Tips, ervaringen & aanraders #9

Gewoon packing cubes?

3 likes

Zo gepersonaliseerd zal altijd wel duur zijn. Ik gebruik van die etui organizer dingen van de hema en dat vind ik helemaal prima werken.

5 likes

Ohja dat zou kunnen, maar dan moet er wel een stuk doorzichtig zijn, anders weet je niet welke je moet hebben haha

1 like

Je kunt toch verschillende printjes of er zelf een labeltje opplakken?

4 likes

Niet echt goedkoper, maar ik gebruik etuis van Susan Bijl in verschillende kleurtjes en groottes. Maar die tasjes die @Ludo tipt zijn volgens mij vergelijkbaar en een stuk vriendelijker in prijs.

Je voelt meestal aan de buitenkant al wel wat er in zit, dus ik denk dat doorzichtig of gelabeld niet per se nodig is. Ik mis het in ieder geval niet.

Ik had trouwens wel al een aantal etuis van Susan Bijl voor ik moeder werd, dus heb niet echt veel bij hoeven kopen. Ik gebruik die dingen overal en nergens voor, ook niet-kind-gerelateerd.

1 like

Ik heb doorzichtige toilettassen in gebruik, gekocht bij de flitsverkoop maar ook elders wel gezien.

1 like

Thanks voor jullie tips, daardoor wat meer ideen en en zoekopdrachten haha.

deze lijken we wel fijn.

4 likes

Je zou nog baby massage kunnen overwegen, dat kan helpen om de darmen aan het werk te zetten. Mijn kindje poepte altijd tijdens zo’n massage. Ik heb twee keer les gehad van een fysio die ook baby massage lessen gaf en kon het toen thuis zelf doen.

1 like

Daarvoor gebruik ik dit
https://www.amazon.nl/TUPARKA-Document-Cosmetics-Receipts-Homework/dp/B07W4B88MC/ref=sxts_rp_s_1_0?content-id=amzn1.sym.dfcc6060-c9ba-48f0-b23c-a280d3f0a87c%3Aamzn1.sym.dfcc6060-c9ba-48f0-b23c-a280d3f0a87c&crid=55D9A0ZIW4NQ&cv_ct_cx=tuparka+a5&keywords=tuparka+a5&pd_rd_i=B07W4B88MC&pd_rd_r=6b017483-364f-4e93-a646-3c1cc9925939&pd_rd_w=SYYew&pd_rd_wg=0VYPb&pf_rd_p=dfcc6060-c9ba-48f0-b23c-a280d3f0a87c&pf_rd_r=BM0WSN4PHA7G9ET9WM3S&qid=1703890205&sbo=RZvfv%2F%2FHxDF%2BO5021pAnSA%3D%3D&sprefix=tuparka%2Caps%2C80&sr=1-1-9d35b2fb-722c-404c-ae6e-16ef63349c57

Ik heb er dan gewoon eentje met pampers en billendoekjes, een met medicatie, een met bestek etc. Gebruik het ook om speelgoed in mee te nemen wat uit meerdere onderdelen bestaat zoals lego of magneetjes. Thuis gebruik ik het ook om potloden in te verzamelen etc. Multipurpose en goedkoop. Wel lelijk.

3 likes

Is hier iemand die een Doula had bij de bevalling en die ik een aantal vragen kan stellen? :blush:

Ik gebruikte ook wel die zakjes van de ikea. Die zijn ook mooi waterdicht

1 like

Filosofische vraag: stel je bent 1,5 jaar oud en je wordt wakker uit je middagslaapje, maar je ligt nog lekker stil op je buik voor je uit te turen met je knuffel in je hand
 Is het dan fijn als (een van) je ouders meteen je kamer inkomt om je uit bed te halen? Of is het juist fijn om nog even te liggen in rust (soms 20 min ofzo)?

Ik weet dus nooit zo goed waar ik goed aan doe :nerd_face:

2 likes

Ik had een doula, als je nog wilt dan mag je mij een pb sturen hoor!

1 like

Ik laat hem dan liggen, die van mij laat het echt wel horen als hij niet tevreden is met de situatie, als hij nog gezellig tegen z’n knuffel ligt te kletsen vind ik het prima. Ik blijf ook wel eens in bed liggen chillen en dan zou ik het ook niet waarderen als iemand me eruit stuurt.

19 likes

Nee precies :rofl: zo denk ik er ook over. Maar wil ook niet dat ze zich alleen voelt ofzo. Maar inderdaad, ze laat ook echt wel van zich horen als ze niet tevreden is :crazy_face:

3 likes

Die van mij wil zelf vaak nog lekker even in bed liggen of zitten met haar knuffels, dan wil ik haar oppakken en duwt ze m’n handen weg en is het Nee. ‘s Ochtends ook vaak dus kan lekker rustig opstarten. Denk dat het kind zich indd wel laat horen als het zover is.

3 likes

Ja, dit vind ik dus ook. Ik was ook vooral benieuwd naar de opvattingen van anderen @Kusjessoldaat @Gelatelli ook. En kinderen snappen volgens mij sowieso vaak niet wat ze zeggen inderdaad. Uiteindelijk is ze dus niet gemillimeterd van de kapper gekomen, maar met schouderlengte haar. Er is wel echt een stuk af, want ze had het tot onder haar schouderbladen. Maar het staat prachtig.

5 likes

Lekker laten liggen. Onze zoon vind het ook heel fijn om even lekker in z’n bed te liggen, beetje kletsen met z’n knuffels, beetje zingen.

3 likes

Mijn dochter begint ook altijd met een liedje zingen voor haar knuffels of tegen zichzelf te kletsen (inmiddels bijna 2.5 jaar). Wij laten haar altijd een beetje rustig opstarten tot ze er echt klaar mee is. Tenzij we zelf weg moeten natuurlijk!

3 likes

Geven/gaven jullie je baby een voeding later op de avond als hij slaapt?

Wij hebben een tijdje de baby wakker gemaakt om 23:00 maar merkten dat hij dan alsnog om de 3/4 uur kwam. Terwijl als we hem laten slapen, slaapt hij vaak tot 2:00. Alleen gisternacht kwam hij pas om 4:45 (maar ging daarna niet meer slapen
).
Alleen de nachten zijn nog zo onvoorspelbaar. Ik vind het helemaal prima dat hij nog drinkt en verwacht niet dat hij doorslaapt maar een wat vastere tijd dat hij komt zou wel fijn zijn.

2 likes