Ons zoontje krijgt nu wel eens een autootje mee omdat hij de peutergroep nog steeds spannend vindt. En dat autootje is iets vertrouwds. Zou het echt stom vinden als ze hier zouden zeggen autootje mag niet mee. Want het maakt het voor hem net iets minder erg om te gaan.
Dat vind ik anders. Bij mijn werk (geen opvang, wel peuters) mag dat wel, maar dan zijn daar aparte afspraken over gemaakt. En wordt er ook gewerkt aan afbouw, zodat het ook niet voor altijd is.
Maar dit is toch iets heel anders en er is een goede reden voor?
Ja klopt, maar was deels ook reactie op wat eronder staat dat bij een opvang geen speelgoed (en eten) mee mag.
Mijn dreumes (bijna 2) krijgt al een tijdje kiezen maar er komt een partij rare kwijl bij kijken? Het stinkt enorm, laat gele vlekken achter in haar hoeslaken en het is sowieso heel erg veel en als ze wakker word zijn er grote natte plekken in bed. Is dit normaal? Vooral dat stinken vind ik gek
Ik rook even aan haar matrasbeschermer maar die kan meteen de was in ik weet ook zeker dat het geen kots/ loopoor/urine is.
Ja, hier hetzelfde. Al vroeger begonnen hier, maar idd ook stinkend kwijl. Had dat eigenlijk niet zo aan die kiezen verbonden, maar realiseer me nu dat dat tegelijk begon.
Ik heb nu een extra hydrofiel over het matrasje gelegd dat ik vaak vervang.
Ja dit is geen oplossing helaas. Ze heeft een half jaar geleden een Teletubbie meegenomen, die moest toen weg en volgens de leidsters heeft ze de halve dag op die deur staan kloppen omdat ze hem terug wilde. Dus meenemen beginnen we sowieso niet aan.
Nou hier is het meestal zo dat als ik dan de jas ophang dat hij zijn speelgoed in de tas doet. Heel soms wil hij dat niet en dan zegt de juf zelf dat ze het straks samen doen.
Dit vind ik ook wel iets anders. Dit is dan meer als een knuffel voor hem.
Wat hebben jullie gebruikt voor het zindelijk worden alleen een potje of ook een bril verkleiner?
Wij hadden eerst een potje, maar merken dat het op de wc met brilverkleiner veel beter gaat. Hij vindt dat interessanter ofzo, âeven naar de wcâ.
Alleen een brilverkleiner. Vind zoân potje echt niks.
Edit: We hadden overigens meteen zoân geĂŻntegreerde brilverkleiner gekocht.
Ik merk dat mijn dreumes (1,5 jaar) echt behoefte heeft aan meer uitdaging en ik wil graag meer leuke dingen doen samen. Iemand nog tips voor leuke indoor activiteiten (liefst niet buiten met dit slechte weer).
Wat we nu zoal doen: speelparadijzen zoals Monkeytown, naar de bieb, samen buiten de deur lunchen, tuincentrum waar ze een speelhoek en knuffelhoek met dieren hebben.
Ik deed met mijn oudste dochter toen ze die leeftijd had dezelfde dingen. En verder maakte ik van de âgewoneâ dingen een uitje en dat vond ze dan heel leuk. Boodschappen doen samen wordt dan opeens gezellig (en duurt 3x zo lang), want ik liet haar bijvoorbeeld het lijstje vasthouden en aanwijzen in het pad waar de hagelslag stond. Ook beetje rommelen in huis werd een activiteit: schortje voor (want dat voelt heel echt) en met een doekje het deurtje van het keukenkastje âschoonmakenâ en met een droge theedoek alle lepels oppoetsen. Zette natuurlijk helemaal geen zoden aan de dijk, maar dat zij op de grond in de keuken naast me zat vond ze reuze gezellig. En ik maakte op deze manier nog eens werk van een keuken uitsoppenâŠ
Edit: oh en de autowasstraat, met van die discolampen en overal schuim. Dat was echt een dikke hit.
Zwemmen? En je zou ook eens kunnen kijken naar dreumesgym, van Aapjeskooi bijvoorbeeld.
Samen zwemmen is inderdaad leuk! Of naar de kinderboerderij of speeltuin. Ik neem mijn dreumes meestal gewoon mee naar de dingen doe ik moet doen (boodschappen, markt, de stad in) en dat vind ze al snel gezellig als er wat te zien en te eten is.
Om te beginnen een potje (geen bungelende benen, goed in de buurt te houden) en daarna brilverkleiners.
Op een ander forum tipte iemand een WC bril met âgeintegreerdeâ brilverkleiner. En dat vond ik echt zoân briljante tip. Geen gedoe meer met schuivende, rondslingerende brilverkleiners. Wij hebben ze zowel boven als beneden.
Het is misschien wel een investering, maar zeker als je twee (of meer) kleine kinderen hebt, heb je er zo lang profijt van. Voor iedereen die twijfelt: doen!
Zijn daar universele van te koop? Geen idee wat voor wcpot merk en maat we hebben
In het begin een potje, daar kunnen ze zelf makkelijk op zitten zonder via een krukje op de wc. Daarna wel even een brilverkleiner gebruikt, maar dat was heel kort. Mijn kinderen konden eigenlijk al vrij snel goed op de wc zitten en vonden het ook niet eng oid
Ik had beide gekocht, maar mijn kind wilde niet op de wc, alleen op het potje. Hij was zo zindelijk op het potje, maar heeft nog een hele tijd geduurd voor hij thuis op de wc ging (buitenshuis voor nood ging hij wel gewoon op wc).