Tips, ervaringen & aanraders #9

Zou zoiets werken? @DelilahBard

Mijn oppaskindje bewaarde hier haar stenen, veren, schelpjes etc. in.

6 likes

Oh, love glazen potjes. Heb al eens gekeken naar Mason Jars, maar die zijn echt best duur als ik er zoveel nodig heb. Nu heeft hij denk ik al 10-12 verschillende dingen, maar zou het leuk vinden nog wat toe te voegen. Niet alles past kwa grootte in kruidenpotjes, maar misschien kan ik glazen potten vinden die verschillende maten hebben.

En @matroos dit zou ook kunnen inderdaad. Vind het zelf jammer dat je dan niet ziet wat er in zit als ze dicht zijn, maar kan ik oplossen door er evt een plaatje op te plakken. Wel handig dat het verschillende maten heeft, zodat er altijd wel een vakje is dat past.

2 likes

Nee, zo’n opbergbak die wij hebben is idd niet mooi. Maar het staat hier op een plank innde trapkast die dicht kan, dus daar heb ik geen last van.

2 likes

Oh dat scheelt. Wij moeten nog een kast (laten) maken in een nis in de woonkamer. Nu staat dus het meeste wel in het zicht.

1 like

Bij de kringloop verschillende glazen potten kopen en dan met een lijmpistool, set goedkope beestjes en restjes verf dit ervan maken:

20 likes

Oh, zo leuk dit! :heart_eyes:
Oke, genoeg inspiratie. Bedankt! Krijg helemaal zin er iets moois van te maken. En hopelijk krijgen we dus ook snel een kast waar het netjes in kan, waardoor het nog mooier staat.

1 like

Ik gebruik gewoon van die inzetmandjes van de Ikea. Maar dat mandje bergen wij wel op in de speelgoedkist het is alleen dat het tijdens het spelen makkelijk te pakken is voor hem.

2 likes

Voor glazen potten on diverse maten zou je eens bij Dille en Kamille kunnen kijken!

Ik heb net het prenteboek van het jaar (2024) gekocht. Kon 'm niet inkijken want ze hadden alleen een versie in plastic met een knuffeltje erbij.

Maar ik vind de boodschap van het verhaal maar mwah. Wel mooi geillustreerd.

3 likes

Je zou ook nog kunnen kijken naar iets als schroevenopbergsystemen? Heb je ook met verschillende maten laatjes:
image

2 likes

ahh zo leuk dit :smiling_face_with_three_hearts: ga ik onthouden voor als mijn baby groter is en dit nodig heeft haha

3 likes

Wat voor krukje hebben jullie bij de wc?
Brilverkleiner is een ding maar alsnog is de wc veel te hoog haha.

Ik vind dat geklim op de wc trouwens echt niets. Die kleine handjes die alles aanraken. Niet dat het bij ons thuis vies is maar de wc en de bril zo helemaal aanraken vind ik gewoon echt een naar idee. Loop constant te poetsen nu.

2 likes

Nou ik zal je vertellen, zoiets hebben we nu en ik vind hem niet zo super stevig, je moet hem zelf natuurlijk steeds aan de kant doen als je erop wil en daarna weer vastmaken met een soort klepje wat onder de bril gaat aan de achterkant (:cold_face:) want anders is hij helemaal wiebelig.
En het trapje is eigenlijk te klein want als ze er eenmaal opklimmen met de broek op de enkels, moeten ze die draai nog maken en dat lukt niet.
Daarnaast bij het eraf gaan/klimmen komen er (bij onze kleine meid in elk geval) meerdere plasdruppels op/tussen dus alleen maar meer schoonmaakwerk.
Het is ook niet een ding wat je makkelijk even in de gootsteen zet om af te spoelen en goed schoon te maken. Veel kiertjes en randjes ook.
Vandaar dat ik nu toch wel neig naar een los krukje en een losse brilverkleiner.
Het ziet er wel gaaf uit hoor als ze erop zit haha, haar eigen wc troon.

1 like

Wij hebben gewoon zo’n simpel krukje van ikea:

10 likes

Wij hebben deze en een losse bril verkleiner die je er los op legt. Maar blijft enorm goed zitten, glijdt niet over de bril.
Ze klimt er zelf op en af, met haar broek al naar beneden haha. En ja er wordt gelekt en alles aangeraakt. Maar het is wat het is. Ik poets extra vaak en ga zelf boven naar de wc zodat alles kan blijven liggen.

Ja maar ze hebben daar waarschijnlijk kleine wc’tjes zonder bril. Dat hebben ze bij ons wel. Veel makkelijker natuurlijk.
Tot nu toe vind ik thuis een potje ideaal maarja ze wil nu wel echt naar de wc en dat is uiteindelijk wel het doel dus vandaar dat ik nu dƩ wc oplossing zoek :joy:.

1 like

Wij hadden dit gedrochtelijke ding. Maar werkte wel perfect en heeft ā€˜leuningen’ zodat ze de wc zelf niet aanraken. Je zet hem op de pot zelf, dus niet op de bril.

1 like

Een houten opstapkrukje van ikea met een paw patrol bril verkleiner. En heb een sprayfles dettol op de wc staan en daar neem ik het mee af als ie klaar is.

2 likes

Welke bril verkleiner heb jij?

1 like

Wat zijn mooie poppen? Wil het liefst iets van een Aziatisch uiterlijk… en met een speentje? Maar volgens mij bestaat dat niet… en niet te groot (ze moet hem zelf kunnen dragen :rofl:)

Miniland! Daar hebben wij er een van, super schattig. Wel geen speentje helaas.

Deze hebben wij:

2 likes