Ik ben met mijn zoontje van 1.5 ook ongeveer 2 uur geweest inclusief een pannenkoek eten bij het restaurant. Maar langer had ook wel gekund, er is zoveel om mee te spelen! Hij vond het fantastisch. Het is heel goed rolstoeltoegankelijk! Ze hebben het zo gemaakt dat je er ook met een kinderwagen doorheen kan. Veel plezier!
Ben er nog nooit geweest maar wilde wel gaan pas geleden, alleen je moet kaartjes online kopen en een tijd kiezen en alles was sochtends al vol voor een paar dagen.
Dus misschien even goed om van te voren te reserveren als je een bepaalde tijd wilt!
Ja heb al kaartjes gekocht! Maar toch bedankt dat je het zegt.
Ik vond het echt heerlijk in bad. Kon daar veel beter ontspannen. Je buik is niet zo zwaar in het water en je kunt daardoor makkelijk veranderen van houding.
Bij een eventuele volgende bevalling zou ik het sowieso weer in bad willen!
Wij zijn 4 uur binnen geweest. Toen was ik er wel echt klaar mee, dochter had rustig nog 2 uur kunnen blijven denk ik
Er was bijna niemand toen dus het was een groot speelparadijs voor haar.
Positieve ervaring over bad bevalling en thuis bevallen in spoiler. Lang verhaal!
Verhaal
Ik ben enkele maanden geleden bevallen van ons tweede kindje. Eerste kindje werd door langdurig gebroken vliezen een ziekenhuis bevalling en heb ik traumatisch ervaren (niet vorderende ontsluiting, weeen opwekkers, weeen storm, lange bevalling). Ik heb op allerlei vlakken daarom bewuste keuzes bij de tweede gemaakt om het âbeterâ proberen te laten verlopen, waaronder van te voren een bevalbad gehuurd en in huis gehad.
Mijn wens was thuis bevallen in dat bad, waarmee ik hoopte ontspanning te krijgen van het warme water en beter de weeen kon opvangen. Maar had ook andere scenarioâs klaar liggen, voornamelijk wat als ontsluiting weer heel lang duurt.
Al met al ging het deze keer op alle vlakken anders dan de eerste. Had al weken harde buiken en voor weeen maar in loop van de ochtend voelde het anders maar wel onregelmatig. Moest op gegeven moment wel echt even puffen. Rond drie uur merkte ik dat en ben ik een uur gaan timen en waren ze regelmatig. Vier uur de vk gebeld en afgesproken dat die om kwart over 5 even zou bellen en bespreken hoe het ging. Het ging goed maar wel echt regelmatige weeen. Het lukte toen nog aardig om ze weg te puffen, ze kwam om 6 uur langs om te checken, volledige verweking en en ontsluiting twee cm.
Het kon qua snelheid nog alle kanten op dus afgesproken dat ze om 21 uur nog eens zou komen. Ik moest flink puffen en heb bijna hele tijd op een bal gezeten, hangend over een stoel. Om 20 uur zei ik tegen mijn man dat hij nog wel een film kon aanzetten maar tien minuten later kan ik ze niet meer weg puffen en smeek ik hem toch maar snel in de weer te gaan en het bad op te zetten. 20.30 breken mijn vliezen. Mijn zusje rent als een kip zonder kop door het huis om met aanwijzingen wat er gepakt moet worden te helpen.
Terwijl zij daar mee bezig bent komt rond 21 uur de vk binnen die direct door heeft dat het echte werk is begonnen, die roept nog wat aanwijzingen en rijdt dan snel weg om nog wat spullen te halen (begreep ik later). Om 21.15 uur huil ik dat ik NU het water in moet want ik sta stijf van de spanning en heb een soort oer behoefte naar dat warme water. Gelukkig hebben ze net het eerste laagje water er in en zegt vk dat ik er in mag. Ze helpt me die ene meter te overbruggen en in te stappen. De lichte druk die ik op de bal voelde verandert in het water in enorme pers drang. Vk zegt dat ik zachtjes mee mag persen terwijl ze voelt dat het hoofdje al ver gezakt is. Om 21.37 uur wordt ons kindje geboren. Vk vroeg vlak voor de geboorte of ik hem zelf wilde aanpakken, waarop ik nee riep! Want mijn armen warme zo verkrampt dat ik het niet durfde. Maar mijn baby maakte een draai waardoor zij er niet bij kon, ze gaf hem een zetje en riep toen âhij komt naar voren naar jou toe!â En ergens uit mijn kleine teen haal ik de energie om mijn armen te ontspannen, de handen van mijn man los te laten en ons kindje uit het water te tillen
Ik vond het water erg fijn om dat laatste stuk te doen en had, als ik wist hoe snel het zou gaan, er eerder in gewild!
Na even bijkomen lijk in best te bloeden dus de bank wordt klaar gemaakt en ik word er naartoe geholpen. Uit het bad stappen was best lastig, ik ben 1,60m, dus vk houdt baby vast terwijl ik door vier armen eruit wordt geholpen. Eenmaal op de bank komt de kraamhulp pas binnen. Ze woont vlakbij ons maar door de snelheid van de bevalling had ze het moment zelf gemist. Placenta op de bank geboren, die had wel wat hulp nog nodig. Gehecht, controles, gevoed en toen heeft de kraamhulp mij en de baby naar boven geholpen.
