Tips, ervaringen & aanraders #9

Gewoon de pink geven!
Mijn baby wilde de eerste maanden überhaupt alleen op een pink zuigen. Daarna wilde ze vanzelf een speen.
Als er iets is dat helpt bij het huiluur, dan zou ik dat zeker gebruiken!

Je wordt altijd bang gemaakt dat je baby went aan dingen en ze nooit meer afleert, maar mijn ervaring is dat alles weer verandert en niets blijft zoals het is. Dus gewoon nu doen wat nu werkt.

3 likes

Wat gebruiken jullie tegen de muggen? Normaal gebruik ik zo’n stekker met gif maar dat wil ik niet als de baby er straks is. Ik zie wel een stekker met uv licht alleen vraag me af of dat genoeg helpt?

Een klamboe. En toen ze nog in een ledikantje sliepen hadden we een muggenhoes voor om het bedje

3 likes

Mijn tweede wilde ook alleen een pink, meerdere speentjes geprobeerd maar hij moest er niks van weten. Ik denk na een maand of twee, drie is hij vanzelf gestopt met pinkzuigen en hij heeft nu dus ook geen speen.

3 likes

Nu het toch over spenen gaat, wanneer “moet” je dat eigenlijk afbouwen? Dreumes is nu 16mnd en heeft de speen alleen bij het in slaap vallen en als ze 's nachts wakker wordt stopt ze 'm vaak weer in om weer verder te kunnen slapen. Het voelt nog wat vroeg om 'm bewust gedag te zeggen en aan de konijnen op de kinderboerderij te geven ofzo, of heeft iemand daar succes mee geboekt op deze leeftijd al?

5 likes

image
Zoiets? Mijn dochter is blijkbaar allergisch voor muggen (ik ook) en tis zo zielig. We hebben onze vakantie eerder onderbroken omdat ze zo slecht sliep door de jeuk. Nu antihistamine gekregen en spray 0% deet citronella op haar achterhoofd en slaapplek. Maar iets anders zou nog fijner zijn.

1 like

Ik heb geen tips qua wat beter is pink of speen. Maar wel net als anderen hier zeggen hebben wij ook goede ervaring met de Philips avent ultra air speen, dat was de enige speen die ze gelijk goed pakte. Difrax liet ze vaak uit haar mond vallen.

Eerste kind wilde vanzelf na een aantal maanden geen speen meer, tweede kind zit er nu nog aan met 14 mnd maar ik maak me nergens druk om. Komt vanzelf wel ooit goed neem ik aan.

2 likes

Tandarts adviseerde voor drie jaar. Bij ons had hij hem ook alleen in bed, maar hij viel er wel echt lekker mee in slaap. Met precies 2 jaar wilden we stoppen, maar toen was hij de dag later ziek en we waren verhuisd dus vond ik het toch zielig. Toen een beetje uitgesteld steeds omdat ik er tegenop zag. Maar met 2,5 weer geprobeerd en toen konden we ook echt uitleggen; je bent nu ‘groot’ nu hoef je geen speentje meer. En hij mocht een cadeautje uitzoeken. Speentje in de prullenbak gegooid en hij heeft er geloof ik nog 2 keer naar gevraagd. Hij viel op het begin wel iets lastiger in slaap, maar het viel me echt heel erg mee. Bij mijn dochtertje wil ik eigenlijk wat eerder stoppen.

3 likes

Wij gaan naar Landal Reeuwijk. Kan je alleen pas na de herfstvakantie vertellen hoe het was :wink: Met Gouda om de hoek iig wel balorig ofzo om de hoek. En het park heeft een zwembad.

2 likes

Ja beetje dat idee. Wij hadden nog met plastic klemmen om hem goed vast te zetten aan het bedje

1 like

Wij zijn er met precies 2 jaar mee gestopt, op aanraden van de tandarts omdat de tandjes dan vrijwel direct weer in de ‘juiste’ stand teruggroeien. (Wat ook echt zo is, na 2 maanden een compleet ander gebit!)
Uitgelegd dat spenen voor baby’s zijn en niet goed voor hun tandjes. Toen voor de Intertoys in de prullenbak gegooid en in ruil mochten ze iets uitkiezen. Dochter heeft een weekje wat onrustiger geslapen, bij zoon was er geen centje pijn.

3 likes

Wat fijn dat 't bij alle drie (@Sanseveria ook) eigenlijk zo goed ging qua slapen zonder speen, dat stelt me wel gerust. Dan heeft t nog niet echt haast bij ons (het is wel heel gemakkelijk dat ze er zelf zoveel troost aan heeft) maar ik houd t in mn achterhoofd voor in het nieuwe jaar. Vind het ergens wel een beetje zielig want ze weet niet anders meer, maar zal vast hier ook goed gaan dan.

2 likes

Ik zou voor zo’n klamboe van Bv deryan gaan, die zet je met klemmen aan het ledikant. Dat is veiliger en dan kan je hem ook gebruiken als je kindje in bed gaat staat/meer Hufter proof

2 likes

Die is wel leuk hoor! Zit een kleine overdekte speeltuin in, zwembad is erg simpel maar leuk. En er zit een mega goede Italiaan!

1 like

Haha heel herkenbaar. Hier ook een spenen weigerende baby (3 maanden). Hij wil geen een speen en op een gegeven moment ook geen pink. Hier werkte inbakeren in een XL-hydrofiel en een hand op zijn buikje heel erg goed tijdens zijn huiluurtje! Inmiddels is zijn zuigbehoefte een stuk minder en mis ik de speen ook niet. Succes!

2 likes

Even een wat minder gezellig onderwerp… Mijn schoonvader heeft niet lang meer te leven, maar hoe leg je de dood uit aan een 3 jarige? Hoe doen jullie dat? Ik weet dat er veel kinderboekjes over zijn, is dat aan te raden?

Wat is er aan de hand? Als het kanker betreft, wij hebben veel aan boekje “grote boom is ziek” en de vervolg later waarin grote boom dus overlijdt. Maar dat is wel gericht op kanker. Het was heel mooi en duidelijk voor onze oudste (toen 2.5). Hij begreep heel duidelijk dat de houtwormpjes (metafoor voor kanker in dit boek), maakten dat oma en opa niet meer beter werden. En dat de dokter de houtwormpjes niet meer weg kon halen/ze beter kon maken.

6 likes

Ik ben fan van het boek “drop”, was een goede voor mijn nichtjes van 5 en 6. Weet niet of het misschien nog wat te abstract is voor een 3 jarige

5 likes

O, en een mooi meer symbolisch boek vind ik: het eiland van opa.
Maar, dat is wel heel symbolisch en niet altijd zo duidelijk en concreet over de dood

4 likes

Onze dochter van bijna 2 gaat 1 dag per week naar de kinderopvang waar ze het verder goed naar haar zin heeft. Nu is het zo dat ik de laatste weken haar steeds ophaal met open rode billen. Leidster heeft zelf aan dat ze het niet “op tijd ” heeft gezien, het is ook eigenlijk altijd bij dezelfde leidster.

Ik heb er echt alle begrip voor dat ze het druk hebben op de kinderopvang. Maar iedere keer ben ik een week aan het smeren en roept het arme kind alleen maar au mama tot huilend aan toe en begint het ja een week weer opnieuw. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. :exploding_head:

3 likes