Tips, ervaringen & aanraders #9

Wij hebben onze dochter toen ze 1,5 jaar was meegenomen naar de uitvaart van mijn schoonvader op 1,5 uur rijden. Achteraf beter thuis gehouden maar voornamelijk omdat ze die nacht ziek was geworden. Ze had in de ochtend voor we vertrokken alleen diarree maar kreeg in de loop van de dag koorts en was echt niet lekker. Daardoor was ze wel relatief rustig. Ze deed het verder prima, en de mensen van het uitvaartcentrum hadden ook oog voor haar (legde dingen uit, gaven haar een knuffeltje). Nu hadden we haar echt de hele dag op sleeptouw want we moesten mijn schoonmoeder nog helpen met een en ander voor de dienst en daarna ook nog even bij haar gebleven.

Ik denk dat het erg van het kind afhangt. Als ik kijk hoe mijn peuter nu is zou ik haar nu juist niet meer meenemen omdat ze inderdaad veel energie heeft. Maar hangt ook wel af of het slechts even op en neer is en de dienst maar een uur duurt. Of dat je heel de dag in de weer bent en kind op sleeptouw met weinig aandacht of ruimte om energie kwijt te kunnen.

3 likes

Ik zou kiezen voor meenemen en iemand vragen om back up te zijn. Je eigen moeder bijv of een vriendin die komt.

Ik zou het ook bespreken met je schoonfamilie: wat zijn hun wensen? Een kind gedraagt zich anders dan een volwassenen tijdens een uitvaart. En dat is prima, maar niet als de directe familie verwacht dat het een uur stil is. Bij de uitvaart vd opa van mijn man mochten de achterkleinkinderen een kaarsje aansteken. De kinderen van zijn nichtje zagen hem iedere week een dagdeel en waren 2,5 en 4,5 en riepen bv regelmatig bij de foto’s die werden getoond he opa! He dat is mama met opa! Opa waar ben je nou? Helemaal prima, en ook heel aandoenlijk en lief en zorgt ook weer voor wat luchtigheid ofzo. Maar dat moet wel passen bij de familie.

De zalf zit echt in de vezel, zeg maar. Luuf is vettig of eigenlijk meer een soort was. Er zit nu een soort plakkaat op het borst, zeg maar. Misschien dat dat met een bepaalde temperatuur los laat, maar ik durf wol niet zo warm te wassen.

1 like

Misschien heeft iemand in het huishoudtopic die hier niet meeleest nog wel een goede tip als je de vraag daar stelt?

Bedankt voor alle antwoorden over de uitvaart :smiling_face_with_three_hearts:
Mijn ouders zouden wel als oppas standby kunnen staan. Haar een ā€œtaakjeā€ geven (bv bloemen) vind ik ook wel een goeie. Ik zal ook met schoonfamilie overleggen hoe zij het willen. Ze ziet opa wekelijks dus in dat opzicht zou het wel fijn zijn als ze afscheid kan nemen. Maar ze blijft een peuter met peuterbuien… ze kan nogal de boel op stelten zetten :sweat_smile:
Het idee van een cadeautje of speelgoedje meenemen vind ik ook een goeie tip, dat werkt altijd!

4 likes

Ik vind de boxers van zeeman goed. In mijn ervaring is bij de start belangrijk dat ze vooral goedkoop zijn en als er echr veel stoelgang in zit (soms al van lange tijd als je het in een tasje meekrijgt van school ofzo) dat ze goedkoop genoeg zijn en je er ook een kan weggooien als het echt hopeloos is…

Aanvullende tip: donkere kleuren zijn handiger ivm vlekken

1 like

Aangezien de Ikea het speelgoed keukentje alleen nog maar in het rood verkoopt (waarom?? :sob:) moeten we hem wel pimpen. Dus we gaan ā€˜m nu alvast maar kopen zodat we tijd genoeg hebben.

Heeft iemand tips voor het pimpen? En bleef het een beetje goed zitten met intensief gebruik?

En weet iemand welke mandjes er het beste in de kastjes onderin passen zodat alles netjes gesorteerd kan worden?

Foto’s ter inspiratie mag ook altijd. :smile:

Ik heb dat gehad met mijn zoontje. Het is een beetje een lang verhaal maar je kan me altijd pb’en als je vragen hebt.

