Tips, ervaringen & aanraders #9

Sorry had een heel verhaal getypt over de hemnes maar je vroeg malm :joy:

Die zijn meestal (helaas) niet diep genoeg voor een aankleedkussen en de hoogtes zijn een beetje afwijkend.

Volgens mij heb ik een keer 4 uur in ikea staan hyperventileren omdat ik nĂș een commode wilde maar eigenlijk niks perfect was

1 like

Nee vreselijk, wat heb je uiteindelijk gekozen? De hemnes?

We willen dus eigenlijk geen commode, maar een modulair meubel wat we heel breed kunnen maken. En dan wel geschikt voor verschonen, obviously.

1 like

Wij hebben een Hemnes als commode en vind hem heel fijn. Lekker veel opbergruimte, het aankleedkussen kan naar je toe zeg maar, ipv alleen in de breedte en veel plek bovenop voor mandjes e.d.

Is niet helemaal onze stijl
 Godver kon al niet slapen haha, nu moet ik weer verder bedenken hoe en wat :joy: first world problems.

2 likes

Wel een andere prijsrange, maar Tylko heeft modulaire kasten en kan je zelf samenstellen. En je hoeft geen commode als je niet wil. Wij verschoonden overal en nergens en hadden een verschoonkussen in zijn kamer, de woonkamer en badkamer (ook al hadden we een commode). Ik vond dat veel makkelijker dan steeds naar zijn kamer te lopen. Maar er is wel eens een poll geweest hier en sommigen vonden een commode juist onmisbaar.

2 likes

Ik zag gister een tiktok over iemand die een wandmeubel had gemaakt van keukenkastjes van de ikea. Die heeft ze wel op een frame gezet voor extra hoogte. Maar je kunt dan wel de juiste diepte kiezen, denk ik.

2 likes

Wij gebruiken de Malm met vier lades, het is hoog maar ik vind dat wel fijn werken (ik ben 1.70). Ook genoeg ruimte voor het aankleedkussen.

2 likes

Ja hoor!

Bij onze jongste woonde we heel klein dus geen plek voor grote commodes. Dus de Malm met 4 lades gekocht. Aankleedkussen past ee alleen wel zijdelings op en je hebt nét plek om er iets naast te zetten (billendoekjes ofzo).

In de lades passen de Skub-bakjes dus dat is superhandig.

Alleen het is wel iets hoger dan de meeste commodes, dus als je relatief klein bent zou ik het afraden.

Ondanks dat we bij de tweede meer ruimte hadden toch weer dezelfde Malm gekocht :slight_smile:

2 likes

Hema is prima maar valt (bij meisjes) vrij klein. Ooit een setje van H&M gehad, was ook prima. Maar eigenlijk is het overgrote deel van de Zeeman en dat bevalt heel goed.

1 like

Ik ben 172, toch maar eens bij IKEA gaan kijken! Zie alleen dat die met 4 lades niet in de brede variant er is.

@Krekel dat is idd beetje uit de prijs range. We willen het liefst wel een commode (en dan dus geen enorme kledingkast).

Genoeg stof tot nadenken weer, haha!

1 like

Hema boxers! Mijn dochter draagt maat 98 maar is heel dun, dus 86/92 past perfect hiervan. Qua hemdjes wel 98/104.

1 like

Hier veel zeeman en wat action, bevalt ook prima.

1 like

Mijn dochter eet zoo slecht. Terwijl ze bij de opvang en bij opa als wij er niet zijn wel goed eet.
Soms krijgen we er wel wat in als ze tv kijkt en we het hapje aanbieden (maar niet als we 't in dr mond doen) en als ze meer dan 3 happen op d’r bord ziet blokkeert ze meestal ook.
Ze is anderhalf jaar.
Eerst kreeg ze nog 4 flessen melk snachts maar nu nog maar 1. Ik had verwacht dat ze wel beter zou gaan eten nu.
Iemand tips of een aanpak om te volgen?

Heb je als eens gekeken naar de Besta serie van IKEA? Wij hebben zo’n meubel in de woonkamer en verschonen er ook wel eens op als het zo uitkomt. Past in de breedte precies een verschoon kussen op.

