Tips, ervaringen & aanraders #9

Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik heb die van mij echt heel veel gebruikt en gebruik 'm nog steeds dus echt waar voor mijn geld. Ik sliep ermee in bed aan het eind van de zwangerschap tegen bekkenpijn, gebruik 'm als ondersteuning bij het voeden (in het begin 's nachts en overdag, nu alleen nog 's nachts eigenlijk) en mijn baby heeft er ook een tijdje op gelegen als een soort babynestje. Ik heb een Snoozzz.

4 likes

Marktplaats! :grin: moet je misschien een zoekopdracht aan zetten, maar toen ik deze zocht stonden er voor 25 euro wel regelmatig wat sets op.
image
Echt leuk om allemaal constructies te maken met die buizen haha.
Nieuw is het echt heel duur, valt onder lego education en kost dan zo 150 euro voor een set :grimacing:

6 likes

Iemand ervaring mee dat je kind rond 2 jaar een beetje gaat stampen?

Mijn dochter loopt al ruim een jaar, maar sinds een kleine maand lijkt ze wanneer ze op schoenen loopt haar voet niet af te rollen. Ze stampt een beetje met haar voorvoeten in plaats van dat ze ze afrolt. Qua schoen is er niks veranderd, dus misschien een normale fase in het leren lopen? Iemand anders ervaring mee?

Je kunt ook zoeken naar Hubelino @Discopony, die passen ook op Duplo!

4 likes

Hubelino is geweldig! Maar we hebben dit met een tweede verjaardag gegeven en er dan een knikkerbaan van bouwen is nog echt te moeilijk.

Iemand anders een baan laten maken en er vervolgens knikkers doorheen gooien kan natuurlijk wel :slight_smile:

Heeft iemand hier ervaring met hypnobirthing cursus?

1 like

Ja ik heb destijds een eendaagse cursus gedaan. Maar werd een geplande keizersnede dus kan je weinig vertellen of het ā€˜zinvol’ is :sweat_smile:

Ik vond hem in de kraamweken heel fijn tijdens die lange voedingen. Kids lagen er heerlijk op en ik kreeg geen lamme arm

3 likes

Ja heb een cursus gedaan wat je met partner erbij deed, volgens mij 3 of 4 avonden was het. We leerden hoe precies het lichaam reageert op een bevalling, wat in werking gesteld gaat worden enzo (wist er eigenlijk weinig vanaf) wat je kan verwachten, ontspanningsoefeningen, houdingen om te bevallen, wat je partner kan doen om je te ondersteunen tijdens de bevalling, tips voor een bevalplan, wat als het niet natuurlijk op gang komt.

Ik heb het idee dat ik elke zoveel tijd een vergelijkbare vraag stel, maar om een of andere reden word ik altijd zo overwhelmed door het enorme aanbod in vakantieparken.

We willen in de Herfstvakantie (ja we zijn laat…) nog even een midweekje weg. Wat is een leuk park:

• Max 1,5 uur rijden van Rotterdam
  • Met binnenzwembad (hoeft geen ultraluxe zwemparadijs te zijn hoor)
  • Veel opties voor leuke uitjes in de nabije omgeving. Zowel binnen als buiten gezien het onvoorspelbare weer

Heel erg bedankt alvast voor de tips!

1 like

Wel net wat verder dan je gewenste reistijd maar ik vind Hof van Saksen en Dormio Maastricht de fijnste vakantieparken in NL.

En als je nog jonge kinderen hebt, is vakantiepark Molenwaard (bij de avonturenboederij van Fien en Teun) ook wel leuk voor een paar dagen, maar weet zo niet of ze een zwembad hebben. Wel vrij dichtbij Rotterdam.

1 like

Vakantiepark Molenwaard heeft helaas geen zwembad. Wel een grote indoor speelparadijs

1 like

Hof van Saksen, is denk ik wel iets verder dan 1,5u maar wel super leuk park met genoeg indoor mogelijkheden.
Plus ik vind het fijn dat het ook wel iets luxer is en je ook als ouders het daar leuk kan hebben (welness, massage, goede restaurantjes etc.)

1 like

Thanks! Molenwaard zijn we van het voorjaar geweest. En dat zit al helemaal vol. Plus ik vond het wel een nadeel dat het zo in de middle of nowhere ligt en dat behalve de avonturenboerderij er niet heel veel opties tot uitstapjes waren. Wel een heel fijn park!

Hof van Saksen klinkt ook goed, maar ik vrees dat in de herfstvakantie dat redelijk onbetaalbaar is

(Dat we in de herfstvakantie gaan terwijl de oudste nog niet leerplichtig is, is mijn eigen matige planning overigens)

1 like

Landal Rabbit Hill? Ik ben er zelf nooit geweest maar hoor wel vaker dat het veel voorzieningen heeft

De Bongerd?

1 like

Mijn baby word tijdens haar huiluurtjes alleen rustig van de pink. Fopspeen laat ze direct uitvallen, de eerste dagen gebeurde dit nog niet. Vind het lastig want ben bang dat ze aan de pink gewend raakt. Las over de Soothie fopspeen maar die schijnt veel te groot te zijn voor een newborn. Heb nu verschillende spenen besteld in de hoop dat er iets tussen zit wat ze fijn vind. Of zouden jullie gewoon op moeilijke momenten de pink geven? Zo bang om dingen fout te doen of verkeerde aan te lerenšŸ˜… verschrikkelijk irritant die onzekerheid

Nee, je doet niks fout! Maar uit ervaring kan ik zeggen dat de pink heel onpraktisch is :sweat_smile: Je zit altijd aan je baby vast, bij een speen kan je op een gegeven moment weglopen. Maar niet alle kinderen pakken een speen. Goed om verschillende te proberen. Voor de tanden / kaakstand is een platte, korte speen het best (Philips Avent, Mam, Difrax), maar ook die pakken niet alle kinderen en ook dat is echt geen ramp als je tijdig weer afbouwt.
Gewoon uitproberen wat voor jou en je kind werkt!

3 likes

Inderdaad Rabbit Hill is leuk, en vorig jaar oktober was ik in Ackersate ook heel leuk vond ik!

3 likes

Misschien moet ze ook even wennen! Het kan helpen als ze het speentje inheeft dat je er zachtjes met je vinger op tikt zodat ze gaat zuigen en hem hopelijk zelf vasthoudt. Ik zou ook kijken inderdaad naar een platte speen in plaats van een soothie. De speentjes van philips avent zijn best wel plat en klein! Ook fijn voor newborns

1 like