Tips, ervaringen & aanraders #9

Ik vind die grote wel enorm groot. Ik zou voor formaatje doomoo gaan.

1 like

Ik heb zo’n onderste, maar lig dan wel met mijn hoofd op mijn eigen kussen.

Er gaan ook uren voorbij dat ik prima slaap zonder maar soms lig ik ook ineens niet meer lekker en dan pak ik dat ding erbij en dan gaat het ook wel weer. Het is gewoon fijn nu om meerdere opties in houdingen te hebben. Die andere lijkt mij veel te groot :joy:

3 likes

Heb idd de onderste vorm maar wel een maatje kleiner! Wil gewoon op mijn eigen hoofdkussen slapen, dat is een goed/duur kussen.

Ben benieuwd!

Hoever zijn jullie in de zwangerschap dat je zo’n kussen gebruikt? Ik heb een voedingskussen van de Hema maar echt, wat een onding. Als ik hem uit bed gooi slaap ik 10 x lekkerder :sweat_smile:

Ik heb er bij alle 3 de zwangerschappen ook niet mee geslapen, vond het zo’n onding in bed.

1 like

Ik ben 4 en bijna 2 jaar geleden bevallen maar ik slaap er ook nog mee. Heel fijn om soort van lepeltje lepeltje mee te liggen.

4 likes

Hier ook nooit gebruikt om te slapen, enkel achteraf voor de borstvoeding.

Iemand een tip voor een goede co-sleeper? Liefst verstelbaar in hoogte, kantelstand voor eventuele reflux en schommelfunctie zou leuk zijn.

1 like

Zijn er mensen met 3 (of meer) kinderen (en een hond)?Wat voor auto hebben jullie? :stuck_out_tongue:

Ik heb er zo een als de onderste maar dan van Snoozzz, deze is wel goed gevuld maar je kan de vulling wat verspreiden dus zeker niet te dik. Ik heb mijn hoofd gewoon op mijn hoofdkussen en gebruik het voedingskussen tussen mijn knieƫn of om ƩƩn knie op te leggen. daarnaast ook fijn tegen mijn buik en onder mijn borsten. Heb er ƩƩn met een fleecekant, dus heerlijk warm.
Als ik de andere kant op lig in bed trek ik het onderste deel tussen mijn knieƫn door zodat ze alsnog niet op elkaar liggen en ik het kussen niet elke keer mijn halve bed door hoef te verplaatsen.

2 likes

Wij hebben een peugot 5008, de vijfzitsvariant. 3 volledige autostoelen (ook echt losse stoelen) achterin met op alledrie de plekken isofix. Passen 3 autostoelen naast elkaar (nu axxis en 2x kore, hiervoor cabriofix met easyfix, axxis en kore).

In de achterbak kun je nog een derde rij stoelen plaatsen, dan is het een 7-zitter. Wij hebben dat niet en dan heb je dus ook nog een lekker ruime achterbak.

3 likes

Iemand nog cadeautips voor een meisje dat 2 wordt? Ze heeft een oudere zus dus we hebben al mega veel speelgoed zoals de grimms regenboog, coblo (soort connetix), Duplo, poppen, smartmax.

Edit: lees berichtje nu nog eens en gaat dus om m’n eigen dochter hoor haha, dus budget ligt zo rond de €50-€80.

Mijn dochter is een paar maanden ouder en die vindt de grote strijkkralen van Hama echt heel leuk.

De Fisherprice kassa was ook een grote hit, en kan ook langer mee want de oudste gebruikt die ook (winkeltje spelen).

Een step? Maar grote kans dat je er al eentje hebt.

Edit:

Stapelstein stapelstenen zou ook nog kunnen

1 like

Dank je voor de tips! Die grote strijkkralen ga ik eens naar kijken. Meestal wilt ze met de kleine ook meedoen maar lukt dr echt nog niet dus dit zou dan een goede optie zijn.
Fisherpricekassa hebben we. Stapelstein lijkt me wel leuk, maar niet binnen ons budget.

1 like

Ja, maar zijn daarom gegaan voor een 7 zitter (Kia Sorento). Peugeot 5008 overwogen, maar kon de caravan niet trekken en viel daarom af. Maar is ook een goede kans hebber.
Veel achterbanken zijn echt drama voor 3 ā€œgoedeā€ stoelen. En bij ons duurt het nog wel even voor ik het verantwoord vindt de oudste op enkel zo’n onderzitje te zetten… zeker voor lange afstanden (& dat doen wij best veel).

Edit. En als je de 7 zit hebt, kan je de achterste stoelen gewoon helemaal weg klappen en heb je mega veel ruimte :ok_hand:t2:

2 likes

Schommel functie niet, maar verder voldoet de Bednest wel aan je eisen geloof ik. Vandaag weer naast onze boxspring gezet voor de derde keer :blush:

(Puur om te passen en de spanbanden te fixen. En nu mag ie weer weg tot de baby er is haha. Maar dan kunnen we m zo aanschuiven als het zo ver is)

1 like

Geen schommelfunctie, maar voldoet wel aan je andere eisen: Chicco next to me. Heb hem zelf tweedehands en hij bevalt al bijna een half jaar goed.

Edit: de next to me magic heeft blijkbaar wel een schommelfunctie, maar die ken ik verder niet.

1 like

Modderkeuken/buitenspeelgoed, beddengoed, dagje uit, knutselspullen, uitbreiding voor de coblo (knikkerbaan?).

Ik was erg tevreden met de maxi cosi iora air! Heeft alles wat je vraagt. En vind m ook nog eens mooi, al is dat niet zo belangrijk haha.

Chicco next to me magic. Fijne cosleeper, verstelbaar im hoogte, en zijkant kan makkelijk met 1 hand omhoog en maar beneden. Heeft schommelfunctie en kan schuin staan