Tips, ervaringen & aanraders #9

Ja ook slim om alsnog te doen!

2 likes

Haha ja hier kwamen toevallig echt net de folders binnen :rofl:
 had mn mandje al volgegooid​:sweat_smile:

Dank voor de tip!

2 likes

Ik ben vroegah bijna gestikt in zo’n munt :grimacing:

1 like

Wat zijn jullie tips mbt luieruitslag?

Deze heeft mijn dochter heel lang leuk gevonden. Is met korte rijm:

2 likes

De zalf van de leenarts of zinkolie van de apotheek. Als je zoekt op luieruitslag in dit topic vind je meerdere tips!

3 likes

Dat hele grote Nijntje aanwijsboek vond hij toen heel leuk. Ook om dan alle dieren geluiden na te doen en hem te vragen waar de appel was bijvoorbeeld en dat hij die dan aanwees.

3 likes

Hebben jullie leuke manieren om verkleedkleren en accessoires te bewaren? Ik denk erover om voor Sinterklaas een gevulde ‘verkleedkist’ te geven, maar ik zit me af te vragen of een daadwerkelijke kist eigenlijk wel handig is.

En ja ik ben vroeg, maar ik wil het een beetje verzamelen via Vinted enzo

3 likes

Daktozin zalf werkt hier supergoed

2 likes

Is de beekse bergen zonder speelland leuk met 16 maanden? En zijn er nog kortingcodes voor ofzo? Wij willen deze week gaan.

Edit : gereserveerd voor morgen, zonder speelland en met goeie deal via marktplaats :).

Even checken of het geen schimmelinfectie is (vaak als het open is, maar je kan hier over googlen). Dan helpt miconazol(nitraat) 20mg/g. Bekend merk is Daktarin, maar Etos heeft een eigen huismerk ervan dat stuk goedkoper is en net zo effectief.

Wij smeren bij een schimmelinfectie dat dan altijd bij elke verschoonbeurt, en daarboven een dikke laag zinkzalf (wij gebruiken Weleda Billenbalsem).

Bij een gewone luieruitslag, proberen even te luchten (maar vaak niet haalbaar) en verder in badje als hij er veel last van heeft. En ook goed smeren met zinkzalf.

2 likes

Zinkolie!!! Bevat veel meer zink en minder vocht dan zinkzalf.
En idd even controleren of het niet ook schimmel is (hier gaat het altijd samen) en dan 2x p/d miconazol (huismerk).
En goed droogdeppen (of föhnen) na het schoonmaken en voor het smeren met de zinkolie.

1 like

Weleda billenzalf!

3 likes

Ja ik twijfel idd over een schimmel, zijn jullie daarvoor bij de huisarts langs geweest?

Bij mijn huisarts kun je via een online portaal een foto sturen en dan krijg je advies of direct een recept. Ben voor dit soort dingen (ook huiduitslag/vlekjes) nog niet langs geweest bij de HA

2 likes

Vaak herken je een schimmel omdat het ook (of alleen) op de schaamlippen zit. Of bij jongetjes bij de piemel/balzak en niet alleen bij de billen. Maar ik zou bij twijfel wel contact opnemen met de huisarts! Vaak kan je inderdaad een foto doorsturen.

2 likes

1x toen we ook voor iets anders gingen, maar inmiddels herkennen we het wel. Voor een eerste keer kun je wat advies inwinnen

2 likes

Ik weet niet of het ergens in dit topic al genoemd staat, maar wij hebben laatst bij luieruitslag ook heilwolle gebruikt, vond dat heel fijn spul!

Deze hadden wij: Heilwolle voor het herstel van een beschadigde huid maar er bestaan vast meerdere soorten.

6 likes

Wij kregen vorige week nav spruw het advies van het cb om te deppen met gaasjes en arachideolie en dan erna insmeren met iets van zinkzalf. Werkte echt supergoed!

2 likes