Oké, ik vroeg het omdat mijn dochter tot voor kort 600 ml melk kreeg met 18 maanden en nu nog maar 200, maar ze drinkt echt geen 400 ml water op een dag.
Ik probeer veel dingen met vocht aan te bieden die er wel ingaan.
Heb je verschillende bekers? Hier hebben gewerkt 360 beker, rietjesbeker (van munchkin met gewichtje erin, te koop bij etos) eigen beker met mijn begeleiding en het beste werkt mijn eigen rietjesfles.
Ben je tegelijkertijd ook het vast voedsel aan het opbouwen? Veel kindjes laten dan zelf een fles (makkelijker) vallen. Mijn dochter ging daarna ook pas beter water drinken.
Opvang gaf trouwens weer aan dat ze weinig drinkt. Thuis is het wisselend maar sowieso niet genoeg. Dus ik ben ook wel op zoek naar tips.
Ik heb zo’n 360 beker van Munchkin inderdaad en ik laat hem soms ook onder begeleiding uit een plastic bekertje drinken. Verder heb ik geen andere bekers. Ik vind het ook lastig omdat ik verschillende dingen lees. Aan de ene kant staat er overal dat je nu op drie flessen moet zitten en verder eten en water/slappe thee, maar aan de andere kant staat er ook dat je je kind moet volgen en blabla. Maar in de middag geeft ie dus niet aan dat ie honger/dorst heeft, maar als je het aanbiedt dan drinkt ie het leeg.
Ja mijn dochter dronk dus ook die 600 ml leeg en ik was ook daardoor bang om te stoppen want ze had 't ws toch nodig. Maar je moet daar toch je eigen gevoel in volgen denk ik… Bij mij hielp het dat ze de fles bij de opvang en grootouders al eerder weigerden. Dan dacht ik ja als ze daar zonder kan red je 't thuis ook.
Ja dat wel. Hij drinkt nu 's ochtends een fles van 200 ml. Fruithap is inmiddels al een hele portie. Rond lunchtijd een boterham met beleg en een fles van 200 ml. In de middag doen we vaak nog een snackie zoals maisvingers of nog wat fruit om op te knagen en eigenlijk hier ook een fles van 200 ml waar ik dus mee aan het spelen ben. Om 17u een groentehap. Hij wilde deze een paar weken niet, maar sinds een paar dagen eet hij nu weer. Hij heeft vanavond denk ik iets van 120/130 gram gegeten en toen gaf ie aan dat ie vol zat. En rond half 7 voordat ie gaat slapen weer een fles van 200 ml. En dan soms in de nacht nog een klein flesje van 100 als ie te boos is om te slapen.
Als ik de fles oversla krijgt ie sowieso 600 ml binnen, soms 700 aan melk. En dan nog wat slokjes water, maar dat is dus nog niet heel veel.
In de vakantie is ie niet naar de opvang geweest, maar daarvoor dronk hij ook daar nog een middagfles. Zij geven 'm standaard om de vier uur een fles. Maar ik zal ook eens vragen hoe groot z’n porties vast voedsel daar zijn, want dat staat er nooit bij. Drinkt jouw dochter nu wel meer water/andere dingen? En wat bied je dan bijvoorbeeld aan voor extra vocht?
Mijn flesweigeraar bleek spruw te hebben. Maar ze kreeg alleen flesjes dus had het wel snel door
Yoghurt, knijpfruitjes, mandarijn, komkommer, sinaasappel, druiven, tomaat vooral.
Is het gat in de speen groot genoeg? Ons kind vond het heel frustrerend als er te weinig uitkwam en stopte dan altijd met drinken, maar was wel iets jonger nog.
We gaan een grotere speen proberen, maar gisteren weigerde hij compleet de fles, dus hij probeerde het niet eens. Vandaag heeft ie alleen uit de borst gedronken, we gaan later nog een flesje proberen.
Met die leeftijd kun je ook gaan oefenen met een drinkbeker of een rietjesbeker misschien, of ze zelf de fles laten pakken en vasthouden?
Gaan we ook doen als het met de fles niet lukt, maar ik vind een fles wat makkelijker qua knoeien en meenemen (vooral met moedermelk).
Er staat een naam in je screenshot
Oeps haha thanks!
Kan misschien een schimmelnagel zijn, maar ik weet niet of dat echt bij jonge kinderen voor komt? (Bij mij is het wel als kind ontstaan toen ik 8 was )
Ik ben maandag met mijn zoon (1,5) in Amsterdam. Wie weet er wat leuks te doen, wat voor hem vooral leuk is? Monkeytown of ballorig kennen we al. Maar misschien iets vergelijkbaars? Ik zag dat er laatst iets nieuw geopend was in Amsterdam voor kindjes, maar dat kan ik niet meer vinden.
Ik wilde eerst gewoon gaan shoppen maarja, heb bedacht dat ik morgen maar zonder hem ga
Playhood is heel leuk! @playhood op Instagram!
Ik ben aan het orienteren op een draagzak. Nu kwam ik de Adapt van Ergobaby tegen. Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met een andere draagzak die je al vanaf newborn kan gebruiken?
Ik heb de Tula Free to Grow en die vind ik echt erg fijn. Baby zat er goed in vanaf ze naar maat 56 ging