Het is voor mij niet van toepassing geweest, maar ik was toen ook van plan om de handbagage koffer te gebruiken!
Voor mensen met een babyfoon die werkt via een app/telefoon, hoe doen jullie dit als er iemand anders (oppas/opa/oma) komt oppassen?
Ik heb zelf eentje met app + zo’n scherm maar als iemand komt oppassen zou je de app op een tablet kunnen downloaden. Als je die hebt natuurlijk
Omg ja, mijn redding om nog enigszins die weken door te komen. Die eerste nacht heb ik helemaal niet geslapen. Niet vergeten @DikkeKip!!
Ja inderdaad. Ik heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen en ik had alles kunnen missen behalve die oordopjes…
Oh ja, ik heb nog wel een tip: als je kindje ‘s nachts veel huilt, houdt het dan gewoon bij je! Mijn baby huilde de hele nacht en ik kon haar niet echt zelf uit dat stomme bedje halen en dan kwam er weer een verpleegster. We sliepen allebei pas in de loop van de ochtend toen ze op mij lag met een fort aan kussens om ons heen. Ik wou dat ik haar eerder zo bij me had genomen, want het doet me nog steeds pijn als ik er aan denk.
Bij mij kwam de hele nacht niemand!! En ook een een huilende baby, dacht toen dat dat normaal was maar volgens mij had ik pech
Normaal dat er niemand kwam of dat je baby huilde?
De afdeling was rustig, dus ik had geluk dat ze vaak bij mij konden komen. Maar dan lag ze even bij mij of zij wiegden haar en dan weer terug in dat stomme bedje. En zodra ze de deur uit waren begon het huilen weer.
Nee ik heb juist een koffertje! Super chil en kan je zo openklappen. Ook als ik thuis beval kunnen ze dat koffertje open klappen en is 1 kan van de baby en 1 kant van mij. En hebben we alsnog de snacks en geboortepakje etc bij de hand
Ja het was ook echt raar hoe dat ging. Misschien had ik pech met de verpleegkundige die dienst had.
Helaas word het in het ziekenhuis niet aangemoedigd om baby’s op de moeder te laten slapen. Is niet veilig (genoeg).
Voldoet niet aan de eisen van veilig slapen tenzij 1 iemand wakker is en beiden in de gaten kan houden. Want baby kan per ongeluk onder de dekens komen enzo.
En ja best wel “logisch” dat een baby huilt, heeft 9 maanden lekker cozy gezeten en moet dan in zo’n plastic bakje liggen. Heb ook wel nachtdiensten gehad waarbij ik tevergeefs een baby probeerde te sussen maar telkens als ik wegging begon het weer. Huid op huid slapen werkt t best maarja niet altijd haalbaar zeker niet als je in t ziekenhuis ligt (medicatie, complicaties etc).
Huh maar mochten bij jullie dan je man niet blijven slapen? Die gaf bij mij de baby aan.
Hier kwamen ze regelmatig ook voor dat ik moest voeden. Maar vond dat zo rete irritant … want dan had ik zelf al aangelegd, lag net weer te slapen en dan kwamen ze ons wekken haha
Mijn man moest naar huis om voor de peuter te zorgen dus ja ik was inderdaad alleen met de baby vanaf 19u ongeveer
Ik was ook alleen en aanleggen kon niet, dus er moest sowieso elke paar uur in mijn borsten geknepen worden Denk dat ze dus ook gewoon honger had. Maar ik was zo overweldigd en alles was nieuw dat ik vertrouwde op de verpleging. Vind dat achteraf wel moeilijk.
@Nimbus2000 ja, snap dat dat niet volgens de richtlijnen is. Maar ben blij dat ze met een creatieve oplossing kwamen. Ze verzekerden mij dat ik echt wel wakker zou worden als mijn baby zich bewoog en dat bleek wel te kloppen in de maanden erna . Maar dat zal vast niet voor iedereen en in alle situaties zo zijn, dus zeker de regels goed in acht nemen.
Moet toegeven dat ik dat ook zeker eens gedaan heb bij een patient hoor! Maar inderdaad is per situatie verschillend. Iemand aan de morfinepomp is logischerwijs niet helemaal alert.
Waarom in borsten knijpen?
Oh! Ik kreeg een borstkolf te leen daarvoor.
Ja, die kreeg ik de volgende ochtend pas. Bijna 24 uur na de geboorte. Beetje gek wel.
De eerste keer had ik ook een trolley mee, bij de 2e had ik gewoon een grote weekendtas.
Ik wist ook dat we van te voren een dag moesten blijven en had een stuk of 4 slipjes ingepakt, meerdere shirts (achteraf ook super blij mee want je ligt veel in bed en zweet ook best veel dus wel fijn om dan gelijk je shirt te wisselen), dunne badjas, badslippers en iets van wegwerp slippers of sloffen, genoeg flesjes drinken, plastic tas voor vuile kleding en verder had ik ook alles in ziplock bags gedaan dus niet alleen de baby outfits maar ook spullen zoals cordring, ondergoed ishq, shirts ishq, essentials ishq (lippenbalsem en dextro) etc. Zo was het ook voor mijn man makkelijker als ik iets nodig had dan hoefde hij alleen maar af te lezen Ipv de hele tas door te gaan.