Tips, ervaringen & aanraders #9

Kind gaat bijna weg bij de opvang ivm school.

Naast trakteren op de groep wilde ik de leidsters nog wat geven.
Maar wat ?
Dacht eerst een kinderboek maar is dat niet meer voor de groep? En welke ?
Of alleen normale traktatie voldoende.
Wat is de etiquette hiervoor.

Wij hebben dit ook gehad rond 1 jaar, maar onze dochter ging niet feesten maar krijsen. Wij zijn in de vakantie toen van de een op andere dag gestopt met wiegen en overgegaan op hand op haar rug en sussen. Want dat konden we veel makkelijker afbouwen vervolgens. Na 2 dagen viel ze in slaap met hand op haar rug en toen zijn we steeds iets korter dat gaan doen. Binnen paar dagen sliep ze toen (meestal) zelf in en ging ze ook weer langer achter elkaar slapen. Was echt even pittig wel.

1 like

Ik heb de vaste leidsters een kleine kadobon (Etos / fashioncheque oid) gegeven in een cadeautasje + persoonlijk kaartje.

Ze hebben letterlijk jaren voor mijn kind gezorgd (en ze ging 3 dagen per week) dus ik wilde iets meer doen dan een doos Merci.

4 likes

Wij hebben een Douglasbon gegeven aan de 4 vaste leidsters op de groep. Waren ze ontzettend blij mee en ik vond het zelf ook leuker om iets te geven waar ze zelf wat aan hebben dan iets voor op hun werk.

Denk overigens niet dat er een etikette voor is, maar dit voelde voor mij heel goed omdat het echt fijne vrouwen waren waar ik mijn kinderen graag bij achterliet.

1 like

Ik had wat lekkers (doos chocolade) voor ze samen en alle 4 een bol bon van 20eu. Vond het veel geld maar mn dochter heeft er 2 jaar gezeten en mn zoontje begon de week daarna bij hun voor de komende 3 jaar dus wilde ze goed bedanken haha

1 like

Ik heb een cadeaubon gegeven van een koffie/broodjeszaak om de hoek, die ook to go doet. Ik zag daar altijd bekers van op de groep, dus ik wist dat ze er kwamen.

7 likes

Lijkt mee een goede motivatie! Je eigen grenzen tellen zeker ook en als die zijn bereikt (het liefst iets eerder) is het tijd om er wat mee te doen. Succes!

2 likes

Het wiegen wordt inderdaad steeds zwaarder. Niet alleen mentaal, maar ook fysiek. Hier is het soms ook nog nodig, maar 12+ kilo wiegen is echt zo ontzettend pittig. Mijn linkerarm is echt zo nu :muscle: haha.

Is het nog een mogelijkheid om naast het bedje te gaan liggen? Dan kun je wat makkelijker je hand op de rug leggen. Hand op de buik wordt hier ook nog wel gewaardeerd. Of ze komt even naast me liggen en wordt dan slaperig/valt in slaap en dan leg ik haar daarna in haar eigen bedje. (Maar ik heb nog een co-sleeper, dus dan is dat misschien makkelijker)

1 like

Bedankt voor de tips! Denk dat ik ook kadobonnen ga doen ipv een boek.

1 like

Vraagje: wij hebben de baby nu vaak in de babyset op een Hauckstoel aan tafel staan.

zoals die linker zeg maar.
dat is leuk met hapjes geven en hij zit er zo gezellig bij.

met kerst gaan we naar onze ouders en past de baby bjorn die we normaal meenemen niet op tafel want de hele tafel staat dan vol. ik was van plan de stoel uit elkaar te halen en maar mee te nemen maar weet iemand een praktischere oplossing? dus iets wat makkelijk in en uit elkaar kan waar een baby die nog niet echt zelf kan zitten in kan loungen aan tafel (ipv op de tafel)?

1 like

Hebben je ouders geen bijzettafeltje (of iets provisorisch in elkaar geknutseld met een houten plank oid) waar de wipstoel op kan en dat je dat dan naast de tafel zet?

Niet echt, het ene is een best kleine keuken waar de tafel staat en bij het 2e huis zijn er zoveel mensen dat de hele keuken ook vol staat : /

1 like

Maxicosi op de kinderwagen.

@Gelatelli dit deden wij inderdaad ook wel eens. Maxicosi op de kinderwagen en dan de duwstang op kleinste stand. En dan ipv stoel daar de wagen zetten. Kan best voor een keer wat langer en we namen dan wel de reiswieg mee, die zette we dan elders neer dat als ze in slaap vielen we ze eventueel over konden leggen of daar in konden leggen voor dutje.

Zo deden wij het ook vaak in restaurants toen ze nog niet in een kinderstoel konden zitten.

2 likes

Hoe oud is je baby? Als je er verder niet mee gaat wandelen, kan je misschien de zitting van de kinderwagen erop doen als hij daar al veilig in past (niet eruit kan vallen omdat de riempjes niet strak genoeg kunnen of onvoldoende steun heeft bij het hoofdje). Die van ons kan ook in ligstand en zou mijn kind er dan denk ik op die manier bij hebben gezet.

Of maxicosi idd maar die van mij vond dat niet chill qua beweegruimte toen ze iets ouder was.

bedoel je gewoon de ā€˜buggystand’ van de kinderwagen? ik denk dat hij dan te laag zit t.o.v. de tafel

ik vind dit wel een goed idee alleen is mn wagen nog bonkiger en staat nog meer in de weg dan zon trip trap haha
ik denk dat ik marktplaats maar blijf scouten voor een goedkope hauck stoel, dan laten we die gelijk bij mn moeder staan voor de komende jaren

Sorry ik stel echt veel vragen laatste tijd maar welke vorm zwangerschapskussen raden jullie aan? Die bovenste scheelt wel met draaien van je ene naar je andere zij, maar vind ik wel echt een enorm gevaarte in bed…

voorbeeld

1 like

Mij lijken ze allebei te dik voor nek en bekken.
Ik deed zelf gewoon een klein kussen (zo’n langwerpige goedkope van Ikea) tussen mijn knieĆ«n. Als je de deken omhoog houdt kun je die ook gewoon tussen je knieĆ«n klemmen tijdens het draaien.
Ik heb wel een u-vormig kussen, maar die heb ik pas na de geboorte gebruikt voor voedingen en om zelf half omhoog te kunnen zitren, want die was te hoog voor mijn bekken.

2 likes

Een kleiner kussen heb ik nu, maar vind ik niet voldoende… zit er elke nacht mee te klungelen!

2 likes

Ja! Ik doe dat nu weleens in de horeca als ze zelf niet gaat eten en vind het niet heel laag maar aan onze eigen eettafel (die vrij hoog is) zou ze wel een stuk lager zitten en minder goed op tafel kijken inderdaad.

1 like