1 like

Heb er zelf geen ervaring mee, maar zie er bij Solid Starts wel regelmatig tips over voorbijkomen. Misschien daar eens kijken en ook proberen te bedenken: wat zijn verschillen tussen thuis en opvang/opa dat ze daar wel eet en thuis niet? Eet ze daar tegelijk met anderen, is er misschien minder druk? Hoe goedbedoeld ook (je wilt natuurlijk gewoon dat ze genoeg binnenkrijgt!) het in haar mond stoppen of haar afleiden met tv is denk ik niet de manier om haar plezier in eten te geven en geeft misschien onbedoeld meer druk? Maar zoals gezegd: ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik zou vooral even bij Solid Starts kijken.

1 like

Zeeman, prima prijs-kwaliteitverhouding en het is dat ik het idee van ondergoed doorgeven niet zo fris vind, anders had de 2e de te klein geworden onderbroeken van de oudste prima nog kunnen dragen. Ze gaan hier over het algemeen weg omdat ze te klein zijn geworden en niet omdat ze versleten zijn.

1 like

Nog wat extra stof tot nadenken; hoe ga je het doen als je kind groter wordt? Kleding in maat 56-62 past prima in een commode, maar nu ze in 116-122 zit, ben ik toch blij dat ik ook dingen op kan hangen (vesten, jassen, jurken, blouses). Dat had nooit (netjes) in de la van de commode gepast.

Mijn dochter van 1,5 eet ook niet geweldig en het gaat erg op en neer. Solid Starts is denk ik wel een goeie voor inspiratie. Ik ben toevallig net nog bij de kinderarts geweest voor controle en daar was de strekking: niet forceren, voorspelbaarbeid, eventueel maar wat ongezondere dingen aanbieden (hier werken frietjes van de Mc en cake goed, haha) om wel te wennen aan de kcal intake en ‘we overschatten vaak wat kinderen nodig hebben om te groeien’. De dietist die ik een poosje terug sprak zegt ook zulke dingen. Ik geef ook wel op ‘gekke’ momenten eten, zodat er minder druk is op de hoofdmaaltijd. Bijv in de kinderwagen een knijpfruitje met havermout erin (Organix) of een gekookt ei in een bakje terwijl ze op de bank zit tv te kijken. Gaat niet altijd goed, maar soms gaat het er in. Laat haar ook maar lekker spelen met het eten als je dat nog niet deed. Het steeds in contact komen met eten op een positieve manier is ook helpend.
Niet willen eten kan eventueel een controleding zijn. Kan je op andere punten spelen met het geven van controle? Hoe gaat het met het gewicht en de lengte van je dochter?

Het is zo willekeurig, dit ‘probleem’. En je kunt er zo onzeker van worden
 Ik leef met je mee, want het is niet leuk. Ik zou ook zo graag willen dat mn dochter meer zou eten.

5 likes

Dat is toch pas na 6 jaar een probleem en dan gebruik je geen commode meer lijkt me? Ik heb de kleinste Hemnes want meer past er gewoon niet en kunnen daarmee prima uit de voeten als enige opbergruimte voor babyspullen.

5 likes

Mijn kind was paar maanden ouder toen hij opeens niets meer wilde eten (vooral warm eten). Dus weet niet of de situatie vergelijkbaar is. Wij zitten in ieder geval altijd samen aan tafel te eten en eten eigenlijk altijd hetzelfde (hij eet met de pot mee). En wat bij ons heeft geholpen is door gewoon elke keer eten aan te bieden en als hij niet wilde eten, was er geen alternatief. Hij krijgt ook altijd een stuk fruit, en dat at hij wel altijd, maar vaak genoeg liet hij de rest liggen. Hij ging dus met ‘honger’ naar bed. Wij merkten al best snel dat dit werkte, want na paar dagen minder eten, had hij zo een honger dat hij weer ging eten. En dit proces herhaalde zich wel aantal keer tot hij echt bijna altijd weer ging eten. Maar nog steeds soms (nu ruim 2 jaar) hebben we hier mee te maken, maar hij gaat altijd 1 of 2 dagen later goed eten.

2 likes