Tips, ervaringen & aanraders #9

Weet niet of je op de hoogte bent van dat dit bestaat (was ik niet) maar ik heb na mn bevalling een staafje in mn arm laten zetten wat hetzelfde werkt als een spiraal (maar dan wel maar voor 3 jaar) en minder zeer doet!

1 like

Magneettegels? Wel relatief duur maar ik zie bij de opvang van mijn kind de peuters iedere dag spelen met de magneten. Ze bouwen er ook met weinig tegels al jong heel leuke dingen mee vind ik, zeker in combinatie met wat dieren of auto’s.

4 likes

Ja hier regelmatig effe naar de kringloop geweest! Bijv een bak noppers daar gevonden. Ook “blokken”, maar totaal anders
image

4 likes

Ja goeie die heeft mijn moeder (andere oma) nog van vroeger. Vindt hij ook leuk.

@jojo oja inderdaad wel beetje prijzig, maar hou het in mijn achterhoofd, thnx

Weet iemand hoe de kwaliteit van het poppenbeddengoed van Konges Slojd is?

2 likes

Hier is connetix een succes en diertjes en dino’s. Gewoon de safari dieren die je bij de action kan kopen, daar speelt mijn zoon uren mee en maakt hij huisjes voor de dieren met de connetix.

1 like

Barriere creme na elke verschoning en de roze variant van de zwitsal doekjes met zink

3 likes

Vanaf wanneer kreeg de baby bij jullie een tutdoekje/knuffel in bed? Ik het inbakeren af aan het bouwen en ze blijft heel wild met haar armen maaien. Op het moment dat ik haar een doekje in de handen geef word ze iets rustiger maar ik vind het zo eng. Ze is 4 maanden.

Wij legden rond die leeftijd een dun tetradoek over haar gezicht om in slaap te vallen maar daar bleven we dan wel bij. Vanaf dat ze sliep en wij dus de kamer uitgingen namen we dat dan weg.

1 like

Ik heb het toevallig vandaag voor het eerst gedaan bij de dutjes! Hij ligt ook vaak te maaien en frunnikt dan vooral aan de deken. Hij lijkt het wel fijn te vinden, beetje friemelen tijdens het in slaap vallen. Mijn kindje is ongeveer even oud als die van jou. Waarom durf je het niet? Ben je bang dat het voor haar neus komt te liggen? Ik hou t via de babyfoon wel in de gaten idd en ga het knuffeltje verleggen als ik m te dicht bij zijn gezicht vind liggen.

3 likes

Ik gaf al vrij vroeg een knuffel van de Dille&Kamille mee in bed omdat ze wilde friemelen. Dat is een hydrofiel doekje met een groot zacht hoofd. Hield ik wel heeeel goed in de gaten en probeerde ik ook weg te pakken als ze sliep omdat ik bang was dat ze het over haar hoofd zou trekken. Vanaf een maand of 6 wilde ze op de opvang alleen nog maar slapen met speen waar een klein knuffeltje aan zat dus dat hebben we toen maar zo gelaten.

1 like

Vanaf een maand of 3, omdat ze graag met iets friemelden bij het in slaap vallen.
Maar toen bleef ik er wel bij tot ze in slaap waren gevallen en dan nam ik het doekje weer mee.
Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik het doekje gewoon in bed liet liggen, in elk geval waren ze toen wel al ouder dan 7 maanden.

2 likes

Dan ga ik denk ik ook maar een hydrofiel doekje geven, is toch iets dunner dan zo’n knuffeldoek.
@the.rebel.club voor de veiligheid inderdaad, ze wrijft het tegen haar gezicht aan en vind dat toch een eng idee. Misschien goed om net als jullie het doekje weg te halen als ze slaapt.

1 like

Mijn peuter speelt het liefst met haar pop en met keukenspulletjes een soort theekransje. Ze is ook helemaal into kleuren en stickeren.

3 likes

Mijn schoonmoeder neemt mijn dochter elke paar maanden mee naar de kringloop. Omdat ze het speelgoed zelf uitzoekt, is ze er enorm trots op. Ze heeft inmiddels een gereedschapskist, een microfoon, een step en een zaklamp waar ze op af stormt zodra ze binnenkomt. Totale kosten: 8 euro. Elk half jaar brengen ze terug waar niet meer mee gespeeld wordt en zoeken ze iets nieuws uit.

34 likes

Oh wat een leuke manier van met speelgoed omgaan! Mijn schoonmoeder heeft ook allemaal kringloop pareltjes aan speelgoed, mijn kind is ook altijd helemaal blij ermee als we daar zijn.

10 likes

Heel leuk idee!

3 likes

Heel leuk!

Geen idee wat door dat ding komt en wat door postnataal zijn komt haha
Ben ook gek ongesteld nu maar dat kan ook daardoor komen natuurlijk
Vond het vooral chill dat het niet via de onderkant er in moest

2 likes

Wat een leuk idee! Een soort speel-o-theek. Die hebben we in de buurt niet, maar dan is dit wel een heel tof en duurzaam alternatief.

2 likes