Tips, ervaringen & aanraders #9

Hahaha ik zeg altijd, die is klein en moet nog slapen. Meestal accepteert ze dat en stoppen we hem in, vandaag helaas niet

2 likes

Ik denk dat dit op den duur ook lastig kan worden. Nu werkt het, maar als je dochter doorkrijgt dat je toch niet zonder haar weggaat (en dat gaat ze denk ik snel doorkrijgen), kan je het niet consequent doorzetten. Ik zou proberen te zoeken naar iets wat je consequent in kan zetten (doen wat je zegt). Ik denk dat je in een situatie dat ze echt niet wil, beter gewoon duidelijk kan zeggen wat er verwacht wordt en er vervolgens naar te handelen. Dat geeft strijd, maar ik denk dat dat soms onontkoombaar is bij peuters en hun fratsen.

2 likes

Maar je gaat dan alsnog vragen: wil je dan bij papa blijven. Er is geen keuze. Het is naar de opvang zonder baby Born. En dan is het maar jammeren hoor, of optillen en in het fietszitje zetten.

Dus ik zou dan zeggen: we gaan nu naar de opvang en baby Born kan helaas niet mee. Als ze dan niet komt zou ik zeggen: als je er binnen 3 tellen niet bent dan pak ik je.

7 likes

Aftellen werkt goed hier, mits je daar ook altijd de consequentie aanhangt die je zegt. Dus hier bijvoorbeeld als hij niet luistert en blijft spelen, dat hij binnen 3 tellen moet komen om naar boven te gaan (verschonen bijv), anders wordt hij opgetild en mag hij geen speelgoed mee op de verschoontafel. Meestal is hij er dan wel binnen 3 seconden als we aftellen. Zo niet, dan ook de consequentie. Uiteraard is het huilen, maar dan zeggen we ook dat we begrijpen dat hij nu verdrietig is, maar dat papa/mama hem gewaarschuwd heeft. Meestal accepteert hij dan redelijk snel de situatie. Ook een peuter van 2 trouwens

5 likes

Ik zou eerlijk gezegd die baby born gewoon meenemen. Meestal zegt de juf dan toch we gaan die straks in je tas doen tot je weer naar huis gaat. En naar juffen wordt altijd zonder morren geluisterd.

8 likes

Hebben jullie nog tips wat te doen morgen als activiteit met een peuter van bijna vier (en een baby van een half jaar)? Ben die regen zo zat en ben wel klaar met koekjes bakken, knutselen, hutten bouwen, klusjes doen, naar het bos, etc. Veel musea e.d. zijn natuurlijk superdruk nu in de vakantie. Iemand een idee (midden Nederland)?

Een krijspaleis, is ook wel heel druk, maar je bijna 4jarige kan lekker zijn eigen gang gaan terwijl jij bij de babyafdeling bent met baby.

2 likes

Heeft er iemand van jullie een autostoel die met de gordel wordt vastgemaakt?
Mijn schoonouders hebben er een voor mijn zoontje, maar het zitje zit een beetje los. Het schuift makkelijk naar voren zeg maar. Ik weet dus niet of dat normaal is, of dat het zitje gewoon strak hoort te zitten. Wij hebben zelf isofix.

1 like

Een cafeetje oid met speelhoek waar je zelf wat kan drinken en de oudste spelen? Bibliotheek?

1 like

Ja wij, zit ook een klein beetje los. Als ik eraan ruk dan komt die een stukje naar voren maar ze zou niet tegen de stoel ervoor aanschieten zegmaar.

1 like

Is dat al iets voor een baby van een half jaar? Hier 2 baby’s van 6 maanden en soms ook nood aan eens iets anders dan wandelen en thuis spelen maar geen idee dat zoiets al voor hen was.

2 likes

Voor 6 maanden nog niet zo boeiend denk (als ik naar neefje van 7mnd kijk), maar met zo’n kleintje kun je sowieso nog maar heel weinig.

1 like

Blijft altijd wel speling hebben bij alle versies die we hebben gehad.

2 likes

Ik vind zoiets leuk vanaf dat ze zelf kunnen gaan zitten en het liefst ook kruipen. En een trap op kunnen klauteren. Wij gingen voor het eerst rond 9 maanden.

1 like

Iemand een tip wat je het beste kunt smeren op de korstjes van waterpokken?
Kan online vooral vinden wat je kan smeren op de blaasjes maar ik zoek echt iets voor als het al ingedroogd is.

1 like

Ja dit bedoel ik idd. Dan weet ik dat het veilig is, dank! Ook @Anna88.

@Fredje heb je op de insta van explore Utrecht kids gekeken? Daar haal ik altijd mijn activiteiten. De bieb op neude heeft ook een leuke speelhoek.

3 likes

Ik vind dit, als pm’er, best vervelend. Vaak is het ook strijd als wij dit moeten doen. Of als andere kinderen dan aan hun speeltje gaan zitten is het ook vaak drama. Wat ik snap, want het is van hunzelf. Of ze doen het in hun bakje en belt een ouder: ‘ligt er nog een dino/auto/pollepel bij jullie?? Hij is nu thuis aan het huilen erom.’ :weary:

11 likes

Ja, precies. Vind het niet echt netjes om het probleem dan maar bij de leidsters neer te leggen.

12 likes

Hetzelfde trouwens als ze met eten binnenkomen. Ook niet fijn. Het gaat ook echt linea recta de prullenbak in.

1 like

Bij onze opvang is ook de regel dat ze niet met speelgoed of eten naar binnen komen. Want dan gaan de kinderen zelf zeuren dat ze het bij zich willen houden, of de andere kinderen gaan zeuren dat ze ook willen.
Dus ik snap die regel ook wel, want vaak levert het dan toch weer gedoe op.

3 likes