Hoe ze omgaan met het lerarentekort, of er veel/weinig verloop is in het team en waarom, of ze aan de Lentekriebels doen. Aanvullend op @HoningDrop. En uiteindelijk bleek het bij mij heel erg om gevoel te gaan, terwijl ik echt dacht: ik ga heel veel vragen stellen en dan zal dat wel de doorslag geven…
Edit; heb vooraf de schoolgidsen doorgenomen. Dat gaf ook veel inzicht of roept juist vragen op, die je dan kunt stellen. Maar ik ging naar 2 scholen, weet niet of ik door 4 gidsen heen was gegaan.
Hm dat weet ik niet! Ik denk dat het voor kleine blokjes wel wat te dik is. Maar met wat grotere blokken moet het nog wel lukken.
Ik vind hem wel fijn! Mijn vriend minder. Hij vindt hem te klein maar ik heb ook geen zin om een grotere tas mee te slepen. En alles wat je nodig hebt past erin. Het is geen echte luiertas dus hij heeft niet superveel vakken wat je bij een echte luiertas vaak wel hebt.
Volgens mij heb ik er uiteindelijk een stuk of 8 bezocht. Bij ons waren het steeds groepsrondleidingen, dus dan worden veel vragen ook door de andere ouders gesteld (kwam steeds neer op lerarentekort/hoe omgaan met kindjes die hoger of lager presteren/pestprotocol vroegen veel naar/verschillende culturen samen brengen).
Maar uiteindelijk vond ik het veel belangrijker om echt te zien en te voelen hoe de school is en ook hoe er met de kinderen omgegaan werd. Op 1 school werd naar een hokje gewezen en gezegd ‘hier zitten de moeilijke kindjes’. Bij een andere school werd een moeder met haar zoontje op de gang geplaatst en toen ze terug mochten komen ging de directrice recht voor haar zitten met rug naar ze toe.
Terwijl er ook scholen waren waar er snel een andere stoel werd gehaald voor een zwangere moeder, of waar de groep even moest wachten omdat opviel dat het niet goed ging met een kindje.
Scholen kunnen een hoop mooie woorden opschrijven, maar uiteindelijk gaat het ook om de mensen die het uitvoeren.
Weet iemand het verschil tussen de bibs speen maten? Rondje Google helpt me niet echt want vind die foto’s dan onduidelijk. Ik heb er twee in huis en mijn kind vind die super bolle het fijnste maar welke maat is dat dan??? Staat er niet op en heb m ooit in zo’n gratis pakket gekregen zonder verpakking
Zou zeggen dat d it een 1 is toch?
Ziet er inderdaad uit als 1. En meestal zijn die gratis producten in de kleinste maat.
Ja, dat is 1. 2 is langer.
Ik heb daar vaker over gepost, kun je misschien terug zoeken.
Het belangrijkste was idd gevoel.
Maar ook schoolprestaties. Hoe groot de groepen zijn. Zijn er naast de leraren ook onderwijsassistenten aanwezig (dus eigenlijk 2 paar ogen in de klas). Hoe zit het met uitval van leraren, want als dat elk jaar wel 1-2 zijn klopt er misschien toch iets niet aan de school. Hoe zit het met het pestbeleid. Is alles digitaal of eerste jaren echt schriftelijk. Wat word er van de ouders verwacht.
in die gratis pakketten zit meestal een 1 idd, en die maten gaan ongeveer gezien ook per leeftijd
dus weet niet hoe oud jouw kindje is, maar maat 2 is bv vanaf 6 maanden
Ik had dus een 2 gratis gekregen. En toevallig was dat de eerste speen die mijn baby wel wilde. Daarna wel overgegaan op 1 en pas met 1,5 naar 2 omdat ik merkte dat die 1 te kort was.
Ik was via de zoekfunctie hier al goede punten tegen gekomen. Dus ik had voor mezelf wat punten bedacht die ik zeker wilde vragen.
Wij zijn bij 2 scholen geweest en de directrices vertelden zelf al zoveel, dat ik eigenlijk geen vragen meer had.
