Mijn dochter van 1,5 eet ook niet geweldig en het gaat erg op en neer. Solid Starts is denk ik wel een goeie voor inspiratie. Ik ben toevallig net nog bij de kinderarts geweest voor controle en daar was de strekking: niet forceren, voorspelbaarbeid, eventueel maar wat ongezondere dingen aanbieden (hier werken frietjes van de Mc en cake goed, haha) om wel te wennen aan de kcal intake en âwe overschatten vaak wat kinderen nodig hebben om te groeienâ. De dietist die ik een poosje terug sprak zegt ook zulke dingen. Ik geef ook wel op âgekkeâ momenten eten, zodat er minder druk is op de hoofdmaaltijd. Bijv in de kinderwagen een knijpfruitje met havermout erin (Organix) of een gekookt ei in een bakje terwijl ze op de bank zit tv te kijken. Gaat niet altijd goed, maar soms gaat het er in. Laat haar ook maar lekker spelen met het eten als je dat nog niet deed. Het steeds in contact komen met eten op een positieve manier is ook helpend.
Niet willen eten kan eventueel een controleding zijn. Kan je op andere punten spelen met het geven van controle? Hoe gaat het met het gewicht en de lengte van je dochter?
Het is zo willekeurig, dit âprobleemâ. En je kunt er zo onzeker van worden⊠Ik leef met je mee, want het is niet leuk. Ik zou ook zo graag willen dat mn dochter meer zou eten.