Hier staat het als het goed is: Wat zijn mijn rechten tijdens mijn zwangerschapsverlof en bevallingsverlof? | Rijksoverheid.nl)%20krijgt%20u%20een%20ziektewetuitkering.
Nee want dit gaat over de 6 weken voor het verlof.
De periode tussen van 34 tot 36 weken.
Maar ik ben nog maar 16 weken zwanger. Stel ik ben voor mijn 34 weken weer helemaal beter, dan geldt dit niet.
Omdat ik er nergens wat over vind mag ik volgens mij gewoon tot 36 weken doorwerken als dat kan (dus ook geen verkort bevalverlof). Mits ik op tijd beter ben.
Ohh zo, ja als je weer helemaal beter bent voor die tijd dan heb je zelf de keuze zoals het hier staat (lijkt mij).
Heeft iemand de peuterschaal van Melia in de bakfiets?
Ik heb hem nog niet geïnstalleerd maar wel even de baby (9 maanden) erin gezet en hij zit nu al krap. Ik vraag me af of dat normaal is, of dat ik per ongeluk de babyversie heb gekregen. Hij zou geschikt moeten zijn van 7 tot 18 maanden maar dat gaat echt niet lukken haha. Ik heb wel een grote baby maar echt niet zo groot als een kind van bijna 18 maanden.
Ja wij hebben die. Onze dochter is nu nog juist geen 18 maanden maar ze is er nog niet uitgegroeid. Ze is wel aan de kleine kant maar met 9 maanden lijkt me wel snel om er nog amper in te passen!
Onze jongste heeft er tot ruim 2 jaar ingezeten, maar dat zat toen wel knus
Bij twijfel zou je ‘m even kunnen nameten. Hier zie ik de afmetingen van de peuterschaal staan Melia peuterschaal - accessoires - Belgocycle
Ik vind hem ook relatief smal hoor, zeker als kind dikke kleding aanheeft.
Hij heeft verschillende breedtes, dus weet niet waar ik moet meten voor deze breedte (en de lengte is ook lastig).
Ik heb Melia even gemaild, zij weten vast precies de maten of hoe ik het kan zien. Mijn baby past er nu wel in hoor, maar echt no way nog 9 maanden. En ik had juist een verkleinsetje gekocht omdat ik dacht dat het te ruim zou zijn haha.
Loslaten, jonge kinderen hebben een korte aandachtspanne. En dat ze al zo goed sommetjes kan maken is al super knap.
Ik heb een tijd geleden uitgebreid gezocht naar hoge cosleepers omdat wij een bed van 78cm hoog hebben, en de bednest was de hoogste die ik kon vinden (en heb ik uiteindelijk tweedehands via Vinted gekocht).
Ja klopt, ik ben ook een periode ziek geweest, toen weer beter gemeld en toen alsnog met 36 weken met verlof. Je moet dan wel een bepaalde periode beter zijn geweest (100%), ik kan het niet goed vinden maar ik geloof 6 weken voor de start van het verlof.
Wist niet dat deze dingen bestaan maar ik heb even gegoogled en kan ze alleen voor de bugaboo fox vinden. Over een paar maanden kan ie over op het zitje en zoals @Kusjessoldaat zei, is het probleem dan opgelost (en heb ik hopelijk niet nog de drang om de joolz te kopen )
Het gaat hier zo vaak over de joolz dat die drang helaas wel zal blijven . Of iig, ik heb die drang nog steeds regelmatig terwijl de kinderwagen niet eens in de weg staat nu. Maar het slaat nergens op want ik heb een prima kinderwagen en de voordelen van de joolz aer zijn voor mij helemaal niet nodig.
Mijn kind zat er ook met 9 maanden voor het eerst in, maar toen zat hij met z’n schouders al redelijk aangesloten. Laatst heb ik hem eruit gehaald (bij 16 maand) omdat het met een dikke jas aan echt niet meer paste.
Dit was in het begin:
Ja wij hebben deze gehad en die riempjes zijn idd heel strak. Mn dochter is iets kleiner dan gemiddeld maar zeker in de winter met dikke jas had ik vaak moeite om die dingen dicht te krijgen. Weet niet meer precies maar volgens mij zat ze voor de 18 maanden gewoon zonder die schaal in de bakfiets.
En mijn dochter wil al maanden () niet meer in de kinderwagen en die is in oktober 2 geworden. dus misschien voor jullie ook een beetje te laat?
Dit. Mijn dochter (1,5) roept constant “uit!!”, als ze erin zit. Zo niet relaxed wandelen. Ze waardeert die Joolz Aer echt niet.
Ja dankje, zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit!
Kan hij met 16 maanden een beetje goed zitten zonder extra stoel?
Nou precies, dit voorzie ik ook wel want ze roept ook bij alles uit zodra we naar haar zin te lang stil staan (fiets, draagzak, kinderwagen).
Timer erbij. Het hielp heel erg bij mijn dochter om een tijd indicatie te geven zodat ze de tijd een beetje kon overzien, dan zei ik
" Dochter, je hebt hier 15 minuten de tijd voor, als de wekker afgaat ben je klaar en sluiten we het af " dat leek hier heel erg te helpen. Je dochter is nog jong dus het is heel normaal uiteraard maar ik denk dat je al vroeg best concentreren kan leren (laagdrempelig)