Nee hoor, ik heb ook een koffertje. Als je geboortevlogs op youtube kijkt zie je soms mensen met 5 tassen sjouwen, niks lijkt me te gek!
Ik denk niet dat iemand zich bezighoudt met jouw tas of koffer hoor. Gewoon doen wat jou makkelijk lijkt!
Nee, is juist heel handig! Ik hoefde alleen maar te bevallen (en later bleek ook een nacht blijven) en had een rolkoffertje en een kleine tas bij me en niemand keek me raar aan.
Rolkoffer is juist heel handig, dan kun jij in een rolstoel geduwd worden en trek je die koffer zo mee.
Super! Bedankt voor jullie reacties. Ik neem een rolkoffertje mee en een rugzak voor wat losse dingetjes
Zo leuk en spannend om het in te pakken! Hebben jullie nog bepaalde tips? Dingen die echt mee moeten/handig zijn? Bepaalde lijsten gebruikt? Ik wil nog wat filmpjes kijken en ik denk dat ik de lijst van de consumentenbond ga gebruiken
Zo’n spuitflesje voor op het toilet om te spoelen en voldoende ondergoed/netbroekjes. In mijn ziekenhuis kreeg ik maar 1 netbroekje en het was heel veel gedoe om er nog 1 te krijgen Oh en als je toch in het ziekenhuis bent pak wat extra kraamverband mee voor thuis. Die ze daar hebben zijn super groot. Vergeet ook geen lippenbalsem, mijn lippen waren zo droog na de bevalling.
Oplader van je telefoon, conditioner voor in je haar en snacks voor jou en je partner. Ik had uiteindelijk teveel kleren voor mezelf en de baby mee, maar was wel blij dat er wat te kiezen viel :).
Dat is rot! Ik heb juist extra netbroekjes uit het zkh meegenomen.
Zou er anders gewoon naar vragen @DikkeKip
Ik had een dunne badjas meegenomen. Heel fijn om aan te doen tussen douche en naar bed voor controles en voor later op de kamer.
Als je van plan bent in bad of douche te gaan, neem bodylotion mee. Ik heb uren onder de douche gezeten en heb weken erna zo’n ontzettend droge huid gehad.
Ik had ook een koffertje! Uiteindelijk niet nodig gehad maar hij stond klaar en de ene kant was voor mij en de andere kant voor de baby.
Ik zag in een video dat mensen de setjes kleren voor de baby in ziplockzakjes doen en op het zakje met het geboortepakje een 1 schrijven.
Ze zeggen dat je koude voeten kan krijgen dus ik had van die dikke huissokken! Peri bottle inderdaad. Denk dat een badjas ook fijn is voor als je uit de douche komt. En slippers voor onder de douche.
Qua snacks had ik ontbijtkoek, tuc en een flesje AA en een bidon voor water in een apart tasje.
Dat had ik ook gedaan en waren ze in het ziekenhuis heel blij mee.
Verder verschilt het nogal per ziekenhuis wat daar aanwezig is dus vraag even bij de moeders in je omgeving. Bij mijn ziekenhuis was het kraamverband kleiner dan in het kraampakket dus bij de 2e heb ik een set extra groot inlegverband uit het kraampakket ingepakt voor de terugreis. Ik wilde echt niet weer met 3 kleine dakpansgewijs geplakte kraamverbandjes naar huis moeten en keihard doorlekken.
Slippers voor het douchen en een mini douchegel ( bij mij hadden ze alleen handzeep)
vermaak, schone kleren voor je partner, lippenbalsem, warme sokken (ik lag echt als een gek te bibberen tijdens de bevalling), lekkere douchegel/shampoo, slippers, kleingeld, oortjes
- Cordring als je die wilt gebruiken en je ziekenhuis het niet heeft.
- Schone kleding voor jezelf en voor je partner
- Iets voor je partner om in te slapen
- Ik vond een voedingstop fijn, je kan via Vinted vaak wel een pakketje voedingskleding vinden. Als je borstvoeding wilt geven natuurlijk.
