Tips, ervaringen & aanraders #9

Ben benieuwd welke billendoekjes jullie voorkeur hebben. Wil zelf wel een en ander uit gaan proberen, maar wellicht is er een algemene favoriet of juist een algemene die niet bevalt

1 like

Pampers harmonie aqua pure. Gebruik ik sinds het begin en bevallen me nog altijd goed. Wel met aanbiedingen kopen.
Ik heb zelf gecheckt wat Jetske Ultee aanraadt (dus welke geen parfum of irriterende stoffen hebben). Daar staan ook goedkopere bij.

4 likes

Waterdoekjes. Elk merk daar inmiddels wel zijn eigen versie van en ik ben daarin niet merkvast. Die van pampers heeft een fijne verpakking maar daar is de prijs ook naar.

1 like

Waterwipes, vanwege maar 2 ingrediënten en bio afbreekbaar.

1 like

Zo nat mogelijk en dat vind ik eigenlijk alleen de klassieke pamperdoekjes. Waterwipes in het begin ook wel gehad, want helemaal afbreekbaar en neutraal enzo, maar was ik nooit helemaal tevreden over, ik vond ze niet nat genoeg en trok ze snel kapot (waarschijnlijk omdat ze afbreekbaar zijn).

Van de DM in Duitsland hadden we op een gegeven moment ook oliedoekjes. Die vond ik fijn toen hij een periode plakkende ontlasting had. Eerst een paar keer met de gewone doekjes of tissues en dan met een oliedoekje alles schoonmaken. Dan bleef er ook nog een soort beschermlaagje achter waardoor de volgende verschoning ook alles makkelijker schoon werd en de billen minder geïrriteerd.

Volgens mij heeft Kruidvat eigen merk ook oliedoekjes, maar dan wel met een vrij penetrante geur.

1 like

Wij ook Pampers of Pampers Sensitive, vind andere doekjes zelden fijn eigenlijk. Gebruik de groene Waterwipes als snoetenpoetser.

1 like

Bij de eerste van Etos de sensitieve. Vond ze echt prima. Sons de standaard verpakking van Pampers. Hij had een gevoelige huid…

Bij de tweede gebruiken we alles door elkaar. Maar beste vind ik toch pampers. Etos zit niet meer in de buurt, helaas.

Tips voor een leuke locatie om een bakkie te doen met een peuter die uit kan razen tussen Schiphol en kop van Noord Holland ? Vrij ruim gebied i know maar moet wat tijd overbruggen en vind het ook leuk om nieuwe plekjes te ontdekken.

Ik ben helemaal tevreden over de groene doekjes van kruidvat eigen merk. Heb met kiezen met name gekeken naar plasticvrije doekjes. Ze zijn daarnaast ook goedkoop (ik koop een doos per 12 pakjes en is vaak 1+1) en prima in gebruik vind ik.

3 likes

Net 5 minuten buiten het gebied, maar ik geef het toch door: speelcafe plek in Roelofarendsveen. Alleen in de ochtend open. Het kan er soms heel rustig zijn, mijn dochter vindt het er altijd leuk.

3 likes

Wat een leuke tip! Helaas niet op de dag open dat ik het nodig heb hahah maar ik ga m onthouden, dabkjr.

Het Ruyterhuis in Castricum of De Smaeckkamer in Beverwijk. En bij redelijk weer Kraantje Lek of Duincafé (beide Overveen) of Knoest of Johannas hof (beide Castricum).

1 like

Ik gebruik wasbare! Gewoon natmaken met water en soms gebruik ik een lotion als de poep heel erg is. En dan meewassen met handdoeken ofzo. Heb ze van Billiesbox. En onderweg of op bezoek neem ik waterwipes van pampers (van de action!).

6 likes

Wasbaar! Kan je ook zo nat maken als je zelf wilt. Ik heb een sprayfles gekocht en spray het water direct op de billetjes, bij poep gebruik ik liniment van Weleda. Ik heb de doekjes van Elskbar. Onderweg gebruik ik pampers aqua pure.

4 likes

Had waterdoekjes van Kruidvat merk maar die vind ik niet erg fijn, dun en niet zo nat. Zweer bij huggies (blauwe pure water of groene aloe vera). Lekker dikke doekjes en goed nat en goedkoop, vaak voor minder dan een euro per pakje te vinden.

3 likes

Ik heb tot nu toe altijd die van Naif gebruikt (2 jaar) en erg tevreden. Heb een zoontje met een enorm gevoelige huid. Heeft nooit luieruitslag of roodheid gehad. Maar vanwege de prijs (want zelfs met goede 1+1 aanbiedingen zijn ze nog een stuk duurder dan andere merkten) ga ik toch binnenkort over op die van Kruidvat (en misschien kende je deze website al maar ik gebruik deze altijd: Babydoekjes en billendoekjes aanbiedingen | Tot 84% korting!)

Wij gebruiken Naif, erg tevreden mee alleen wel onhandig met 1 doekje uit een pak halen omdat er soms teveel mee komen.

Als poetsdoekjes gebruiken wij Waterwipes en daar zijn we heel tevreden over.

Puur eigenbelang dit trouwens want ik haat geuren met babydoekjes en deze zijn allemaal geurloos.

Voor wie het aangaat: welke spelletjes hebben jullie voor kleuters op de tablet? Op sommige basisscholen hebben ze ook spelletjes op de tablet maar dat zijn betaalde apps zeker ofzo? Ik kom vooral troep tegen.

3 likes

Waar ik werk zijn de apps die we hebben van methodes. Bijv semsom (rekenen) heeft een soort app, en verder Gynzy en Squla. Ze doen bij ons geen spelletjes. Bij m’n zoontje op school ook niet … alleen van methoden. En bij de kleuters gebruiken ze helemaal geen iPads / Chromebooks. Pas vanaf gr 3 geloof ik

1 like

Oh! Hier wel op diverse scholen tablets bij de kleuters, terwijl wij thuis best wel letten op schermtijd. Dus dat was wel even wennen haha. Maar lange reis voor de boeg dus daarom even kijken naar spelletjes

1 like