Tips, ervaringen & aanraders #9

Hierdoor moest ik eraan denken dat we in de keuken een “design radiator” hebben. Het is eigenlijk een grote zwarte glasplaat en hing er al toen we hier kwamen wonen. Ze mag daar van mij nu ook op tekenen. Met een nat doekje erbij waardoor ze het weer kan schoonmaken vermaakt ze zich hier echt lang mee!
Goede tip dus, dankjewel!

1 like

@Howth Ik heb hier ervaring mee, ik heb je een PB gestuurd.

1 like

Argh iemand tips voor een opvang traktatie voor meisje wat 4 wordt en afscheid neemt? Met alle drukte telkens uitgesteld en nu is het al bijna donderdag :sweat_smile: ze wil zelf iets met eenhoornen maar vindt het moeilijk iets te vinden wat ik kan kopen of maken in dat thema. Want wil liefst geen plastic troep kopen wat na 1x stuk is. En liefst ook geen snoep.

In verleden hebben we play doh getrakteerd, hotwheels auto’s en doosjes rozijnen waar ik eenhoorn’s op geknutseld had.

1 like

Rondje google, weet niet of het wat is:

Of dat je van bananen een eenhoorn maakt. Dus dit idee maar dan met een eenhoorn:

Edit:
Of dit

3 likes

Ik had dit bij de ah gekocht, was volgens mij 3,00 of 3,50. En echt top om mee te nemen als uit.eten/vliegtuig activiteit want heel klein maar wel iets wat ze best lang leuk vinden om te doen. En het zit in een blikje dus handig om in je tas te doen

16 likes

Hier is deze echt een hit voor onderweg. Ik had 'm voor een euro gekocht. Grootste voordeel is dat die echt heel klein is (20*20 cm).
Dat visspel heb ik ook van de Hema maar ze doet dat nog niet zelfstandig.

De zakjes van tiny magic zijn ook echt heel leuk voor onderweg. Ik heb de autootjes maar het dierenziekenhuis is ook leuk.

6 likes

Super leuk! Had sommige inderdaad ook al gezien op Google maar mijn eigen mening / gevoel vindt een rijstwafel dan weer beetje karig ofzo :sweat_smile: ik heb nu doorzichtige zakjes besteld en magnetische boeken leggers met eenhoornen. En ik koop dan nog iets van doosjes rozijnen of een andere gezonde snack om in het zakje erbij te doen.

2 likes

Leuk! Show je een foto van het resultaat? :blush:

3 likes

Doe ik! Ze komen woensdag binnen, hopelijk niet laat ‘s avonds want dan zitten we de hele avond nog die zakjes in elkaar te zetten :grimacing:

3 likes

Ik weet niet of ik iets voor je kan betekenen. Ik ben kinderverpleegkundige en heb aardig wat ervaring hiermee. Maar weet niet of je uit die hoek ervaring zoekt.

3 likes

@Howth heeft je kindje het nodig ivm groei? Ik haal het weg als je dat wilt.

Ervaring mee, ik weet dat kinderen daarnaast heel goed kunnen eten, juist ook omdat ze weer bepaalde energie binnen krijgen waardoor ze sterker worden om te eten. Het kan soms net het zetje zijn om een kind op te peppen waardoor de afbouw ook redelijk snel weer kan maar het is echt per kind verschillend uiteraard en spelen veel factoren mee

1 like

Ik snap je het ziet er gelijk zo ernstig uit, hoop dat je kindje snel gaat groeien. Veel sterkte en soms is het echt maar van hele korte duur dat het nodig is.

2 likes

@Howth lijkt me ook heftig om dat zo te zien bij je kindje. M’n dochter heeft het gehad tijdens haar opnames bij de longontstekingen, nadien mocht ze snel over naar bijvoeding wat ze nu bijna een jaar heeft. Niet helemaal te vergelijken met jullie situatie, maar missc wel prettig om te lezen dat het bij onze dochter wel langzaam beter gaat… Groei gaat goed. Eet sinds een paar maanden ook echt zelf veel bij en zijn we bezig met afbouwen van de bijvoeding. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel de betere kant op.

2 likes

Ik zoek tips hoe ik mijn dochter mee naar buiten/ergens heen kan krijgen als ze niet wil. Ik gebruik nu wel eens de niet pedagogische ‘dan gaat mama weg zonder jou’ maar ik zoek een alternatief. Ik probeer vaak te zeggen waar we hebben gaan en dat het leuk is. Bij 2 keuze geven (zal mama jou naar de auto tillen of ga je zelf lopen) zegt ze dan gewoon nee, dus dat werkt niet. En soms is er met werk ook geen tijd en heeft ze al genoeg getreuzeld en moeten we de deur uit.

Online kan ik niet zoveel (goede) tips vinden.

Wat willekeurige tips door elkaar die hier wisselend werken:

• wekkertje zetten: als het wekkertje gaat, gaan we weg;
  • tellen: ik tel tot drie en als je dan je jas niet aan hebt, ga ik het doen.
  • vertellen wat we daarna gaan doen (als dat iets is wat ze wel leuk vindt), of als het kan haar iets laten kiezen voor erna;
  • juist geen keuze geven of vraag stellen, maar als mededeling zeggen: we gaan nú de jas aan doen / naar buiten / de auto in. En dan ook echt nú doen en consequent zijn. Dan is het duidelijk en uiteindelijk vaak ok als ze er doorheen is;
  • vertellen dat er soms dingen zijn die je niet zo leuk vindt om te doen, helaas (weet niet hoe oud je kind is en of ze dit al begrijpt);
  • wedstrijdjes: ‘oooh, ik moet echt heel nodig plassen, jij ook? Ik ga eerst!’;
7 likes

Een wedstrijd ervan maken wie het eerst bij de auto is.
Of dus de dino truc: ik ben een dino en ik ga je pakken…. Ik zou maar snel gaan rennen als ik jou was.
Dino kan van alles zijn natuurlijk.

2 likes

Thanks ook @Ludo ze is 2, een heerlijke leeftijd, haha

Vraag je het of breng je het als mededeling? Ik zeg vaak. Ik ga je jas aan doen want we gaan nu naar de winkel/je zus van school halen/naar opa en oma/je snapt het. Dat werkt hier wel.

1 like

Haha alle 2, maar ‘antwoord’ is vaak gewoon NEE. Vanochtend wilde ze niet naar de opvang omdat baby (Born) niet mee mocht. Toen zei ik: wil je dan bij papa blijven (geen optie, weet niet wat ik had gedaan als ze ja zei), toen zei ze nee. En zei ik oké mooi, dan kunnen we gaan. Hele fietsrit en op de opvang wel gejammerd om baby.

Edit; maar als niets werkt zeg ik uiteindelijk dus: nou dan gaat mama zonder jou. En dat werkt meestal wel, maar wil ik niet. Ze moet niet bang zijn dat ik zomaar weg ga.

1 like

dit is de reden dat bij ons de babyborn 90% van de tijd verstopt is. Net als onhandig grote knuffels die ze dan ook mee wilt naar de opvang

maar dat is ook niet pedagogisch verantwoord denk ik :sob: :joy:

3 likes