Tips, ervaringen & aanraders #9

Mijn dochter valt nu in slaap met het flow amsterdam muziekdoosje en dan het klassieke muziekje. Nu ben ik verhuisd naar een meer gehorig huis en zoek ik eigenlijk een apparaatje wat continu een klassiek muziekje af kan spelen. Ik zag dat de numsy move een aantal slaapliedjes heeft. Kan iemand me vertellen welke dat zijn? En of die wat klassiek/kalm klinken? Of heeft iemand een andere tip voor een soortgelijk apparaatje? Ik koop liever geen boxen die dan weer op wifi moeten en zo.

Dit klinkt (en is) enorm decadent maar wij gebruiken onze oude iPad hiervoor in combinatie met Spotify. We hebben de white noise voor ons zoontje gedownload waardoor de iPad op vliegtuigmodus blijft staan (dus geen wifi of straling) en je zelf ook nog Spotify kunt gebruiken.

3 likes

Wij hebben heeeel lang de Zazu Suzy gebruikt. Daar zit Lullaby van Brahms op, maar ook een soort walvisgeluid-met-rustgevend-muziekje en die vind ik zelf ook heel ontspannend. :grinning:

2 likes

Ja, dat lees ik wel vaker. Snap dat dat een goede oplossing kan zijn! Ik heb ook een extra tablet voor de babyfoon, haha. Dus nog één vind ik een beetje too much. Ik heb ook geen Spotify.

@whosthatgirl Die zag ik, maar die schakelt na 20 mn uit. Ik zoek echt iets dat nonstop speelt.

1 like

Wij hebben zo’n mini Google nest chromecast ding in de slaapkamer. Daar luisteren ze liedjes of luisterboekjes op voor t slapen gaan.
Via marktplaats voor 20€.

2 likes

Ik heb een Nest Cam als babyfoon, maar vind het soms best wat onhandig als bijv de wifi het niet doet of als ik em ergens anders wil gebruiken. Ik heb daarom het liefst een ‘los’ apparaatje met knopjes en zonder wifi. Ik ben ook gewoon best a-technisch haha

1 like

Yes. Bij beiden van onze kinderen. Ik raad het voor 100% aan. Wij kregen echt andere kinderen terug. Alle trucjes en tips hielpen niet, dit wel. Mijn jongste is gestopt ermee toen hij 6 maanden was, maar mijn oudste heeft gebruikt tot ze 1 jaar was.

1 like

Bedoel je meditatie of medicatie :joy:
Leest heel grappig ook @Peyton

2 likes

Wij hebben een numsy, ik kan morgen even kijken welke geluiden eruit komen.

2 likes

Bij mijn dochter hebben we een tijd maagzuurremmer gebruikt, indikken van voeding hielp niet voldoende. We zagen echt dat ze minder pijn had met de maagzuurremmer. Dus ik zou het zeker aanraden om te proberen als je kind veel last heeft van reflux.

1 like

Doe je al na voeding baby extra lang rechtop houden. Verder zijn de maagbeschermers een van de best onderzochte medicijnen. Persoonlijk zou ik bij reflux en daadwerkelijk ook zo beoordeeld door een arts niet mee wachten met het gebruik ervan. M’n broer had twee kids met ernstig reflux, was echt niet om aan te zien. Na goede opbouw van de maagbeschermers, andere voeding ging het stukken beter. Was fijner voor de baby en voor de ouders.

1 like

Ja hier ook. Wij zijn rond de vier weken begonnen met Omeprazol en op 2 dagen tijd van een non-stop krijsende baby naar een rustig en tevreden kind gegaan. Ik vond het zelf ook niet leuk om zo’n kleintje al onder “zware” medicatie te zetten maar het was wel echt nodig. Uiteindelijk tot een week of 14 gegeven denk ik? Of toch afgebouwd.

1 like

Bedankt!

Hier eenzelfde ervaring als hierboven genoemd. Onze mini kreeg vanaf ongeveer 8 weken omeprazol en dat gaf veel verlichting. Ze kunnen echt veel last hebben maagzuur en de slokdarm kan er flink door geïrriteerd raken dus ik zou er niet te lang mee wachten

3 likes

Corrigeren jullie actief als jullie kindje in de W zit gaat zitten?

Ik heb nog nooit van de W-zit gehoord?

2 likes

? Wat is dat en hoezo is dat niet goed?

1 like

Met de voeten naar buiten, ik zie het meer als een letter M?! Maar volgens mij hoef je het niet per se te corrigeren alleen als je merkt dat je kind alleen maar op die manier wil zitten.

• Deze houding blijkt totaal geen steun te geven aan het lichaam

Weet iemand wat je kan doen tegen die extreme zeurderige rugpijn?

Ik heb het nu echt heel erg omdat ik ook 35 weken ben en buik echt groot is geworden maar alles doet pijn, liggen, zij lig, zitten pff om gek van te worden. Het is ook echt over de hele rugflanken zeg maar. Loop inmiddels ook hol.

2 likes

https://www.pendersvoetzorg.nl/blog/de-w-zit-bij-jonge-kinderen/

M’n zus zat eerder ook altijd zo en zij heeft blijkbaar toen ze puber was (toen was ik nog niet geboren dus nooit wat van meegekregen) fysiotherapie voor gehad omdat ze zoveel last van haar rug en heupen had dankzij deze houding.
Zij wees mij er laatst op dat onze dochter er ook in zat en zo zit ze dus eigenlijk altijd maar ik heb hier nooit iets achter gezocht eigenlijk.

Nu ben ik begonnen met het corrigeren en aanspreken maar als ze aan het spelen is dan gaat ze er telkens weer in zitten. Ik heb een beetje het idee dat het onbegonnen werk is en ik wil ook niet constant haar spel onderbreken.

2 likes