Tips, ervaringen & aanraders #9

Meen je niet! Ze hebben net weer nieuwe prints dacht ik? Maakt verder niet uit. Je koopt die luiers maar een keer mooie is juist dat je dan compleet bent.

2 likes

Wow en lees net dat hu-da niet meer in belgie verkoopt en Anavy stopt met de nachtluiers. Gaat lekker in wasbare luierland :pensive:

Ik was nog op zoek naar een klein cadeautje voor de opa’s en oma’s met kerst en heb net kerstballen beschilderd met de dreumes. Was echt leuk om hem zo geconcentreerd bezig te zien haha. Gelukkig had ik we maar 2 kerstballen nodig want toen was hij er wel klaar mee :joy: is dit setje van de HEMA.

18 likes

Oh no! Wat balen. Popolini heeft ook wel goeie basisluiers dacht ik… maar wat een gemis

@Willy bij de Billenboetiek hadden ze volgens mij ook bepaalde batches van TotsBots afgewezen, zal eens kijken of ik dat kan vinden

Sorry voor de dubbelpost, maar ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Mijn dreumes heeft flink koorts (net 40.1). Ik leg hem met koorts altijd een stuk koeler te slapen maar de nachten zijn nu zo koud. Het is tussen de 17 en 18 graden in zijn kamer en normaal heeft ie nu een romper met lange mouwen, een pyjamapakje met voetjes (gewoon katoen) en een slaapzak van 1.5 TOG aan. Hoeveel koeler zouden jullie gaan? Ik denk nu alleen een romper met lange mouwen en een slaapzak van 1.0 TOG misschien? Ben als de dood dat ik hem oververhit maar ik wil ook niet dat ie straks ligt te bibberen…

2 likes

Thanks! :blush:

1 like

Mijn dochter had eerder deze week opeens hoge koorts. Ze slaapt normaal met lange romper, pyjama met lange mouwen en benen en TOG 2.5 slaapzak. Wel in een koudere kamer. Ik heb haar toen alleen met romper en slaapzak weggelegd en tussendoor even gaan voelen. Heb dan liever dat we allemaal wakker worden van een te koude baby dan dat ze te warm wordt. Beterschap! :hugs:

2 likes

Nou ja precies dat! Dank!

1 like

Kan zijn dat ze dan nu ook juist in de uitverkoop gaan. Of juist voor de hoofdprijs, haha. Laatste zou voor mij wel gunstig zijn want ga binnenkort mn newbornset verkopen. :grimacing::grimacing:

1 like

Gebruikt iemand deze en werkt dit?
uriage-baby-1st-drying-repairing-spray-100ml

Baby heeft echt open huid van de luieruitslag, ik denk dat er een tandje aankomt! Die andere spray die hier werd aangeraden kan ik alleen online kopen en was dus ff naar de drogist gegaan om deze te kopen. Hij moet opdrogen voordat je er wat anders over heen smeert… ik ben nu vooral zinkolie aan het smeren maar vooralsnog werkt het allemaal niet, zo zielig…

1 like

Kan niet lezen wat het is. Kun je dat zeggen?
Cavilon is wel echt een medisch hulpmiddel, weet niet of dit hetzelfde effect heeft.
Probeer je af en toe ook een beetje te luchten?

1 like

Dit is het :slight_smile: Weet dus niet of dit hetzelfde effect heeft als die andere spray, misschien koop ik die toch ook maar voor de zekerheid.

Ja ik lucht hem op zo’n matje. Hopelijk is het snel voorbij, hij heeft ook koorts nu :frowning:

1 like

Ben benieuwd of het helpt, hoop het!
Is niet te vergelijken met Cavilon, maar dat wil niet zeggen dat het niet ook kan werken. Is iig een stuk natuurlijker, want dat andere is echt een soort plastic beschermlaagje.

2 likes

Oke……ben ik weer met mijn peuter die grote broer is geworden. Dus we haalden hem vandaag van de opvang en hij zat als enige bij de leidster aan tafel, de rest van de kindjes waren gewoon aan het spelen.
De leidster vertelde dat hij eigenlijk de hele dag verdrietig was en steeds zei papa tillen, mama tillen. Dat zegt hij thuis ook wanneer hij dus huilend wakker wordt midden in de nacht en dan troosten we hem even. We pakken hem dan niet op, we zeggen van lekker slapen en dan gaat hij wel verder slapen.

