Tips, ervaringen & aanraders #9

Super leuk! Bij ons wordt ook het meest gespeeld met spullen van de rommelmarkt en kringloop. En heb ook veel van Vinted (treinbaan en heel veel Duplo).

Mijn moeder heeft elke keer als we daar komen dus weer nieuwe spullen uit de winkel… merk dat m’n zoontje daar ook altijd niet weet waar hij moet beginnen met spelen en elke 10min weer iets nieuws pakt. Schoonouders hebben vooral speelgoed van mijn man uit zijn kindertijd. :smiling_face_with_three_hearts: Ook een grote hit!

2 likes

De kinderwagen die we van familie konden overnemen, blijkt kapot te zijn en niemand krijgt ‘m hersteld dus we moeten nu nog gauw opzoek naar een andere.

Na meerdere domme marktplaats keuzes zijn we het gedoe beetje zat en gaan we nu maar gewoon voor een nieuwe. Even met de ogen dicht betalen maar dan heb ik ook rust :joy:

We willen een complete set met maxicosi etc erbij, volledig zwart. Neigen nu naar de Joolz day of Joolz Geo. Zijn dat goeie opties?

We zagen ook een Kinderkraft voor 600€ helemaal compleet, maar ken niemand met ervaringen.

1 like

Geen ervaring mee, maar een andere goedkopere optie: Ik heb voor rond de 600 een complete set van Chicco, activ 3, ook helemaal zwart.
Die bevalt supergoed, hij is al 20 maanden in gebruik.

Mijn tip is om op amazon voor reviews te kijken. Zo hebben wij meerdere geslaagde aankopen gedaan zonder eerst te kunnen kijken/testen. En uiteraard is youtube ook heel handig.

3 likes

Ik heb een Joolz Day 3 overgenomen van familie. Ik vind het een hele fijne wagen, maar ook wel echt een enorm lomp ding zoals @Calypso ook al zegt. Als we die mee hebben zit de hele achterbak vol en we hebben best een ruime auto. Daardoor zijn we al vrij snel (~11 maanden) overstapt naar de Joolz Aer buggy voor de dagelijkse dingen. Als we echt gaan wandelen in het bos ofzo pak ik wel de grote wagen. Er bestaat ook een reiswieg voor de Aer, ik zou achteraf gezien dan eerder daar naar kijken dan de Day.

2 likes

Ja inderdaad. Wij hebben de Joolz Geo 2 en die is hartstikke fijn in het bos en voor lange wandelingen, maar dat doen we bijna nooit. Hij past net aan in de kofferbak waardoor we nu met twee kinderen een dakkoffer moeten, als we ooit een weekendje weg willen.

Verder hartstikke blij mee want het is wel echt een goede kinderwagen, maar achteraf past het niet bij onze leefstijl. Ben blij als we straks alleen nog de Joolz Aer in het halletje hebben.

1 like

Maar op de Joolz aer past geen Maxi-Cosi toch?

Jawel, met adapters maar die heb je bijna altijd nodig.

De Joolz Aer is alleen echt niet geschikt voor lange wandelingen bij heel jonge baby’s, omdat het meer schokt. En in de Maxi Cosi mogen ze ook niet te lang achter elkaar, wij gebruiken de adapters alleen als we even snel boodschappen doen.

2 likes

Pfff, toch nog lastiger dan ik dacht. Tijdsdruk, levertijden en allemaal items uitverkocht helpt ook niet mee.

De easywalker harvey misschien een optie? Kan ook helemaal in het zwart.

Ben er zelf iig erg tevreden mee. Hij is minder lomp dan de Joolz, maar nog steeds wel groot ook in vergelijking met een buggy. Voor mij nooit storend geweest.

2 likes

Oh wij hebben hoogteadapters erbij en de stang vond ik juist wel hoog kunnen in vergelijking met veel andere kinderwagens.

1 like

Check ook even wat in je auto past - als je die hebt. De GEO heeft d ch t een heeeel groot onderstel. Past in redelijk wat achterbakken niet :sweat_smile:

2 likes

Ik ken de Easy walker niet, maar ziet er heel goed en compact uit! Die gaan we even in het echt bekijken

1 like

Ik ben ook heel blij met mijn easywalker harvey3, loopt heerlijk en makkelijk in niet zon grote auto

4 likes

Hier ook heel tevreden mee. En kan hem kwijt in mijn kleine autootje, citroen c1, met kind in autostoel er bij en nog een medepassagier, heel fijn.

1 like

Hier de Easywalker Harvey 2 juist expres gekocht na 2 reviews van lange mannen. Mijn eigen man van 2m is er heel tevreden over, de stang kan lekker hoog en we gebruiken hem al ruim een jaar met veel plezier. Regelmatig wandelingen van meer dan een uur en ook het bos kan hij prima aan.

2 likes

Ben super blij met de Harvey3! Niet te zwaar, compact, goed in hoogte verstelbaar en heel fijn voor zowel de stad als lange wandelingen.

2 likes

Wij hebben ook een easywalker Harvey 2 :blush:. Kwam destijds (4 jaar geleden) heel goed uit de test qua prijs/kwaliteit. Wij hebben inderdaad ook adapters voor hoogte en ook voor maxi cosi. Veel plezier van en nu staat hij klaar voor onze tweede :smiling_face_with_three_hearts:.

6 likes

Jullie hebben me overtuigd om deze te gaan bekijken, mega bedankt! Ik kende deze helemaal niet. Hopelijk is ‘ie goed verkrijgbaar, want de Joolz is drama haha! Wil ‘m wel even in het echt bekijken volgende week.

3 likes

Ik zou ook de consumentenbond raadplegen als ik jou was. En wat anderen ook zeggen ga voor makkelijk opvouwen en klein.
Wij hebben een stationwagen maar toch zit de achterbak zo snel vol met onze cybex priam erin. Nu is de baby bijna 1 dus gebruiken bijna alleen nog joolz aer. Je hebt ook joollz aer + dat is met een baby bak erbij dacht ik.

2 likes

Hey, wij hebben nog een kinderwagen met autostoeltje waar we vanaf willen, van Maxicozi, die van de foto hieronder maar wel 1 van 4 jaar geleden, had toen volgens mij een andere naam(volgens mij Adorra). Ik kan morgen fotos maken als je interesse hebt.