Mijn 2 jarige is echt het omgekeerde. Kleine luie prins. Het liefst wordt hij de hele dag opgetild of rondgereden in de kinderwagen. Ook om gek van te worden. Na 20 meter lopen gaan miepen en roepen dat we hem moeten tillen.
Zijn er nog leuke tips voor leerzame spelletjes op de tablet voor een peuter?
Ik heb een vraag: wij hebben de maxi cosi weer uit de berging gehaald (Pebble) en nu missen we de verkleiner (het zitgedeelte). Nu zie ik dat ze los ook te krijgen zijn, keuze uit universeel of maxi cosi maar dan niet specifiek de pebble - die is te oud denk ikâŠ.
Heeft iemand ervaring met het kopen/gebruiken van een losse verkleiner? Aanraders?
Ik heb de Pebble in gebruik en wij gebruiken de newborn set niet meer (die bedoel je toch?). Ik weet niet of je er op zit te wachten om die over te nemen/op te halen (weet niet of opsturen handig is)
Ik kan wel een foto maken als ik thuis ben, hij is amper gebruikt omdat mn baby heel groot was haha
Het is ook niet dat ze dat moet doen van mij hoor, ze komt er zelf mee. Maar ik wil wel dat als ze dat wilt doen dat ze dan wel probeert haar aandacht erbij te houden.
@Kameleon Jaa, vind ik ook hoor. Ze vind het zelf ook heel leuk, ook om samen te doen.
@anon26794567 Dat is misschien ook wel een optie. Het gaat mij ook meer om het oefenen met concentreren dan de opdrachtjes hoor. Ze moet van mij ook gewoon netjes aan tafel kleuren bijvoorbeeld. Maar ik zie gewoon dat ze dat moeilijk vind dus wil kijken hoe ik haar daar het beste mee kan helpen. Ook omdat de leraar nu dus aangeeft dat het ook in de klas zo is. Dat ze leert dat als ze iets doet zoals bv een opdracht dat ze er ook de tijd voor neemt en dat rustig doet ipv van gehaast en 10 dingen te gelijk. Vooral nu het nog is voor de leuk en ze het dus niet moet. Ze krijgen hier vanaf groep 3 al huiswerk en toetsjes dus vanaf volgend schooljaar zit er al gelijk wat druk achter.
Oefenen met concentreren kan je op heel veel verschillende manieren.
Bij mijn kleuter werken (bord)spelletjes goed. Dat is dan wel weer samen maar dat geeft niet, zo wordt concentratie wel geoefend. De meeste kinderen hebben daar op deze leeftijd nog wat ondersteuning bij nodig.
Bedenk ook dat een 6 jarige zich gemiddeld 10 minuten kan concentreren.
Werkt de school met een lesmethode voor het leren van executieve functies? Wij werken met breinhelden en daarbij zitten allemaal tips om thuis te oefenen. Halve dagen op de gang zitten is niet meer iets van deze tijd.
Spelletjes spelen wij ook veel inderdaad. Maar ook wel vaak chaotisch met een baby en een peuter erbij. Ik wist niet dat dat goed was voor concentratie dus wel een goede tip, thanks! Ook over de 10 minuten dan weet ik een beetje wat gemiddeld is. Zou ik even moeten navragen, volgens mij werken ze met âkrachtenâ. Ik hoor haar wel eens over doorzetkracht.
Oh gelukkig, dat is fijn om te weten. Ik gun haar zo een andere school tijd dan ik zelf heb gehad. Dus wil haar daar zo goed mogelijk mee helpen. Zou het zo rot vinden als ze constant alleen maar hoort dat ze te druk/aanwezig/snel afgeleid in plaats van juist al haar positieve kanten.
Doorzetkracht is van breinhelden. Kijk maar eens op de website, als dat het is dan herkent ze de plaatjes wel.
Aandachtkracht is voor concentratie. En bijvoorbeeld stopkracht is impulsbeheersing wat nodig is om tijdens een opdracht niet te kletsen tegen klasgenootjes.
Het lijkt alsof je heel veel met haar doet, vast heel fijn voor haar! En knap dat ze al zelf zo met die sommetjes bezig is, dat doet echt niet ieder kind uit groep 2 zo leergierig volgens mij. Ik lees niks waarvan ik denk dat het âvreemdâ is voor een kleuter. Kan het misschien ook zo zijn dat je je eigen ervaringen een beetje op haar projecteert? Ze is echt nog jong he, en zoals ik je berichtjes lees, krijgt ze alle stimulans die ze nodig heeft. Komt vast goed met haar concentratie!
Ga ik doen! Daar staat vast nog wel wat tussen.
@poesch Misschien wel hoor. Ik heb zelf ADHD en ben daar pas een jaar geleden ofzo achter gekomen en daardoor dus toen ook wel veel bezig geweest met terug kijken naar mijn schooltijd. Wat ik dus niet heel positief ervaren heeft. Toevallig rond dezelfde tijd gaf de juf van groep 1 aan dat zij mijn dochter brutaal en druk vond en bood ze de hulp van een kindercoach van. Daar ben ik dus best wel van geschrokken. Die juf werd toen vrij snel landurig ziek en zowel de invallende meester als de kindercoach zagen niet waarom ze brutaal zou zijn. Ze is gewoon heel vrij en sociaal en heeft nog niet echt grenzen, dus je moet haar soms een beetje afremmen. Maarja misschien dat dat er wel nog onder suddert dat ik er wat meer op zit dan nodig is.
