Ging ze niet naar de opvang oid?
Ik merk dat kleine kinderen vaak - logisch - geen voorstelling kunnen maken van dat wat ze nog niet kennen & nog niet aan gewend zijn. Ik zou dus gewoon proberen en meteen structuur van de BSO aanhouden etc en mocht dat te veel / te lastig / te heftig zijn, daar dan op anticiperen. Wie weet valt het heel erg mee en vindt ze het, na even gewend te zijn, juist harstikke leuk.
Wij hebben ervoor gekozen om haar de eerste week op te halen om 14.30u en vanaf de tweede week op de bso te laten starten. Was alsnog veel, maar er moet ook gewoon gewerkt worden.
In het begin haar op vrijdag regelmatig thuis gehouden omdat ze dan gewoon echt moe was (vrijdag is mijn vrije dag dus dat was de beste dag voor ons).
Iemand tips voor leuke baby kleding vooral truien en broeken met kleurtjes maar zonder dino of tractor print of saaie teksten als happy days of cool dude? Geen rubgeuskleding dus.
Alles wat ik vind is zo saai of donker, ik zoek echt kleur.
Verschilt per kind, daar is op afstand geen advies over te geven.
Mijn kleuter ging het eerste jaar niet eens volle dagen naar school laat staan BSO terwijl de meeste kinderen in zijn klas direct hele dagen gaan (continue rooster) en als ze hele dagen opvang gewend waren ook BSO.
Next, Lindex?
Tiny Cottons, Bobo Choses, Lƶtiekids, Next, the Campamento.
Vind de meeste van de bovenstaande merken veeeel te duur voor mān kind maar ik koop vrijwel alles tweedehands of in de Sale. En dan gecombineerd met goedkopere basics of leuke dingen van H&M/Zara/Lindex/Zeeman.
Haar combiās zijn niet mijn smaak maar Lterveld op instagram heeft een klein kindje en die draagt eigenlijk alleen maar kleur/print en vaak hele leuke dingen. Je zou daar nog kunnen kijken maar weet zo niet of ze merken ook tagt.
Thanks!
Ja, ik volg haar ook, inderdaad leuke dingen.
Bedankt voor jullie input!
Ze hebben continu rooster, dus ze zou dan tot kwart over 2 naar school gaan. We zouden er wel een mouw aan kunnen passen als ze niet direct naar de bso gaat, maar dat is niet ideaal.
Ik denk we het de eerste week even aankijken en dan gewoon mee in het rooster. Mocht het niet gaan, kijken we dan weer verder.
Mijn dochter is dit schooljaar gestart op de basisschool. Ze had er reuze zin in en het is ook supersoepel gegaan, er is geen traan gevloeid.
Maar ondanks dat ze daarvoor 3 dagen naar de opvang ging, hebben we 2 weken gewacht met de BSO. Een dag school + BSO is toch anders dan een dag op de kinderopvang.
Absoluut, ik heb me daar bij onze dochter echt in vergist. Ik dacht die is gewend 3 dagen tot 17.30/18u naar de opvang te gaan. Ook al is het bij de kleuters allemaal nog heel speels er āmoetā veel meer dan op de opvang en de groep is ook groter + in de pauzes ook veel meer anderen kinderen etc. En dan daarna op de bso weer andere gezichten en kinderen. En ook 2 nieuwe groepen waar ze hun plek en draai moeten vinden.
Kwam bij haar trouwens pas na een paar weken die vermoeidheid en dat we haar op vrijdag thuis hielden.
Ja het is zo veel ineens voor zoān muppie, ondanks dat ze er opvang gewend is. Ik vind het zoān grote stap, maak me er best een beetje zorgen over.
Is iemand hier wel eens naar het Nijntje museum geweest met een peuter van 2.5? Hoe lang ben je dan ongeveer binnen? Dan kan ik een beetje inschatten of mijn vriend dat al aankan qua lopen of dat we krukken/een rolstoel moeten meenemen. En in dat tweede geval: is het te doen met een rolstoel?
Wij zijn volgens mij van 10 tot 12 geweest, erna naar huis vanwege slaapjes etc!
Ongeveer 2 uurtjes! Maar dat was de oude⦠ik weet niet hoe de nieuwe is
En @Beervis bedankt! 2 uurtjes houdt hij wel vol. Nu nog hopen dat de peuter het ook leuk vindt.
Ik ben benieuwd of iemand hier haar ervaring met een badbevalling zou willen delen (evt in spoiler)?
Ik ben thuis in een bevalbad bevallen, waar ben je benieuwd naar?
Ik ben ook thuis in bad bevallen, wat zoek je? In het beval topic heb ik mijn beval verhaal uitgeschreven destijds