Tips, ervaringen & aanraders #9

Die van mij is nu 19 maanden. Met ca. 15 maanden gingen muziek boekjes al ok. Nu begint hij zo langzaam ook normale boekjes interessant te vinden. Lengte van de nijntje boekjes ongeveer.

2 likes

Wat zijn leuke cadeau tips voor speelgoed oid voor een meisje van 2 ? :stuck_out_tongue: waar speelden die van jullie echt veel mee? Of mogen ook verlanglijstjes zijn ter inspiratie om door te sturen haha (per pb eventueel)
mijn dank is groot!

Het Ikea keukentje hadden wij
Stickervellen hoe meer hoe beter
Kinderarmbandjes en ander spul
Leuke pyjama
Puzzels

2 likes

Hier ook het IKEA keukentje, maar ook veel aan tafel (puzzelen, kleuren, kleien).
Verder een hit: speelgoedkassa, poppenbedje/poppenbuggy, speelgoedauto’s, verkleedkleding.

1 like

Had 'm hierboven al getipt: maar de Fisherprice kassa. We zijn nu alweer een tijdje verder en er wordt zoveel mee gespeeld.

Ik weet niet of je kind van de poppen is, maar dan is een poppenbuggy ook altijd een leuk idee.

En stickers… heel veel stickers

3 likes

Dit ding van Vtech!

10 likes

@Tubing jaaa deze hebben wij voor de 2de verjaardag gegeven en is echt een monsterhit. Elke dag begint met ijsjes maken voor iedereen in huis.

3 likes

Ja! Dit is echt een topding.

2 likes

Heb je toevallig specifieke tips voor puzzels? Van die houten vormen of juist gewone legpuzzels?

2 likes

Bij ons thuis zijn legpuzzels vooral nog een klusje voor mij :smiling_face_with_tear:, m’n dochter (ruim 2) krijgt dat nog niet voor elkaar. Ze speelt liever met knoppuzzels.

1 like

Ik heb dus (nog) geen voedingskussen. Ik heb geen moeite gehad met goed/lekker liggen in bed dus ook niet echt gemist. Maar nu denk ik dat hem misschien wel nodig ga hebben als de baby er is? Is het echt onmisbaar of zouden jullie wachten

@Tubing je hebt ook een theeset van vtech. Zelfde idee als die ijskraam. Een vriendin van mij heeft die voor haar dochter en schijnt ook een succes te zijn!

2 likes

Ik heb hem bij 2 kinderen nooit tijdens voedingen gebruikt. Gebruikte hem alleen om mee te slapen tijdens mn zwangerschappen.
Oja! Ik gebruikte hem ook nog toen mijn kinderen al wel in zit konden spelen, maar soms nog random omvielen. Dan lag dat kussen als een boog om hun heen als bumper, ideaal vond ik wel

2 likes

Ik heb het voedingskussen alleen op het einde van mn zwangerschap gebruikt om wat rechtop te slapen omdat ik zoveel last had van maagzuur. Heb er verder nooit mee geslapen of gevoed. En inderdaad om de baby heen toen ze nog net niet stabiel konden zitten. Je kunt er snel 1 kopen als je m toch nodig hebt, en anders lenen van een vriendin of buurvrouw?

1 like

-Als ze duplo leuk vindt: een Duplo trein.
-duplo huis
-duplo ballenbaan / buizen
-grote stickers (kan je niet genoeg hebben)
-raamstickers
-klei
-aqua doodle / water kleurboek
-een kleine rugzak in een thema van iets dat ze leuk vindt (hier bijvoorbeeld een olifant en een elmo rugzak)
-Een poppenflesje waar de melk uit ‘verdwijnt’ als je het schuin houdt (was naast de duplo trein de grootste hit hier op de 2e verjaardag hahaha)
-magneten om op de verwarming/koelkast/diepvries/magneetbord te plakken (bijvoorbeeld dieren magneten of voertuigen)
-zingende theepot van fisher price
-little people huis / boerderij (of nijntje huis, playmobil huis oid)
-klim driehoek
-wobbel
-bilibo
-schommel
-glijbaan
-little tikes wipwap
-mega grote kralen om een veter door te rijgen

5 likes

@turbs en @itakepictures dank voor jullie ervaringen! Dan ga ik nog even wachten. Er is er inderdaad zo eentje besteld. Moet zeggen dat ik hem op werk (babygroep) ook echt nooit pak. Maar nu denk ik in een soort nesteldrangbui dat ik het misschien toch nodig ga hebben terwijl ik eigenlijk weinig zin heb in nog zo’n groot ding in huis :sweat_smile:.

Om zelf te slapen gebruikte ik gewoon een ander soort kussentje, die voedingskussen is zo’n enorme unit in bed. De baby heeft vanaf het begin wel veel in voedingskussen met wieghoeslakentje eromheen gelegen om lekker te slapen overdag op de bank enzo. Nooit gebruikt voor voeden.

2 likes

Eerste keer wel veel gebruikt om te voeden, maar ook gewoon tijdens het liggen/zitten als een soort nestje te gebruiken.

We gebruiken het nu bijna 2 jaar later nog steeds heel erg veel maar dan als gewone kussen op de bank, om op de grond te liggen als hoofdsteun, mijn zoon gebruikt het ook als bankje. We hebben inmiddels ook de vulling bij moeten vullen en omdat we die zo intensief gebruiken hebben we deze zwangerschap er een tweede bijgekocht en die gebruik ik wel voor het slapen, tussen mijn benen en zij lig vooral. Beide zijn van doomoo. Ik denk dat ik er sinds week 18 ofzo mee slaap.

1 like

Ik heb een voedingskussen gekocht zodat ik hem met een hoes erom kan gebruiken als babynestje of inderdaad als de kleine gaat oefenen met zitten. Ik heb hem nu in bed maar zoals iemand hierboven ook al zegt, heel onpraktisch en het neemt je halve bed in beslag :sweat_smile:

2 likes

Waar komt de duplo ballenbaan vandaan? Klinkt leuk!

Ik zou vooral kijken wat ze zelf kan.
Misschien een paar van die houten knop puzzels maar misschien ook een paar echte (4/6 stukjes) voor wat later in het jaar ofzo
Bij ons vielen die 4 in 1 altijd in de smaak en dan vooral veel samen oefenen
Zoals deze:

Die 16 kan mijn kind van bijna 3 nog steeds niet maar het opstapje naar een moeilijkere puzzel is snel gemaakt zo

@ixxi

2 likes