
Ik heb een maat 1 pakket gekocht bij de Billenboetiek. Zij hebben eens in de zoveel tijd een zoom waar je aan mee kunt doen. En vind ze heel chill qua service. Zo had ik bijv. 8 luiers besteld, maar kreeg er 10, omdat er een actie was die ik gemist had.
We gebruiken Popolini en Totsbots luiers, met Popolini en Brekberky overbroekjes (tweedelige systeem). Dit schijnt jet meest foolproof te zijn qua lekken, dus daarom hiervoor gekozen. Bij de Billenboetiek verkopen ze alleen merken uit Europal dus je hebt wel minder keus.
Het is wel een groter pakket dan gewone luiers, maar het went heel snsl en goed te doen! En het wassen valt mij enorm mee, eens in de twee dagen en het ophangen is zo klaar.
Mocht je nog vragen hebben, dan help ik graag! Mijn man en ik zijn echt enthousiast!
Wat superleuk om te lezen dat jullie nu zo enthousiast zijn! Ik kan me nog herinneren dat jij hier toen vroeg naar ervaringen Wij zijn inmiddels al best een tijdje over naar maat 2 en ook nog steeds enthousiast. Ik merkte destijds wel dat de Breberky-overbroekjes (die echt supermegacute zijn) sneller te klein worden en dan niet meer lekdicht zijn omdat het fleecerandje dan wat vocht doorlaat. Popolini is wat dat betreft helemaal waterdicht, haha.
Edit: ik ben ook fan van de Billenboetiek inderdaad. Altijd snel en persoonlijk antwoord en hier bezorgen ze de bestelling soms zelfs op de fiets
@LaatMaar
Hier ook enthousiast gebruiker en fan van de billenboetiek, ik zag in de hele wasbare luier-wereld totaal door de bomen het bos niet meer, en de billenboetiek heeft al een redelijk beperkte selectie gemaakt zodat je zelf niet zoveel keuzes meer hoeft te maken.
Wij hebben ook tweedelig, popolini basisluiers en overbroekjes van verschillende merken (popolini, totsbots, blumchen).
En @Merel. Bedankt voor de tip. Ik ga ook daar kijken, zie inderdaad algemene zoom sessies. Lijken mij interessant.
Mijn eerste is nog niet geboren dus heb nog even tijd. Zijn jullie meteen begonnen met wasbare luiers of voor de eerste tijd als nog klein zijn gewone luiers?
Ik las iets over newborn maten maar dat die wat minder lang mee gaan.
Hier ook groot fan. Ook alles via billenboetiek. Newborn luiers en maat 2. Kind 2 zit nu met 9 maanden nog in newborn. Kan me herinneren dat ik met de oudste toen maat 2 heb toegevoegd en rond 12 maanden helemaal op maat 2. Met 2 kinderen dus wel 2 jaar gedaan met de newborn luiers. Totbots hier btw.
Gebruik ook altijd de inleggers van de maat die ik niet gebruik als extra booster voor de nacht. Alleen daarom al handig om 2 maten te kopen.
In 2019 voor €900 luiers gekocht en daarna nooit meer iets aan uitgegeven. Ook fijn. De oudste was met 2,5 zindelijk.
Wij hebben de eerste week wegwerp gebruikt, daarna newbornluiers tot een maand of 4-5 denk ik? Daarna maat 2.
Ik had pakketten op vinted gekocht omdat ik nog niet direct hevig wilde investeren in iets waarvan ik niet wist of het zou bevallen, vooral de newbornluiers waren echt nog bijna als nieuw.
Ik ben wel wat later begonnen, bij 2.5 maand ongeveer. Bij een tweede zou ik het wel gelijk doen. Het is zo makkelijk en nooit een spuitluier gehad met wasbaar terwijl dat met wegwerp haast dagelijks was. Speciale newborn luiers zijn niet per see nodig maar zitten natuurlijk bij zo’n heel kleintje wel mooier. Ik vond een kleiner vallend overbroekje met daarin een inlegger ook prima.
@Luierhuis op instagram heeft ook veel highlights met tips.
Wij wilden meteen beginnen maar onze baby was wat kleiner dan verwacht (maat 44) en dus zijn we begonnen toen hij 7 weken was ongeveer. Het had denk ik al wel een paar weken eerder gekund.
