Tips, ervaringen & aanraders #9

Dr Brown kan ook in die van Philips! Op werk heb ik die en hij werkt prima. Maar als je kunstvoeding gaat geven (zoiets las ik ergens dacht ik? Sorry als ik dit fout heb) heb je hem niet per sé nodig. Je kan gewoon water koken en aanvullen met koud kraanwater of een thermoskan vullen voor heel de dag. Dat is sneller dan een flessenwarmer want die warmt geleidelijk op (dat is bij bv beter).

4 likes

Ohhh dat wist ik niet! En wat handig, een thermoskan! We gaan inderdaad flesvoeding geven :blush: Het leek mij voor de nacht juist zo handig omdat we dan niet telkens naar beneden hoeven voor een flesje, vandaar

1 like

Ja dan zou ik een thermoskan mee naar boven nemen en een voedingstorentje! En die thermoskan kan ook mee in de luiertas als jullie op pad gaan en je een flesje moet maken.

5 likes

Ik had een goede Vinted deal voor donsjes laarzen gescoord maar ze zijn te klein voor m’n dochter. Ze heeft maat 24 en maat 24 donsje past dus niet. Nu wil ik dr Martens kopen, maar weet iemand hoe deze vallen?

Vraagje aan de basisschoolmoeders. Wat maken jullie voor het kerstdiner? :smiley:

2 likes

Dit jaar hoeft er alleen een pak appelsap mee maar wat er vorig jaar het meest in de smaak viel waren de pannenkoeken.

2 likes

Er is een lijst op parro waar we uit konden kiezen. Alles gelezen met kind en die wilde de poffertjes haha

1 like

even googelen wat parro is haha.

Ik zat zelf ook te denken aan pannekoekjes ofzo @Hetty . Dochter wil cake, vind ik ook prima. Hoop niet dat ze een culinair hoogstandje verwachten.

1 like

image

Lekker tatta maar valt altijd in de smaak bij de kinders en leuk (en makkelijk) om vooraf samen te maken.

20 likes

Hetgeen wat nog ovef was van het lijstje van de juffen: servetten en appelmoes :joy:

5 likes

Een culinair hoogstandje is zeker niet nodig, kids zijn erg kieskeurig. Wat populair is/was:

• friet (afhaal van de snackbar)
  • kipnuggets
  • pofferfjes
  • mini pizza

1x zoiets gemaakt

4 likes

Daar nog geen ervaring mee, maar wel met deze knallers:

Vuurpijlen met knakworst https://www.jumbo.com/recepten/Vuurpijlen-met-knakworst-503796

2 likes

Wij moeten nog intekenen maar ik ga voor carprese spiesjes met mozerella bolletjes en snoeptomaatjes en blaadje basillicum. Makkelijk en in kerstkleuren :stuck_out_tongue:

2 likes

Weten jullie een leuke webshop (of op insta) met bibs speenkoorden? Dus met zo’n elastiekje. Ik vind die van hun zelf saai of te duur. Ik heb al gezocht op hashtags, maar er willen bij mij dan maar 2 rijtjes met postst laden op één of andere manier.

1 like

Snuzpod 4, voldoet aan al je eisen. Bij mijn zoon gebruikt en nu bij mijn dochter weer en ik lig steeds in me eigen bed met me vinger de co sleeper te schommelen . De schommel functie werkt alleen niet als je het op reflux stand hebt staan maar dat lijkt mij logisch.

2 likes

Oké sorry maar… ik vind dit echt fantastisch :sweat_smile::ok_hand:t2:
Misschien zet ik het zelfs wel voor de kinderen op de kerst borrelplank thuis haha

3 likes

Ze vallen normaal vind ik. Ga je die donsje laarsjes weer verkopen? ( not asking for a friend)

3 likes

Knakworstjes in bladerdeeg. Altijd goed!

1 like

Ja, ik deed het ook met een thermoskan, dag en nacht. Klein kannetje gekocht voor boven in de nacht en een poedertoren zodat je dat ‘s nachts niet hoeft te scheppen. Doe eerst koud water en dan aanvullen met warm en dan poeder erbij. Fles is klaar in een minuut, sneller dan een warmer denk ik.

2 likes

De thermoskan vulden wij ook al op drinktemperatuur, zodat je niet in de nacht nog klooit met hoeveel koud en warm water je moet toevoegen. Water bleef goed op temperatuur. En inderdaad een voedingstoren met de juiste hoeveelheid scheppen er al in.

2 likes