Tips, ervaringen & aanraders #9

Hebben jullie nog tips voor leuke newborn kleding voor jongens? Het is vaak zo grijs/wit/beige? Ik vind jongenskleding een stuk lastiger dan meisjes kleding, merk ik. (Misschien omdat we tot week 29 in de veronderstelling waren dat we een meisje kregen :sweat_smile:)

Als je meer kleur en prints wil zou ik kijken naar mini rodini, lindex, arket. Zara heeft ook leuke dingen met kleur maar is ook veel zachte kleurtjes. Hema en Prenatal hebben meestal ook wel iets leuks in de collectie.
Echte newborncollecties zijn vaak wel heel zacht en beige ja.

6 likes

In aanvulling op de top tips van @itakepictures : Z8 heeft soms best wat kleur, sproet & sprout.

3 likes

Carlijn Q heeft veel prints

3 likes

Kweektuin en kweekcafe is leuk in Haarlem. Buiten een natuurspeeltuin, een kabouterpad en een fijn café met speelplek (wel koud in de winter want is in een kas).
Verder vind ik kinderboerderijen altijd wel een prima plek om uit te razen. Daar heb je er een hoop van in dat gebied.

2 likes

Wasbare doekjes met liniment (mengsel van kalkwater en olijfolie) vind ik het fijnste. Wij gebruiken de doekjes van billies box en liniment van Corine de farme (verkrijgbaar bij trekpleister en Kruidvat). Qua wegwerp vind ik de water doekjes van Huggies fijn, die zijn goed vochtig en stevig.

3 likes

Next direct heeft veel keuze.

4 likes

Heeft iemand tips voor tandenpoetsen bij een 1 jarige of is het normaal dat dat alleen in een houdgreep met z’n tweeën kan? Volgens mij zijn we hier veeeeeel te laat mee begonnen en omdat het zo’n strijd is slaan we het ook best vaak over (ze heeft ook maar 4 tanden ofzo). Ze vindt de tandenborstel wel super interessant maar alleen om zelf vast te houden en de tandpasta af te likken.

Ik heb een elektrische gekocht en sindsdien gaat het veel makkelijker. We doen het staand voor de spiegel, ik houd nog wel z’n armen vast en zing als een dolle malloot liedjes, maar krijsen of worstelen hoeft niet meer.

2 likes

Herkenbaar!
Hier was het ook lang huilen en de houdgreep. Het gaat nog steeds niet fantastisch, maar het gaat nu wel zonder houdgreep en huilen. Resultaat van paar weken (maanden?) stug volhouden.
En idd een liedje zingen. Ik heb een variant op Juf Roos genaakt (bij haar is het een couplet van smakelijk eten). Rustig en zachtjes zingen en bij me op schoot zitten.

4 likes

Een tijdje geleden heb ik hier advies gevraagd in dit topic, wellicht kun je die terug zoeken want er kwamen hele goede tips uit.

Bij ons gaat het inmiddels echt heel goed. We hypnotiseren haar met peppa pig (vind ze heel leuk en mag ze alleen kijken bij het tandenpoetsen). Hierdoor wil ze nu soms niet eens stoppen. Daarvoor hebben we met haar de wielen van de bus gedaan (tip van hier), dan was ze bezig met haar armen en hielden wij de telefoon voor haar zodat ze daarna kon koken maar na een tijdje was ze dat ook wel zat.
De periode hiervoor was echt verschrikkelijk. Wekenlang heeft ze in de houdgreep gelegen en kon ik alleen tandenpoetsen met iemand samen maar toen ineens ging het steeds wat beter en had ze zelf denk ik door dat dit gedrag niet ging werken.

4 likes

Heeft iemand zo’n nekwarmer van dilling? Hoe vallen die qua maat?

Het is one size baby en een one size kind, waar komt dat ongeveer mee overeen?

Tandenpoetsliedjes! Op YouTube (bijv die van joki en jet) en die duren 2 a 3 minuten. Eerst poetsen wij, en dan mag hij nog een keer kijken en zelf ‘poetsen’

4 likes

Wij deden het eerst met het poetsliedje van Joki maar sinds we bij de tandarts zijn geweest vindt hij het helemaal fantastisch. Elke avond vraag ik of we tandarts gaan spelen en dan gaat hij direct met zijn mond open liggen. Hopelijk komen we hier nog even mee weg.

6 likes

Ik heb deze voor zowel mn baby als voor mn kleuter. Blijkbaar groeien nekken niet zo hard.

2 likes

De baby maat dan dus?

1 like

Ik weet niet of dit je helpt, maar ik heb de baby variant voor mijn kind van 1,5 jaar. En dat past prima.
Ze is ong 80 cm en heeft kledingmaat 86.

Ik weet niet hoeveel groter de kindervariant is, die heb ik nog nooit in het echt gezien.

2 likes

Thnx! Dat is vergelijkbaar met mijn kindje.
Twijfel om de kinder variant te nemen zodat ik er nog wat langer mee doe. Maar als die dan nu niet mooi aansluit is dat ook niet fijn.

1 like

Mijn zoontje van bijna 3 past nog steeds de baby variant. Nu is zijn hoofd wel iets kleiner dan gemiddeld, maar alsnog.

3 likes

Wij zijn blijkbaar de enige die niet afleiden, maar wij doen dit:

Inmiddels is de peuter bijna drie en werkt hij steeds beter mee, dus doen we het zittend, maar vooral toen hij jonger was werkte het goed. Eerst nog tegenstrubbelend, maar later ging hij gewoon zelf liggen.

9 likes