Ik heb het stoeltje inmiddels geĂŻnstalleerd en mijn god dit is het moeilijkste dat ik ooit gedaan heb, en ik heb al heel veel IKEA meubels in elkaar gezet. De handleiding is heel summier en de YouTube videos zijn ook niet duidelijk. Ik heb spijt dat ik het niet gewoon via Dolly heb gedaan, want nu ben ik alsnog niet 100% zeker of het stoeltje goed zit.
Ook nog lekker in de vrieskou bezig geweest, fuck my life. Maar was zĂł klaar met die irritante Maxi Cosi (gaat er heel moeilijk in) dat ik denk ik straks wel blij ben dat ik daar niet mee hoef te kloten.
Ik had het zo uitgekiend dat ik bij zowel een service beurt dat stoeltje heb laten monteren als demonteren (vragen ze bij Dolly niets extraâs voor). Daarom heb ik mijn peuter misschien wel iets langer dan strikt nodig in dat stoeltje gepropt
Maar wel girlpower dat je het gewoon zelf gefixt hebt hoor!
Respect. Ik ben afgehaakt voor het bevestigen omdat ik maar niet begreep wat er nodig was qua bevestigingsmaterialen (ik heb een babboe en er was vanuit Melia niets meegeleverd met de stoel). Sowieso is Melia echt een enorm vaag bedrijf met een website uit 1990. Edit; Inmiddels hebben ze m aangepast zie ikm
Ja ik heb me vaker afgevraagd hoe ze met zoân slechte site zo relatief populair konden zijn. Waarschijnlijk bij gebrek aan beter.
Ja dit is wel echt de enige optie voor zover ik weet. Ik vind het ook allemaal behoorlijke duur voor alleen een stuk stevig piepschuim.
@itakepictures nee er zat inderdaad niks bij, ik moest zelfs de gordel zelf installeren?? En dus de bevestigingsset los erbij gekocht, nou het plaatje dat erbij zat was echt onmogelijk.
Ik ben er ook trots op haha, maar ik was zĂł klaar met die Maxi Cosi.
Ik dacht in eerste instantie dat het geen legit bedrijf was door die website, haha. Mijn kind zat overigens tot 26 maanden in de peuterschaal, wij waren de laatste tijd erg geirriteerd dat het niet goed dicht wilde en de peuter zei dat het niet fijn was, en toen bleek dus dat die schaal maar tot 18 maanden is, oeps.
Even advies gevraagd. Mijn dochtertje is bijna 8 maanden. Ze gaat naar bed tussen 18 en 19 uur en wordt dan vaak tussen 11 en 12 week 's avonds weer wakker. Ze huilt altijd heel hard als ze wakker wordt, en dan geven we een fles en gaat ze weer slapen. Dan wordt ze tussen 2 en 5 uur 's nachts nog een keer wakker en hetzelfde, we geven haar een fles en ze slaapt weer.
Na 8 maanden elke nacht wakker ben ik soms best wel moe. Nu wil ik niet klagen, want ik weet dat er veel slechtere slapers bestaan, maar ik ben dit niet gewend omdat mijn zoontje met een paar weken al doorsliep. Ik twijfel nu of we er wel goed aan doen om haar steeds een fles te geven in de nacht. Went ze er daardoor niet aan waardoor ze blijft komen? Maar troosten als ze zo hard schreeuwt vind ik ook lastig. Ze is moeilijk te troosten, wil ook geen speentje meer en ik ben ook bang dat ze mijn zoontje wakker schreeuwt haha.
Iemand ervaring hiermee? Ging je kind op een gegeven moment âvanzelfâ doorslapen? Ze krijgt kunstvoeding trouwens en wat meer geven of indikken helpt niet.
Wij hebben op gegeven moment de nachtvoeding afgebouwd. We merkten dat het echt meer gewenning was dan nodig. Hij at overdag echt goed en veel, en kwam ook goed aan. Het afbouwen deden we door steeds 20 ml minder te geven per 2 dagen volgens mij. En de voeding ook iets verdunnen. Binnen 2 weken sliep hij door. En natuurlijk kwam hij alsnog wel eens in de nacht⊠maar zeker niet dagelijks meer.
Mijn kind ging vanzelf meer doorslapen. Maar met 20 maanden slaapt ze nog steeds niet iedere nacht door. Minder melkpoeder of proberen in slaap te helpen zonder fles hielp hier ook niet, ze had gewoon echt honger. Accepteren hielp mij het beste.
Mijn oudste 2 hebben ook lang nog nachtflessen gehad. Vooral de oudste was vanaf 6 maanden echt enorm hongerig 's nachts en dronk sowieso 1 en regelmatig 2 flessen. De jongste heeft sinds ze een paar weken oud is zelden een nachtvoeding gehad. Echt elk kind is weer anders dus.
Ze is nog zo jong, ik zou het gewoon geven. Het gaat echt vanzelf weer over. Sowieso is doorslapen iets wat komt en gaat is mijn ervaring.