Maar ik ben nu dus bezorgd dat hij zo een verdrietige dag heeft gehad en dat dit dan zo gaat blijven, pff. Dit is wel de eerste keer dat hij kennelijk zo een verdrietige dag heeft gehad op de opvang sinds zijn zusje is geboren. De overige 3 weken ging het gewoon goed. Ze zei ook wel waarschijnlijk komt dit gewoon omdat hij gewoon moet wennen aan zijn zusje en kwamen ze ook met tips om hem te laten wennen, Maarja dat waren allemaal dingen die we al doen zoals hem laten helpen, quality time met alleen hem etc.

Is dit herkenbaar bij jullie dat je oudste het ineens moeilijk had bij de opvang en hoe hebben jullie dit aangepakt?

2 likes

Ja dit hebben wij ook gehad. Op een gegeven moment sloeg het ook om naar boosheid en zei ze ook dingen als: ā€œwanneer gaat de baby eigenlijk weer weg?ā€ En ook wel met slaan enz. Het is vanzelf over gegaan. Vaak benadrukt dat we begrijpen hoe moeilijk het is voor haar,haar er vaak bij betrekken, quality time. En nu zegt ze dingen als: ā€œgeen zorgen, ik ben je grote zus, ik help jouā€. Dus hou vol en het is nu even doorbijten maar iedereen zal zn weg vinden en het komt goed.

2 likes

Niet op de opvang, maar bij onze 2e kind kwam het moeilijke moment na de geboorte van de 3e wel later dan we hadden verwacht op basis van de ervaringen met ons 1e kind na geboorte van de 2e. Pas na een paar weken ook en dan snachts. Baby sliep best oke, maar zij…. Wilde ook alleen mama dan, papa was nog groter drama. Reteonhandig met borstvoeding want ze wist altijd wakker te worden op momenten dat ik aan het voeden was (en papa wilde ze helemaal niet dan) en dan was daarna het hele huishouden wakker.

Het wordt echt beter. Ik kreeg geloof ik hier toen ook nog de tip om overdag goed te benadrukken dat zij ook onderdeel is van het gezin. Dus bv we zijn met zijn 5en, papa mama, grote zus, jij en baby. We blijven met zijn 5en samen, jij hoort er ook bij. Aangeven dat het een hele verandering is en voor iedereen even wennen etc.

3 likes

Ik ben woensdag door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis, omdat de omvang van het buikje onze baby onder het gemiddelde bleek te zijn. Er waren zorgen of de placenta wel goed doorbloed is en de baby wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. 2 dagen onwijze spanning, alle doom scenarios in mijn hoofd gehaald en van alles opgezocht online. Vandaag naar het ziekenhuis, daar bleek de meting toch iets positiever uit te vallen en net iets boven de onderste lijn te vallen, de doorbloeding was goed en vooralsnog lijkt het vooral een klein kindje. Super fijn, echt onwijs opgelucht! De echoscopist vroeg nog of we wisten wat het wordt. Ja, we hebben een pretecho gehad een paar maanden geleden, het is een meisje. Ze vroeg het later nog eens tijdens de echo, en liet ons wat zien. " Ehm, wat zien jullie hierin?" Ja, geen idee?
ā€œIk zie toch echt een piemeltje hier hoor, dit is echt een jongetje!ā€ :flushed:
Dus met 29 weken komen we er vandaag achter dat we geen dochter krijgen, maar een zoon. Ik ben vooral heel erg opgelucht dat het kindje gewoon gezond lijkt te zijn, maar dit hadden we natuurlijk nooit verwacht. Gelukkig nog niet veel kleertjes gekocht, omdat ik al een dochter heb en veel had bewaard, en nog niet aan de babykamer toegekomen. Als we deze extra controle niet hadden gehad, waren we er misschien nog later of helemaal niet achter gekomen. :sweat_smile:

32 likes

Wow, wat een rollercoaster! En het lijkt me toch even wennen, nu je weet dat er een ander geslacht gezien is! Is het bij de 20w echo ook verkeerd genoemd (indien jullie deze hebben laten uitvoeren tenminste).

En een voordeel bij babytjes die wat kleiner geschat worden is dat je wel vaker langs mag komen voor een echo! Hopelijk blijft hij zijn eigen groeicurve volgen.

2 likes

Oh wow! Dat is even schakelen opeens! En wel een gek idee dat als je dus deze extra echo niet had gehad je er pas bij de bevalling zou achterkomen haha. Gelukkig is verder ook alles goed en hopelijk blijft het zo gaan!

1 like

Ja, daar gingen we al uit van een meisje en is het ook niet gezien. Echt gek hĆØ, dat het al die tijd niet is opgevallen :sweat_smile: