Als jij dit graag wilt, dan zou ik wel op mijn strepen gaan staan. Zou echt boos worden als mijn man weigerde mee te werken.
Ons kind heeft mijn achternaam. Als hij dit zou willen aanpassen zouden we dit gewoon doen.
Wij gaan er direct achteraan! Hij staat al overal onofficieel met twee achternamen
Ik heb zelf twee achternamen vanwege regels vaderland. Heb het altijd als een zegen ervaren dat ik zowel mijn vaders als moeders achternaam mag dragen. Enige āgedoeā is dat er vaak een streepje tussen geschreven wordt alsof het mijn getrouwde naam is. Maar nu het genormaliseerd wordt, zal dat ook niet meer zo vaak gebeuren.
Wij gaan dit doen. Van mijn man hoeft het niet, maar hij doet het voor mij. Ik zou ook echt een grote ruzie schoppen als hij dat niet wilde Jouw berichtje doet me eraan denken hem eraan te herinneren.
Wij weten het nog niet. Mijn kind heeft de naam van mijn man/haar vader en ik vind dat bij nader inzien toch gewoon echt jammer. Maar niet zo jammer dat we haar naam gaan veranderen. Ik weet niet zo goed of ik onze achternamen mooi bij elkaar vind en ze is bijna 5 dus wil ook haar mening meenemen in de beslissing. En misschien nemen we dan wel alle 4 dezelfde achternaam.
Als mijn partner er zo in zou staan als de jouwe zou ik wel heel erg boos worden. Lekker makkelijk praten als jij de status quo bent.
Ik heb een tmi vraag dus even in spoiler:
poepvraag ZONDER luierfoto
Vanaf welke leeftijd kreeg jullie kind echt vaste ontlasting? Mijn peuter is 2,5 maar zijn poep is nog steeds praktisch vloeibaar. Als ik google lees ik hele wisselende verhalen. Een leidster van het kdv maakte er een opmerking over dus nu vraag ik me af wat normaal is.
Hier op bijna anderhalf ook 75 procent van de tijd redelijk vloeibaar. Of toch zeker niet stevig te noemen.
Ze drinkt nog wel 2 flessen melk per dag. Geen idee of dat invloed zou hebben?
Mijn dochter is 13 maanden en grootste deel van de tijd is het redelijk vast (we gebruiken wasbare luiers en kunnen het er makkelijk afschudden). Alleen nu ze tanden krijgt is het weer zachter, maar niet vloeibaar. Bij ons gaf de opvang juist aan dat ze het wel heel vast vonden en of ze dan wel genoeg dronk. Misschien een goede vraag voor het CB als je je zorgen maakt? Bij ons CB kan je de verpleegkundige een appje sturen voor dit soort vragen.
Ik zou er vooral een punt van maken als kinderen nu de achternaam dragen van degene die niet wil veranderen.
Kinderen kunnen de naam van de moeder gaan dragen als vader weigert omdat 2 namen belachelijk zou zijn. De verandering naar een dubbele achternaam is een stuk makkelijker en goedkoper.
Wij hebben bewust gekozen voor de achternaam van mijn man dus ik zie nu geen reden om mijn achternaam daaraan toe te voegen.
@Chesirecat Mijn oudste pas toen hij zindelijke werd met 3 jaar. De jongste (1,5jaar) nog niet, al is het gelukkig niet meer zo dun als de borstvoedingspoep.
Hij drinkt al sinds 17 maanden geen melk meer dus daar ligt het hier iig niet aan.
@Feather CB heb ik idd ook aan gedacht. Misschien dat ik ze na de vakantie eens bel om te overleggen. Ik maak me niet direct zorgen maar vind het wel fijn om een beetje houvast/richtlijnen te hebben.
En ook aan de andere ervaringen over bso, hebben jullie kinderen tijdens de opvang tijd toen niet ook gewend bij de bso? Onze gaat na de vakantie naar school en wilde na de eerste week (halve dagen) inderdaad ook bso doen. Ze is daar afgelopen weken al regelmatig geweest om te wennen. Zit in hetzelfde gebouw en dan boven, dus regelmatig dat ze daar een middag heeft gespeeld. Is bso echt zo anders dan opvang?
Ja ze heeft de lokalen gezien en de juffen daar maar niet echt meegedraaid. Op een drukke dag op de opvang zijn er 18 kindjes. Op een drukke dag bij de bso zijn er 60 kinderen (wel verdeeld in groepen maar lopen wel in en uit). Dus dat is wel echt een groot verschil.
Is een speciale luiertas nodig of kan ik ook gewoon een (goedkopere) grote shopper kopen/gebruiken?
Ik gooi alles geregeld in zoān juten Tuinland tas, net zo makkelijk en vind zoān luiertas zelf eigenlijk niet nodig.
Ik vind van niet. Wij hebben altijd een simpel tasje (type gymtas) gebruikt. In onze luieretui zat een verschoningsmatje. Of inderdaad gewoon in een stoffen tasje.
Je mist misschien van die klemmen om 'm aan de kinderwagen te hangen, maar die kun je los kopen als je dat wil. Bij ons lag de tas altijd onderin de wagen, schop je er ook niet tegenaan.
Edit: Wordt je blij van een mooie luiertas, koop 'm gewoon Maar nodigā¦neh.
Ik vind van wel
Not surprised š«¶
@Keroppi tot nu toe wordt ik nergens blij van, begin wel gewoon met een shopper die ik heb en wellicht zie ik ooit een parel haha!
Wij hebben wel een speciale luiertas/rugzak. Deze vooral handig voor als hij uit gaat logeren of op de oppasdagen bij de omaās. Zij kunnen alles makkelijk vinden, want aparte vakjes enzo. Wij zien snel of iets op is. Vieze kleren in apart vak. Past ook veel in. En rugzak is fijn dragen.
Maar voor bijv uitjes/onderweg zijn voldoen denk ik genoeg andere tassen waar alle zooi in past. Alleen iets meer zoeken naar spul denk ik.
Ik heb er eentje die bij de kinderwagen past en ook eraan te bevestigen is met haken. Ik vind het wel fijn om een tas te hebben die je altijd mee kunt grissen als je met een kind weggaat omdat er op hoop van zegen minstens een schone luier, pak billendoekjes en een tut in zit.
Soms ook een schoon setje, een verschoonmatje, een snack en wat speelgoed. Dan is het jackpot.
Zou wel een dedicated luiertas maken anders moet je het elke keer bij elkaar graaien of zal je zien dat de tas die je als luiertas mee wilde nemen in gebruik is/kwijt is/nog in de auto lag die weg is etc
Het ligt er ook aan hoe georganiseerd je huishouden is denk ik