Wij gebruiken het wel i.c.m. wasbare luiers, de romper in een maat groter dan haar huidige kledingmaat. Als een romper te strak zit, gaat een luier sneller lekken. Ik vind het vooral fijn als onderlaag die altijd goed zit, ook als een trui of shirtje wat is opgekropen.
Ik heb gewoon rompers gebruikt tot zindelijkheid omdat het lekker warm is. Kruipt niet op. Maar je kan natuurlijk gewoon over stappen op een hemd als je dat fijner vindt.
Oh en ondergoed gaat vaak pas vanaf maat 86 dus weet niet welke maat je kind nu heeft maar weet nog dat het een crime was om passend ondergoed te vinden voor een kind van 2.
Ik ga er pas mee stoppen als ze uit de luiers is, want het is veel warmer voor de rug. Een hemd gaat toch makkelijk los bij het spelen.
@Willy is maat 86 bij 2 jaar dan niet best klein?
Ik zou soms willen dat ze nog een romper had nu haha. hemden kruipen zo snel op en worden niet in de broek gestopt door mevrouw … dus elke keer die koude rug / buik
Ik heb al vanaf het begin af aan het idee dat mijn baby wat last heeft van verborgen reflux. Hij spuugt niet zo veel maar regelmatig hoor ik wel wat omhoog komen en soms zie ik ook iets in zijn mondje. Verder blaast hij veel bellen na de fles, herkauwt en kan ook huilen als het omhoog komt.
Ik weet dat veel baby’s last hebben van reflux omdat het klepje nog niet goed is ontwikkelt. Maar soms vind ik het wel lastig als ik zie dat mijn baby er last van heeft . Het is ook heel verschillend. Het ene moment/dag lijkt hij er meer last van te hebben dan anders. Hij is verder wel vaak gewoon vrolijk.
Ben benieuwd of andere forummers hier met hun kindje ook last van hebben (gehad)?
Je kan ook kijken naar de ivar. Die hebben wij als kleding kast ook helemaal samengesteld. Onder lades en boven deurtjes en gedeeltelijk geverfd en andere pootjes eronder.
Misschien kan je die ook wel tweaken als commode als je er andere pootjes onder zet en die is lekker makkelijk te verven als je dat wil.
Geen wasbare luier maar wij doen boxershort over de luier dan kan het hemdje daar in.
Oh, die zijn hier met 19 maanden allang te klein. Vandaar de vraag.
Niet alle kinderen volgen dezelfde groeilijn, wij zitten met 19 maanden nog steeds in maat 74. Ik wil in april/mei starten met zindelijkheidstraining maar vrees dat ik geen onderbroeken voor dr kan vinden die passen.
De maat bij rompers zijn een lengtemaat maar bij onderbroeken gaat het meer om de breedte.
Mijn oudste draagt boxers 2 a 3 maten kleiner anders blijft het niet hangen. (nu maat 110 terwijl hij lengtemaat 122/128 draagt. )
Ik weet niet? Ik weet nog dat mn zoontje met 2 jaar zindelijkheid begon te worden en alle boxers van zijn kont zakten. Alleen van die klassieke onderbroeken van next en meisjes onderbroeken van de zeeman bleven goed aan.
Rare vraag misschien maar waarom doe je een onderbroek over een luier?
Vindt ie leuk en grote jongensachtig en soms ook zonder luier alleen een onderbroek om te oefenen. Heb ook het idee dat een luier dan beter blijft zitten als je geen romper doet.
Ja, dat weet ik wel. Weet ook wel dat mijn kind groot is, maar ze loopt altijd gelijk met de leeftijden in de maatetiketten, dus ik dacht dat ze niet zo heel groot was.
Edit: misschien wel van Petit Bateau? Of bij La Redoute? Franse kleding valt veel kleiner.
Op de markt heb je hier wel kleinere maten!
Heten oefenbroekjes dus vast online ook wel te vinden.
Ik heb echt heel erg last van harde buiken de laatste dagen, vandaag zo erg dat rechtop lopen gewoon pijn doet omdat mijn buik zo strak staat. Iedereen om me heen zegt dat ik echt teveel doe, maar vraag me af wat teveel is? Ik heb een zittend beroep en vind mezelf eerder lui dan actief of is een wasmand naar beneden tillen, koken en opruimen dan teveel? Weet het echt niet. Iemand ervaring mee?
Vanaf welke leeftijd neem je een kind mee naar een uitvaart? Mijn schoonvader gaat binnenkort overlijden en mijn dochter is 3.5 jaar. Aan de ene kant is het natuurlijk haar opa, maar aan de andere kant… ze snapt er natuurlijk nog niet veel van en ik heb ook geen zin om de hele dienst bezig te zijn met haar afleiden/entertainen. Ik ben liever met mijn aandacht bij de dienst zelf. Maar mijn moeder zegt dat ik haar moet meenemen dus nu twijfel ik. Wat hebben juliie gedaan en hoe beviel dat?
Ik zie de functie van een romper vooral als een warme laag. Hemd gaat toch omhoog met spelen etc. Hier hebben ze rompers gedragen tot we bezig gingen met zindelijkheid.
Ik heb mijn dochter van 3,5 meegenomen. Met name omdat de familie van mijn man dat prettig vond. Ik zou het niet aanbevelen, mijn dochter vond het wel lastig om zo lang stil te zitten en te zijn. Ben daarom veel bezig geweest met haar rustig te houden, ipv de uitvaart zelf. Maar verschilt natuurlijk ook per kind, mijn dochter is nogal beweeglijk en zit nooit zo lang stil
Ik denk dat je zelf het best in kan schatten wat fijn is voor jullie en je kind. Als je haar meeneemt, is het dan mogelijk om iemand anders te laten helpen als het niet gaat? Bijvoorbeeld je eigen moeder, dat die zich over je dochter ontfermt en haar zonodig even mee naar buiten neemt, zodat jij je op de dienst en je partner kan richten?