Wij zijn ook vooral op het gevoel af gegaan. Zoals iemand hierboven ook benoemde, bepaalde positieve of negatieve dingen die opvallen tijdens een rondleiding. Bij ons hing er een hele goede sfeer, directrice erg betrokken bij school en leerlingen etc. Ons kind was mee en daar werd ook heel fijn mee om gegaan/op gereageerd.
Ik heb ook een 2 gekregen idd kwam ik achter! Die zit bij ons aan het autostoeltje vast dus gebruikt hij niet echt vaak maar had eerst helemaal niet door dat ze verschillend waren. Maar die was ook gratis ja.
Ze worden ook wel wat groter door erop te zuigen. Ik begreep eerst niet waarom de spenen die wij hadden een andere maat hadden dan de nieuwe. Daarom dus.
Wij gebruiken trouwens met anderhalf jaar nog steeds maat 1. Ik zie geen reden om een grotere maat te kopen.
Het ging onlangs over de peuterschaal in de Dolly bakfiets. Vanochtend zou ik met dochter in haar dikke winterkleding (jas+ielm pak) op de fiets maar was de schaal echt te krap. Dus op het bankje, gordel vast, kind blij, op naar de supermarkt.
Denk maar niet dat ik die klotegordel weer los kreeg sta je dan in de vrieskou redelijk hoogzwanger te kutten. Zij húilen, ik stond ook op het punt om te gaan huilen, toen maar weer naar huis gefietst en de klantenservice gebeld. Uiteindelijk is het gelukt maar het ging echt gigantisch stroef en ik moest veel kracht zetten. Ik herkende dat ook niet van de keer dat ik ons neefje op het bankje in de normale gordel mee had, die klikte ik toen zo los… er staat gelukkig een onderhoudsbeurt ingepland en dan vraag ik of ze de gordel willen beoordelen, ik durf ‘m nu ook niet zo goed meer te gebruiken. Of kan iemand me vertellen dat het soepeler gaat als je ‘m vaker gebruikt?
TLDR: test het gordelsysteem van je bakfiets voordat je je kind erin vastklikt🫠
Ze heeft een behoefte en jij voorziet daar kennelijk perfect in, wat heel goed is. Ik denk dat je op een gegeven moment vanzelf wel aanvoelt als er mogelijkheden zijn om iets anders aan te pakken (bijv. alleen nabijheid bieden of je merkt dat ze even jammert van verwarring dat ze wakker is en verder niets nodig heeft). Komt vanzelf, geen kind is gelijk. Los daarvan kan het wel zwaar zijn.
Geen ervaring met dit type, maar de gordels van onze bobike fietsstoeltjes gaan met dit koude weer ook een stuk stroever los dus wellicht speelt dat bij jou ook een rol?
Wel echt megashit als je daar zo staat en die gordel niet open krijgt.
Thanks! Ik ga hem gewoon bestellen en anders heb ik zelf een leuke tas
Ja ze hebben nu ook een teddy/sherpa versie en die vind ik ook heel leuk haha
Herkent iemand dit?
Mijn dreumes (18 maanden) heeft ineens voor de 2e avond op een rij als ik haar ophaal van de opvang dat ze continue huilt/gilt tot ze op bed ligt. Dit is dan zodra we thuis zijn van 17:30 tot 18:30. Ze wil niet eten (probeert het niet eens) en zit in een soort van driftbui maar ik weet totaal niet waar ze boos op is of wat ze wil. Ik hou haar vast, til haar op, zing liedjes, pak speelgoed maar ze krijst hysterisch door. Ze banjert door het huis, gillend, ook van mij weg. Ze lijkt geen pijn te hebben.
Ik ken dit niet echt van haar. Al lijkt het gedrag op een driftbui als ze iets niet mag.
Is dit normaal voor die leeftijd?
Ik herken het als een fase. M’n dochter is nu bijna 24 maanden en dit heeft zij heel erg gehad. Gaat nu weer beter. Ik had wel het idee dat het lag aan een ontwikkeling en misschien toch ook wel wat drukte / meer slaap nodig. Ze heeft sowieso wel wat meer driftbuien dan m’n andere kind.