Nadelen: in en uit bad stappen heb ik onderschat. Alsmede het opzetten van het bad en de tijd die dat kost. Ik wilde het niet te snel want was bang dat het water dan al afgekoeld zou zijn of weer op temperatuur gebracht moest worden als het lang duurde.
Voordelen: de ontspanning vond ik heel fijn. En qua houding hielp het mij erg, ik kom rechtop hangend over de rand zo het laatste stuk doen en âgebruikâ maken van zwaartekracht. In plaats van op mijn rug bevallen (op bed, zoals bij eerste kind).
Van het opruimen niks meegemaakt, dat deed mijn zusje
Ik vond het heerlijk en nog fijner dan gedacht! Verloskundige gaf mijn partner een seintje toen het bad gevuld kon worden, zodra het vol was ben ik er toen in gegaan en er niet meer uitgekomen. Weet niet meer precies hoelang ik erin heb gezeten, maar echt wel een paar uur. Volgens mij werd er soms nog een beetje warm water bijgevuld om het water op temperatuur te houden, maar heb ik allemaal niks van gemerkt. Ik vond het heel fijn om zo vrij te kunnen bewegen, kon heel makkelijk houdingen afwisselen en het was fijn om even niet zo zwaar te zijn met die hele buik erbij. het was ook echt een heel groot bad (had zoân âofficieelâ bad gehuurd). Opruimen heeft mijn partner allemaal gedaan, was wel een klusje begreep ik, maar daar zou ik het niet om laten. Ik werd echt heel rustig van het warme water en het ik vond het weeĂ«n opvangen echt veel beter te doen dan âop het drogeâ.
Ik stond er voor open en hoopte dat het bad veel verlichting ging brengen. Had al uren onder de douche gezeten met een warme straal op mijn buik, dat gaf enigzins verlichting. Maar dat bad vond ik 3x niks ik had verschrikkelijke weeën van 4 min met 30 sec rust. In bad was dat precies hetzelfde, maar dan glibberig in bad. Ben er na 20-30 minuten weer uit gegaan, duurste badsessie ooit, haha.
Ik had hier nog een vraagje over, bedoel je dan de app die Freya - surge timer heet?
Ben ik weer een keer met mijn Sebra ledikant, haha! Er waren hier een aantal forummers die âm ook hebben, hebben jullie hoeslakentjes/moltons etc van Sebra zelf of passen andere merken ook gewoon?
Ja, Freya inderdaad!
Wij hebben de eerste 3 weken geen BSO gedaan omdat het al intensief genoeg was en veel nieuwe indrukken. Na 3 weken was dat eigenlijk nog steeds zo, maar we konden en wilden niet al ons verlof daar aan opmaken. Ze vindt het nu pas echt leuk eigenlijk. Ze zit sinds maart op school dus ze heeft best even moeten wennen. Aan de BSO dan hĂš, school was sneller gewend. Eerst vroeg ze iedere ochtend: moet ik naar de BSO?? Want dat wilde ze niet. En nu zei ze vorige week toen ze een keertje niet ging: ohhh jammer ik wilde naar de BSO!
Ja de bso is ook zoân verschil met opvang. We hebben voor nu besloten dat we haar de eerste week niet naar de bso doen en daarna wel. Want er moet ook gewoon gewerkt worden inderdaad.
Wij hebben ze niet van Sebra zelf. Die sluiten dan niet helemaal perfect aan bij die ronde hoekjes maar ik vind het niet storend. Ziet er gewoon netjes en strak uit.
Wij hebben voor beide kinderen een sebra ledikant! En we hebben hoeslakentjes van Swedish Linens in 140x70
Ik ben thuis bevallen in ons eigen bad, dus niet speciaal bevalbad. Het ging heel snel toen de verloskundige kwam was ik aan het douchen en ze zei doe snel de stop in het bad.
Ik vond het echt geweldig, je zag toen ook dat het hoofdje al geboren werd en dat de baby een beetje om zich heen keek in het water. Kon haar daarna zelf pakken.
Ik lees nu net dat kinderen vanaf 1
Januari de beide achternamen namen van hun ouders mogen dragen. Ik vind dat echt een hele fijne ontwikkeling.
Ik las ook dat tot 2016 je dit nog voor je kinderen kan doen die al geboren zijn. Mijn man vindt het belachelijk en omslachtig en weigert mee te werken ( heb zijn medewerking wel nodig om dit te veranderen).
Hoe staan jullie hier in? Als in: willen jullie dit ook? Zouden jullie er een punt van maken als de één dat wel wil en de ander niet?
Ik twijfel⊠vindt het soms jammer dat ze mijn naam niet heeft maar lijkt me ook onhandig voor mân kind om twee achternamen te hebben.
Wij hebben ons kind al overal ingeschreven met een dubbele achternaam voor zover dat kon, zoals bibliotheek en kinderopvang. Ik sta zo vooraan in de rij om mijn achternaam ook officieel toe te voegen hoor, geen discussie over mogelijk. Dat gesprek hebben we ook voor de geboorte al gevoerd en we hebben nog overwogen om tot 2024 alleen mijn achternaam te geven (niet gedaan om praktische redenen).
Waarom vindt je man het belachelink en omslachtig?
Laat me raden, jullie kind heeft waarschijnlijk al zijn achternaam?
Hoe oud is je kind? Misschien kan je het aan hem/haar zelf vragen of ze een dubbele achternaam wil?
Als jij het heel belangrijk vindt zou ik eisen dat jullie kind ook jouw naam krijg.