1 like

Drink je wel genoeg op een dag? Ik dacht eerst ook dat ik veel te veel deed op een dag terwijl ik soms nauwelijks iets deed, en toen las ik ergens dat te weinig drinken ook harde buiken kan veroorzaken. Nu let ik er meer op en heb ik ook wat minder harde buiken. Zodra ik het een dagje vergeet heb ik er ook weer meer last van.

2 likes

Wat teveel is zal voor iedereen anders zijn. Maar dat jouw lijf/buik reageert met continu harde buiken is dus een teken dat dit voor jou op dit moment teveel is.

2 likes

Ik heb toevallig een keukentje met Sinterklaas gegeven. Heb hem in de Sandy beach geverfd en het plastic goud gespoten. Blad zit plakfolie op en achterwand zijn plak tegels van alieexpress. Zou overal, dus ook op de plastic onderdelen een primer/ gebruiken voordat je gaat verven. Het kan tot nu toe goed tegen een stootje, alleen plakfolie van action is geen aanrader.

1 like

Ja ik, onze dochter spuugde ook niet heel veel. We hebben uit eindelijk via het consultatiebureau een logopedist laten komen, echt een tip. Je mag mij ook wel pb’en.

Waarom wil je per se het Ikea keukentje?
Als het zoveel moeite is om naar je wens te krijgen kun je misschien beter een ander keukentje kopen wat je al direct mooi vindt?

Al vind ik al die mini-versies die mensen maken van de ā€œgroteā€ keuken altijd wel echt heel cute :grinning:

Edit: en als je toch gaat pimpen kan je ook op MP kijken, die keukentjes worden regelmatig aangeboden en heb je meteen ook een witte als basis.

1 like

Ja hier ook (verborgen) reflux gehad. Is inderdaad normaal en zo lang je baby geen pijn heeft en goed bijkomt kan het geen kwaad.

Bij ons had ze aanvankelijk wel heel veel pijn (constant krijsen en ontroostbaar zijn) maar gelukkig met medicatie snel de pijn onder controle. Medicatie neemt echter de reflux zelf niet weg dus ze lag wel constant te slikken als ze neerlag. Zag er super zielig uit dus ik snap dat het lastig is om te zien. Hoe oud is je baby nu?

Ik vond het zitten achter een bureau ook pittig hoor! Kreeg van mijn drukke werkdagen ook meer harde buiken. Wat mij hielp was tussendoor en eenmaal thuis op mijn zij liggen met een kussen tussen mn benen om mn bekken goed te ondersteunen (ik kreeg nml ook harde buiken van op mn rug liggeb)

1 like

De boxers van Hema vallen best smal. Paste bij mijn dochter (smal en klein) goed toen ze zindelijk was. Toen was ze 3 en had ze maat 86/92 geloof ik.

1 like

Oh goeie! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Bedankt!

Wij hebben dit ervan gemaakt. Volgens mij hadden we flexa meubelverf gebruikt. Dat zit er nog goed op. De gouden elementen met gouden spuitverf van de action. Geen aanrader, dat gaat er snel af. En bij een bouwmarkt dat marmer plakspul gekocht.

We hebben dit beetje gevolgd, alleen dus andere verf: https://vettt.nl/ikea-duktig-keukentje-pimpen/

18 likes

Ik heb een wandje aan de achterkant vastgemaakt en dat geplakt met dit soort stickers: https://www.amazon.nl/Tile-Style-Decals-tegelstickers-badkamer/dp/B07QXKL9TV?ref_=Oct_d_omwf_m_22955141031_0&pd_rd_w=IA9Zx&content-id=amzn1.sym.8268f9ee-379e-46b9-af52-131270523d14&pf_rd_p=8268f9ee-379e-46b9-af52-131270523d14&pf_rd_r=849ZA6QW21MTXQHRHXPH&pd_rd_wg=rjKL1&pd_rd_r=c84e8bde-f9aa-4505-af81-c203462461ac&pd_rd_i=B07QXKL9TV
Maar dan niet van Amazon, en als een rol aan elkaar. Dat geeft het meteen een ander gezicht, en die stickers heb je in allerlei printjes.
Keukenblad beplakt en dat blijft ook super zitten.