Wij hebben om deze reden geen droomvoeding rond 23.00 gegeven. Want hij werd inderdaad in de nacht toch ook weer wakker. En zonder die droomvoeding was het gemiddelde 7 uur naar bed, 1x voeding ergens tussen 2 en 4 uur in de nacht en dan in de ochtend weer rond 7.
Hoe oud is je baby? Ik heb het indd al snel na een paar maandjes niet meer gedaan, ze sliep gewoon door dus waarom wakker maken. Was wel goed op gewicht en had gelezen dat je het na zoveel maanden wel kon doen.
Ja dat is hier dus ook. Alleen soms komt hij nog een keer rond 5 maar dan heeft hij niet echt honger maar is wat onrustig. Ik geef dan soms een klein flesje maar dat lijkt niet echt te helpen tegen de onrustâŠ
@Croky hij is 12 weken nu! En overdag drinkt hij ook goed en voldoende. Doorslapen zit er voor mijn gevoel nog niet in haha.
Vind het soms wel echt een puzzel en wil ook niet te veel dingen proberen omdat ik denk dat dat alleen maar voor verwarring zorgt.
Alweer even geleden, maar hoe bevalt deze draagzak jou ondertussen? Ik heb een kleintje van 4 weken en mijn Tula FTG is echt nog te groot.
Heel goed! Moest wel even wennen en oefenen. Ik was ook steeds bang dat de baby niet goed zat. Maar de draagzak werkt heel makkelijk en ik vind hem fijn zitten! Ik vind het ook fijn dat je de banden bij ie schouders wat breder kan maken. Ik heb wat last aan één schouder en heb het gevoel dat hij het gewicht zo meer verdeeld.
Dus ik kan hem zeker wel aanraden!
Ik heb het even terug gezocht en na 2,5 maand dronk ze niet meer snachts en sliep ze hele nacht door.
En na ong. 2 maanden hoef je een baby niet meer wakker te maken voor voeding snachts lees ik op ouders van nu. Wij keken het gewoon al redelijk vroeg aan wanneer ze kwam voor drinken, en niet meer wakker maken ervoor. Soms wilde ze wel en soms niet. En toen ging ze steeds langer slapen snachts en ineens hele nachten. Denk niet dat wakker maken dan helpt om langer te laten slapen, juist lekker laten slapen en hopelijk slaapt ie steeds langer, vooral aangezien hij overdag genoeg drinkt zeg je.
Omg laat mijn man het maar niet horen haha. Die loopt regelmatig te klagen dat ons kind (14 maanden) nog niet doorslaapt
Nee ik realiseer me dat het heerlijk vroeg is hoor, heb er maar geluk mee. Ik lees hier vaak andere verhalen dus ik ben me er zeer van bewust.
Maar wilde gewoon zeggen tegen @Vloeistof dat wij het op zân beloop hebben gelaten dus niet wakker maken en dan maar afwachten wat je kind doet. Wakker maken lijkt mij een verstoring.
Ik zou hem niet zelf wakker maken, hier had dat geen zin.
Mijn ervaring: ze laten vanzelf de nachtvoeding vallen. Mijn oudste deed dat rond 5 maanden (en erna sporadisch) en mân jongste rond 11 maanden (idem).
Hebben jullie tips voor krijt/wasco voor een 1 jarige? Ik lees op internet vaak dat kleine kinderen er nog niet voldoende kracht voor hebben, maar misschien is er iets wat al wel geschikt is?
Stabilo woody!
Wij kregen dit als verjaardagscadeau van de opvang en daar kan hij best aardig mee kleuren:
Nou het Nijntje museum was een enorm succes! We zijn er uiteindelijk bijna 3 uur geweest. Echt heel leuk voor zijn leeftijd.
Ook tip voor oudere kinderen:
Zijn een soort sticks die je wel moet opdraaien (nadeel) maar ze kleuren heel makkelijk, droogt snel en geeft veel kleur af.
Wel doppen achteraf erop want als ze indrogen worden ze stroever.
@lucieluffer ja deze! En omdat op waterbasis is ook super makkelijk overal uit te krijgen/schoon te maken
Wij hebben krijtjes van Playon Crayon. Makkelijk vast te houden en geeft redelijk makkelijk kleur af. En ze geven daarentegen niet af op handen etc. Ook leuk om te stapelen
We hebben ook Woodys, maar ze stopt de potloden steeds in haar mond en dan geeft het extreem veel kleur af Dus die heb ik even weggelegd voor later (ze is nu 1,5 jaar). Ze kleuren trouwens wel echt TOP.
Kitpas krijtjes vind ik erg fijn
Ja ik zou echt de Woodyâs halen van stabilo. Ze kunnen ook niet breken door gooien zoals potloden of krijtjes en ze kunnen niet uitdrogen door stiften. Als je een beetje aardig kan tekenen zoals mân broer kun je er ook oprecht mooie dingen mee maken haha
Stabilo woody! Hier een hit. Ze âtekentâ ook graag op het raam er mee. Zo weer schoon.
Bedankt voor de tips! Vaak de stabilo woody, dat moet het maar worden!