Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik heb evt een zwarte met grojze sterren te koop

3 likes

Ja ik! Ik vind het een fijn ding, máár: je kussen wordt er vrij snel platter van, waardoor baby erin hangt in plaats van erop ligt. Eenvoudig op te lossen door je kussen te vullen met de vulling van Snoozzz, ware het niet dat dat echt een ramp is om te doen. Die balletjes vliegen overal heen, zijn super statisch en zitten dus letterlijk overal. Buiten wilde ik het niet doen, omdat ik niet wilde dat die troep in de natuur kwam, maar nu ligt m’n hele schuur vol witte balletjes.

2 likes

Dankje maar ik heb een ander design op het oog :relaxed:

1 like

Hahaha ohneeeee! Doet mij denken aan de vloer isolatie in ons vorige huis
 toen hadden we overal ook die balletjes door een geknapte leiding :confounded: Ik denk er nog even over na! Vind het wel een heel mooi ding vergeleken met een “normaal” baby nestje

1 like

Bij welke bank hebben jullie een spaarrekening geopend voor jullie kind?

Nu bij asn maar ik wil naar bunq verplaatsen.

2 likes

Zilvervloot bij Regiobank :slight_smile:

4 likes

Ja hier ook, maar las dat die wel echt minder aantrekkelijk is tegenwoordig. Geloof dat die 10% bonus aan het eind van de looptijd afgeschaft is of iig verminderd

1 like

Brand New Day. Voornamelijk omdat mijn vader die had geopend en er elke maand geld op stort. We hadden zelf ABN maar twee spaarrekeningen voelde wat onzinnig.

2 likes

Triodos!

3 likes

Bij Bunq en ik wil nog een deposito openen (ws in Zweden) want daar ligt de rente rond de 4%

2 likes

Tipje:
Webshop Allez kidz heeft 20% korting op alles met de kortingscode ‘Kerst’. Ook op Connetix.

1 like

Mijn dochter van 2 heeft waterpokken, nu heeft ze heftig lopen krabben en ben ik bang voor littekens iemand tips? Nu heeft ze zichbaar een beschadigde huid

1 like

Ik heb een box van Babypark op het oog en de binnenmaat is 70x90, maar zie vooral boxkleden voor 75x95. Is de box een gekke/aparte maat of zijn de kleden altijd wat groter?

Onze box was ook 70x90 en boxkleed van 75x95 lag er perfect in. Ging er vanuit dat 75x95 dan de hele box is in 70x90 de binnenmaat.

Edit - boxkleed moet juist ook niet te klein zijn, als er ruimte over is dan kan je kindje tussen de box en boxkleed komen.

1 like

@Feather dank! Dan bestel ik daar alles in één keer van de week.

1 like

Bunq en Klarna (Zweedse bank met goede rente)

1 like

Wie heeft positieve ervaring met een kinderdietist die ook online consulten doet? Gaat om moeilijk eetgedrag van kind (7), weinig willen proeven en checken of onze aanpak wel goed is. Dus niet iemand die met een standaard voedingscentrum lijstje komt, maar goed kan meedenken, passend advies geven etc

Ik volg kinderdietist daphne al op insta maar zij doet geen consults geloof ik

1 like

Heeft iemand wel eens een knipcursus voor kinderhaar gedaan? Ik ben nooit tevreden met wat de kapper doet, het is nu ook weer schots en scheef met een random lang plukje op zijn voorhoofd, en daarnaast wordt het wel heel duur met twee kinderen die elke twee ĂĄ drie maanden gaan. Ze hebben/krijgen allebei krullen dus dat scheelt wel, hoeft niet heel recht te zijn haha.

Heeft iemand misschien tips voor een online cursus of eentje in de omgeving Utrecht?

Zou je niet meer gebaat zijn bij een pedagoog als het om gedrag gaat en niet over inname-vragen? Wij hebben van de kinderarts een verwijzing gekregen. Misschien kan een verwijzing via het cb aanvragen?