- 2x warme sokken, 2x ondergoed, 2x (voedings)bh
- Slippers
- Dunne badjas
- Vest voor je partner voor het buidelen (had mijn man niet trouwens en ook niet nodig gehad. Toen mijn dochter later opgenomen was kregen we een extra deken voor het buidelen)
- Peribottle
- Plastic zakken voor vieze kleding
- Dekentje voor de maxicosi
- Vest oid voor je baby voor de terugweg
- Telefoonopladers met lange kabel / externe oplader
- Geboorteplan aantal keer geprint
- Muntjes rolstoel
- Portemonnee en ID kaart/paspoort van allebei
- Waterfles en rietjes
- Smintjes
- Iets te eten voor allebei (wij hadden krentenbollen, bananen en reepjes mee. Ik had echt veeeeel honger tijdens de bevalling. Sommige vrouwen juist niet)
- Toilettas met douchegel, deo, tandenborstel en tandpasta, extra elastiekjes, evt eigen medicijnen, extra lenzen als je die hebt. Shampoo en conditioner (!! Mijn haar was echt touw na de bevalling), haarborstel etc. Ik vond het fijn om alles in neutrale geuren mee te nemen zodat je baby niet in een parfum walm ligt
- Washandje
- Klein vermaak, ik werd ingeleid en we hebben tot de weeën begonnen gewoon nog relaxt spelletjes gedaan en ik heb een beetje met de ipad gechillt.
Kleding voor je baby idd in zakjes. Ik wist al dat we moesten blijven dus had twee outfitjes mee. Sokken + romper + slofjes + pakje + mutsje. En bij wat je dan als eerst aan wilt doen, een 1 op het zakje schrijven.
Ik had achteraf m’n eigen yogabal mee willen nemen. Het ziekenhuis had die wel maar ik ben heel lang en de yogaballen waren te klein. Maar vraag vooral aan je verloskundige wat het ziekenhuis allemaal heeft!
(Haha hele lijst. Ik heb daadwerkelijk alles gebruikt In een rolkoffertje idd).
Woooow mega bedankt allemaal! Hier kan ik/wij heel veel mee
Mijn verloskundige in het zkh had die dus nog nooit eerder gezien! Wij hadden die ook bij en ze zei “wat een mooi ding!” Verbaasde me nogal.
En iedereen zegt peribote, maar had jullie zkh geen handdouche bij de toiletten op de verloskamers/kraamafdeling dan? Dat was echt zo fijn.
Dit zeiden ze in mijn ziekenhuis over de peribottle haha. Daar stond een kan water naast de wc. Terwijl het geboortecentrum super nieuw is.
Ah dit wilde ik ook vragen, thanks voor alle tips!
Wat ik nog niet terug zie in de lijstjes hierboven is een slaapmasker en oordopjes. Er is mega veel licht en lampjes in zo’n ziekenhuiskamer en met een beetje pech hoor je ook wel eea op de gang (of als je nog meer pech hebt piepjes van je infusen enzo). Ik sliep pas na 2 dagen toen mijn man dit voor me had gekocht.
Ik heb uiteindelijk 3 nachten in het ZH geslapen en had een eigen kussen en dekbedovertrek mee (gebruikte ik als deken). Ik ben in januari bevallen maar vond het bloedheet in het ziekenhuis én vond die synthetische dekens helemaal niks. Was ik heel blij mee!
Ik zou sowieso meerdere setjes kleding voor je kindje meenemen. Mijn vriend moest een keer naar huis om extra kleren op te halen omdat alles ondergespuugd was.
Een jasje dat groot genoeg is of een extra dekentje.
Ons kind was mega groot en paste niet in een maat 56 jas. Dus die moest zonder jas mee in de auto (in februari), wel in een voetenzak gelukkig, maar een extra dekentje was handig geweest. Gelukkig was het maar 3 minuten rijden.
Lekkere snacks en drinken voor jezelf. Je raakt snel flauw van dat ziekenhuiseten en je hebt mega honger en dorst na de bevalling (en nog meer als je borstvoeding geeft).
Pantoffels zodat je met schone sokken in bed kan liggen.
Ja hier ook kartonnen bekertjes??? Hoe je dat moet doen geen idee