Haha elke tip is welkom hoor! Ik zet het gewoon op de ‘later misschien nog kopen lijst’ die steeds langer wordt
Mimi and Lula is echt geweldig!
Hier eerste tijd gewoon in kleren van overdag. Tot 3 maanden puckababy piep inbakerzakje gebruikt en daarna de slaapzakken van ergopouch geloof ik.
Vanaf 1 jaar in de winter pyjama shirtje aan, ervoor vooral in romper.
In België raden ze eigenlijk al vanaf de geboorte slaapzakken aan, zou gewoon veilig moeten zijn.
Die van Hema vallen ook heel klein vond ik toen. Daar zakken ze zeker niet in weg.
Wij hadden voor mijn zoontje lakens en dekentjes, maar bij de tweede heb ik voor nu alvast slaapzakjes gekocht. Ik voedde, zeker in het begin, minstens vier keer per nacht. Dan moet je zo een kleintje dus uit zijn warme bedje halen, koelt af tijdens het voeden en als ze dan weer lekker soezig zijn nog weer goed instoppen. Dat hoop ik nu met een slaapzakke te voorkomen.
Ja mijn baby ook wel hoor haha! Alleen ook wel vaak boxpakjes en in de nacht had ik daar geen zin in. En losse sokken vond ik in bed ook vervelend.
Ja dit werkt dus heel goed! Ook dat je dan niet slaapdronken zon baby weer onder 3 dekens staat te frommelen was ideaal
Even een update over de ferbermethode om onze jongste (2 jaar) in dr eigen bed te laten slapen. Ze werd rond 23.30 wakker. In t begin beetje jengelen/huilen maar werd daarna wel echt krijsen. Na ong 1,5 uur viel ze weer in slaap tot 07.15!
Nu vanavond was ze heel eventjes aan t huilen toen ze er een uurtje op lag. We zijn 3 keer terug geweest (duurde al met al hooguit 20 minuten) en nu is t stil.
Wel gek, want normaal werd ze altijd pas later op de avond wakker. Ben heel benieuwd of ze nu ook tot de ochtend doorslaapt. Tot nu toe valt het me wel erg mee. Vond het alleen gisternacht toen ze aan het krijsen was wel even lastig.
Waar koop je de slaapzakken? Onze eerste pastte pas met een paar maanden in de newborn slaapzakken van Hema en Lodger, dus tips zijn welkom. Vooral bij het nekje was het altijd veel te groot.
Ik heb er nu 2 in de kleinste maat bij de Hema gekocht, maar mijn eerste zoontje is geboren met 4100 gram, dus ik verwacht nu ook geen kleintje. En als het wel te groot is zet ik met naald en draad het de opening voor het nekje met een paar steken dicht aan de zijkant zodat hij smaller is.
Welke maat slaapzak koop je voor het begin?
Ik wilde net de newborn slaapzakken van lodger tippen . Even gezocht en ze was 2,5e week toen ze er voor het eerst in lag (50 cm en 3,7 kg bij de geboorte en kwam traag aan). Mouwen waren wel ruim en de slaapzak vast ook nog veels te lang. Zie daarna ook nog wat foto’s met het dekentje maar ik vond dat zo’n gefrummel.
Ik vond een dekentje juist heel fijn, haha.
Hier pas laat een slaapzak want eerst ingebakerd en daarna nog een laken over de slaapzak voor een soort ingebakerd gevoel. Pas na haar 1ste verjaardag geen dekentje meer gebruikt.
Bemini heeft van die schattige newborn slaapzakjes. Slaapzak 0-1 maand met wanten 0-1m winter tog 2 Pady twin jersey jersey Stripe muffin Oeko-Tex | Slaapzak - MAGIC BAG | Destockage | Producten | De officiële BEMINI website
De mijne is net over naar de volgende maat 70 cm🥲!
Ik gebruik af en toe wel een licht dekentje omdat ik hem dan wat makkelijker kan instoppen, dan beweegt hij zn handjes niet zo. Inbakeren doe ik niet (meer) want merkte dat hij dan te lang sliep en voedingen over sloeg. Klinkt als luxe maar maar met bv wel belangrijk.
Deze! Die hebben een scheurlijntje in plaats van dat je moet knippen. Ik kon het er best goed inschenken maar ik had ook een draadloze kolf dus dan heb je maar een heel klein schenktuitje.
Oh, ik moet nieuwe, dus hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb nu die van Vulpes en het is wel fijn dat daar een schenktuitje aan zit. Fijner dan Medela so far. Maar ze kunnen nog wel goedkoper.
Wij hebben van qey gebruikt, die bevielen goed en qua prijs ook oké (denk dat ik daar met name op heb gelet ) . Ook 1 van een ander merk (medela?) gebruikt van de kraamverzorgster maar geen verschil gemerkt.
Puckababy slaapzakken vonden wij heel fijn in het begin. Sluiten goed aan. Ik had geen grote baby’s (3000-3600).
Puckababy Piep; paste zelfs mijn baby van 2kg
Ik weet niet of jullie die winkel hebben in de buurt, maar ik vind dat ze bij de Toychamp leuke vrolijke haardingen verkopen. Ook die je kan clippen inderdaad.