We zijn begonnen met TotsBots maat 1 binnenluiers en Breberky overbroekjes, daarna Popolini overbroekjes (tweedelig systeem dus). Sinds de baby 8 maanden was zit hij in maat 2 ongeveer. Bedoel je met de newborn maat ook maat 1, of echt die miniluier van TotsBots? Maat 1 heb je wel echt nodig denk ik, 2 is voor een verse baby echt heel groot. Ze groeien kneiterhard dat eerste jaar
Voor de wasbare luier-gebruikers trouwens: mijn kind is niet zo groot (een jongetje, op de -1 lijn van de groeicurve), nu met een jaar ongeveer 9 kilo en 75 cm. Als ik lees wanneer mensen gemiddeld overstappen naar maat 2 (hier maar ook bv volgens het advies van de Billenboetiek) dan hebben wij dat relatief vroeg gedaan met 8 maanden, maar de binnenluiers werden echt een beetje klein en absorbeerden ‘s nachts niet meer genoeg. We hebben nu ook overbroekjes in maat 3 gekocht (de Popowrap) omdat maat 2 nog maar net aan paste, en dan lees ik “de meeste kinderen worden zindelijk in maat 2” Vraag me bijna af of ik iets verkeerd doe.
Ik kan je de easyfit star (een all in one luier) van totsbots iig afraden. Ik heb het geprobeerd maar zowel baby als dreumes bleven maar doorlekken. Ik lees nu ook dat mensen ze gebruiken voor korte momenten of zindelijksheidstraining. Daar lijken ze me prima voor, maar niet voor langere periodes of slaapjes.
Leuk om de ervaringen over wasbaar luieren te lezen, ben zelf een beetje aan het aanmodderen (heb via vinted wat gekocht om uit te proberen) maar toch nog niet het best passende systeem voor ons gevonden (ondertussen al 8 maanden). Zeker nu hij ineens gigantische plasluiers heeft tijdens de nacht, is mijn motivatie door slaapgebrek een beetje zoek. Ondertussen ben ik wel helemaal weg van de looks van Billie Wonder, maar gezien de kostprijs twijfel ik toch heel erg.
Ja, klopt! Wij gebruiken nu maatje 2 voor de nacht en overdag gewoon nog maat 1.
Maar inderdaad, die Breberky-overbroekjes zijn heel snel te klein. Daar gebruiken we nu al wel maat 2 van. En dan nog wel maat 1 overbroekjes van Popolini. Die vind ik echt top!
@LaatMaar De kraamzorg was er geen fan fan, en we wilden geen gedoe. Daarom in de week erna overgestapt en sindsdien weinig normale luiers meer gebruikt. Incidenteel nog wel eens, maar hoofdmode is wasbaar! En we hebben als motto: wasbaar als het kan, mocht het een dag niet lukken. ook prima! Dat heb ik hier ook bij het forum vandaan.
Nu dus nog echt maat 1 en ook blij dat we dat wel gedaan hebben, want dan is het echt een kleiner pakketje. En maat 1 pakket via Billenboetiek en maat 2 ook een aantal via Vinted.
Voor 's nachts zou je extra bij kunnen boosteren, een hydrofiel washandje bovenop leggen zodat het sneller/beter verdeelt of een wolbroekje kunnen gebruiken. Een wolbroekje leek mij best veel goed maar valt (op de eerste keer lanoliseren na) me echt heel erg mee. Ook geen lekkages meer gehad met het wolbroekje.
Ik vond het s nachts ook echt zoeken en we hebben lang normale wasbare luiers bijgeboost tot we toch over zijn gegaan op speciale nachtluiers (die van Anavy heb ik, via Vinted allemaal) + wolbroekje. Had ik veeeeeel eerder moeten doen want dat werkt voor ons echt fijner en betrouwbaarder s nachts. Ik doe ook nog weleens een wolbroekje over een extra gebooste AIO/SIO heen 's nachts maar dat wordt allemaal een stuk natter.
Ik zie meerdere keren het merk Totsbots voorbij komen, die is helaas failliet dus ik weet niet hoe handig het is om daar nog mee te beginnen.